Kdy se vyplatí pořídit si LinkedIn Sales Navigator


LinkedIn Sales Navigator je takové interní CRM přímo od LinkedIn napojené na váš osobní profil. Jde o placenou službu, kterou najdete v nabídce prémiových účtů. 

Obr.1.: Sales Navigator najdete v nabídce placených účtů pod Sales Solutions. 

Zdroj: LinkedIn.com

 

Kdy se vyplatí si Sales Navigator pořídit

Poznámka autorů: Za propagace placených účtů na LinkedIn nejsme nijak placení ani nefigurujeme mezi oficiálními partnery či distributory. Naopak se snažíme většinou pořízení placených verzí obloukem vyhnout. Nástroj Sales Navigator však může rozšířit vaše možnosti využití této sociální sítě pro obchodní činnost natolik, že by od nás bylo nezodpovědné jej do naší knihy o Social Sellingu nezařadit. Na následujících řádcích jsme se tedy snažili objektivně zhodnotit výhody i nevýhody pořízení tohoto nástroje. Jeho nákup je jen na vás. Nastavení a cena nástroje se může v čase měnit. 

V základu za něj měsíčně zaplatíte cca 80 Euro (cena platná k dubnu 2019) za uživatele, což je celkem vysoká investice. Jeho pořízení se vyplatí zvážit, až když máte na LinkedIn silnou osobní síť, první obchodní výsledky a LinkedIn používáte pro obchod na denní bázi. 

Nástroj si lze vyzkoušet v měsíční bezplatné zkušební verzi, tzv. Free Trial. Nějaké peníze ušetříte při jeho zakoupení na celý rok nebo při pořízení nástroje pro více uživatelů pod jednou firmou.

 

Omezení neplaceného účtu

Neplacený účet na LinkedIn vám bohatě stačí, pokud na tuto sociální síť zabrousíte jen občas za novou inspirací a sem tam si do sítě přidáte nového člověka. 

Pokud s LinkedIn začnete pracovat častěji, dříve nebo později narazíte na několik omezení, která vám začnou drásat nervy:

  1. Vidíte jména pouze 5 posledních uživatelů, kteří navštívili váš profil.
  2. V rámci vyhledávacího pole můžete zadat pouze 140 znaků.
  3. Osekaná filtrace při vyhledávání. 
  4. Omezený počet výsledků ve vyhledávání.

LinkedIn to samozřejmě dělá cíleně. Placené profily jsou jeho hlavní zdroj příjmů. 

 

Hlavní výhody nástroje Sales Navigator

Hlavní výhoda je určitě ušetření času při práci s LinkedIn. Stejné výsledky, které z LinkedIn vytáhnete za hodinu práce v neplacené verzi, zvládnete se Sales Navigator i za 3 minuty.

Další nespornou výhodou je přístup k mnohem většímu počtu dat a statistik.

Pojďme se na jednotlivé výhody podívat zblízka. 

 

1. Odkrytí všech návštěv osobního profilu za posledních 90 dnů

Díky této funkci dostanete nejen přístup ke jménům daných uživatelů, ale LinkedIn vám nabídne i zajímavá data a statistiky o cílové skupině a firmách, které váš profil vyhledávají a navštěvují. Vše se dá použít jako velmi hodnotný zdroj dat pro obchodní činnost. 

Obr. 2.: Náhled na seznam návštěvníků osobního profilu při využití funkcí Sales Navigator.

Zdroj: LinkedIn.com

Tip autorů: Všechny návštěvy na osobním profilu za posledních 90 dnů si můžete odkrýt i pořízením verze placeného účtu The Jobseeker. Ten oproti Sales Navigator stojí necelých 30 Euro (ceny platné k dubnu 2019). Před uplynutím prvního měsíce placený účet zrušte a pořiďte si jej zase až za 3 měsíce. 

