ŠEST NÁSTROJŮ, KTERÉ VÁM POMOHOU VYTĚŽIT Z KONTAKTŮ NA LINKEDIN MAXIMUM INFORMACÍ

Šest nástrojů, které vám pomohou vytěžit z kontaktů na LinkedIn maximum informací

 

Čas.
Většinou jsem v práci v jednom kole a času není nikdy nazbyt. Proto, když
mě můj dlouholetý kamaráda a bývalý kolega Jan
Kyselý
začal přesvědčovat o to, že bych měl
být jako B2B prodejce aktivní na sociálních sítích, nechtěl jsem o tom ani
slyšet.

Pravdou však je, že žijeme
v digitální době a většina z nás na internetu tráví čím dál tím více
času. To bohužel nelze ignorovat ani v B2B obchodě.

A tak jsem se od Honzy naučil pár
triků pro Social Selling na Linkedin a zkusil své štěstí. Musíme se přiznat, že
to chvíli trvalo, ale po nějaké době snažení a pár přešlapech jsem zjistil, že
sociální sítě mohou být pro mou práci nejen užitečné, ale mohou mi také pomoci
dosahovat lepších výsledků.

Dnes je LinkedIn můj hlavní akviziční
kanál. Chce to však najít kompromis mezi investovaným časem a výsledky, kterých
chcete dosáhnou

Pokud jste s používáním digitálních nástrojů a
sociálních sítí pro prodej stále na vážkách, podívejte se na náš článek: Co je
Social Selling a jak
s ním začít?

Vypracoval jsem si proto vlastní
Social Selling Check-list, pomocí kterého vše zvládnu za 30-40 minut denně.
Přičemž
za tuto dobu stíhám pracovat s obsahem, hlídat si aktivitu na mém profilu
a u svých příspěvků, oslovit svou cílovou skupinu, pracovat s její
angažovaností a získat na ně přímý kontakt.

Pokud se chcete nechat inspirovat, přečtěte si příspěvek: Social Selling  Jak to celé funguje v každodenní praxi

Nenahraditelnými pomocníky se pro mě přitom staly
různé aplikace a webové pluginy, které mi usnadňují život a šetří čas.

Pluginy jsou většinou softwary vyvinuté jako
dodatkové služby k základní aplikaci (v našem případě LinkedIn). Pomohou
Vám s aplikací efektivněji pracovat. Já jich využívám hned několik.

Minule jsme probírali nástroje pro správu obsahu: ČTYŘI APLIKACE, KTERÉ VÁM UŠETŘÍ ČAS A
STAROSTI PŘI PRÁCI S OBSAHEM NA LINKEDIN.

Dneska se podíváme na pár „vychytávek“ pomocí kterých
spravuji na LinkedIn své kontakty.

6 webových pluginů, které
mi pomáhají se správou kontaktů.

1.
Intelligence search

Smyslem tohoto pluginu je vyhledávání lidí na Facebooku pomocí klíčových slov.

image

Hlavní výhoda je, že na Facebooku je prakticky každý. Dostanete se tak i
k lidem, kteří nemají LinkedIn profil.

2.
MultiHighligther
MultiHighlighter využijete, když potřebujete vyhledat
výskyt konkrétních klíčových slov na LinkedIn profilu uživatele.

image

Výhoda pluginu je, že
oproti většině ostatních můžete vyhledat i několik klíčových slov najednou.
Mnohem rychleji se zorientujete a vyhodnotíte konkrétní profil.

3. Connectifier
Connectifier se snaží dohledat další profily hledaných osob na
dalších sociálních sítích.

image

Velice rychle si tak
můžete získat o daném člověku dodatečné informace a udělat si celkový obrázek.

4. DataCruit – Advanced LinkedIn plugin
Advanced LinkedIn plugin je zde především, kvůli 2 věcem:
a. Víte, koho profil jste již navštívili
b. Můžete si psát poznámky ke každému profilu, který jste navštívily.

image

Výhoda úspora času a možnost vytvoření si vlastního CRM přes klíčová slova na
samotných profilech.

5. People finder
Tento plugin má 2 hlavní benefity:
A. Ušetříte čas při hledání telefonního čísla nebo e-mailu u všech svých
kontaktů, které máte v síti.  [JK1] Nemusíte, proto chodit přímo na profil dané osoby
na LinkedIn.
B. U neplaceného profilu se Vám nezablokuje vyhledávání po překročení limitu
vyhledávání.

image

Výhodou je, že není potřeba navštívit přímo profily jednotlivých uživatelů.
Předem upozorňuji, že synchronizace může trvat i 7 dní.

6. Propojení sociálních sítí se CRM systémy

Tohle je velké téma, kterým bychom se rádi zabývali
v jednom z následujících příspěvků. Dnes tedy jen okrajově.

K Social Sellingu
CRM systémy neodmyslitelně patří. Bez nich většina vašich aktivit na sociálních
sítích přijde na zmar. Spoustu kontaktů a komunikací někde časem zapadne a pak
se jen těžko hledají.

My pro svoji práce
využíváme tzv.: Social CRM softwary. Kromě standartní nabídky CRM funkcí, tyhle
věcičky umí sbírat informace i z emailů a sociálních sítí a propojit je
s vašimi kontakty v CRM. Máte tak všechny informace pěkně pohromadě

Tady jsou mé dvě
nejoblíbenější:

Přes Sales CRM od Hubspot si můžete hlídat reakci vašich kontaktů na zaslaný
obchodní email.

Výhoda je přesný přehled o tom, kdo si otevřel nebo
neotevřel váš e-mail (vhodné zejména pro měření KPIs).
Alternativa: Yesware, MailTrack.

Honza mi nedávno ukázal další velice zajímavou funkci,
kterou při své práci používá. Jeho CRM si propojil přímo s LinkedIn a může
si tak přidat nový kontakt a zkopírovat veškeré informace pomocí jediného
kliku.

image

Kam
dále?
Všechny naše články a další materiály k tématu Social Selling najdete na
blogu socialsellingpocesku.cz
nebo sledujte hastag #SocialSellingPoCesku

V případě dotazů jsme tu pro Vás Jiří Jambor a Jan Kyselý.

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.