2. Vyhledávání pomoci rozšířených filtrů

Sales Navigator vám nabídne celou řadu rozšiřujících filtrů, které zpřesní vaše vyhledávání. Mezi naše nejoblíbenější patří: 

  1. Velikost firmy podle počtu zaměstnanců.
  2. Vyhledávání podle seniority cílové skupiny (Partner, Manager, Senior, Junior, Entry level atd.)

Obr. 3.: Možnost filtrace při vyhledávání kontaktů v nástroji Sales Navigator.

Zdroj: LinkedIn.com


3. Neomezené vyhledávání

LinkedIn v Sales Navigator neomezuje počet znaků, které do vyhledávacího řádku můžete zadat. Náš zatím nejdelší příkaz čítal 562 znaků a na omezení jsme nenarazili.
Omezený není ani počet položek výsledků samotného vyhledávání, které můžete zobrazit.

 

4. Možnost sledovat aktivitu vašich potenciálních zákazníků

Přes Sales Navigator můžete sledovat aktivity vybraných lidí na jednom místě a zpětně si je vyhodnocovat. Navíc si zde můžete nastavit notifikace, které vás na ty nejdůležitější změny a aktivity automaticky upozorní. 

Obr. 4.: Notifikace na základě aktivit v nástroji Sales Navigator.
Zdroj: LinkedIn.com

Na obrázku si všimněte:
A. Notifikačního tlačítka – vyznačeno červeně.
B. Aktivity vaší cílové skupiny – vyznačeno zeleně.

 

5. Ukládání vyhledávání

Vyhledávací řádky si můžete uložit a průběžně sledovat, zda nedošlo v rámci výsledků k nějaké změně. Limit pro uložená vyhledávání je 15 příkazů. 

Obr. 5.: Ukládání vyhledávacích příkazů.

Zdroj: LinkedIn.com

Na obrázku 15.5. je vyznačeno, jak se k uloženým výsledkům dostat:
A. Nejdříve si kliknete na Saved Searches – vyznačeno červeně.
B. V dalším kroku můžete vidět a spravovat seznam vašich uložených příkazů – vyznačeno zeleně.

 

6. Sales Navigator jako rozšířené CRM

K jednotlivým kontaktům, které si do Sales Navigator uložíte, si lze psát poznámky a plánovat další kroky podobně, jako ve vašem CRM nástroji. 

Obr. 6.: Poznámky u jednotlivých kontaktů v nástroji Sales Navigator.

Zdroj: LinkedIn.com


Na obrázku 15.6. můžete vidět:
A. Uložené kontaktní osoby – vyznačeno červeně.
B. Možnost přidat k jednotlivým kontaktům komentáře – vyznačeno zeleně.
C. Statistiky o aktivitě vybraných kontaktů – vyznačeno modře.

7. Doporučení na zajímavé nové kontakty na základě vašich aktivit a vyhledávání

Sales Navigator vám na základě dat o vašich aktivitách nabídne seznam zajímavých kontaktů, které by mohly patřit do vaší cílové skupiny. 

Obr. 7.: Seznam doporučených kontaktů v nástroji Sales Navigator.

Zdroj: LinkedIn.com


8. Informace o tom, kdo je na LinkedIn aktivní

I když je na českém LinkedIn více jak 1,5 milionu uživatelů, ne každý je na této sociální síti aktivní. Sales Navigator vám prozradí, kdo přesně na LinkedIn za posledních 90 dnů vyvinul nějakou aktivitu a publikoval vlastní příspěvek. Číslo se bude lišit v závislosti na cílové skupině a segmentu trhu, ve kterém působíte.

Obr. 8.: Statistiky o aktivitě cílové skupiny v nástroji Sales Navigator.
Zdroj: LinkedIn.com

 

Slovo závěrem

Sales Navigator je drahý nástroj, i při ročním předplatném za něj zaplatíte necelých 780 Euro za uživatele. Náklady se samozřejmě násobí, pokud budete chtít nástroj pořídit i kolegům.
Dobře si proto spočítejte, zda se vám jeho pořízení vyplatí. Nám z LinkedIn přichází okolo 30 % všech zakázek a je to nejvýznamnější zdroj nových obchodních kontaktů. Bez Sales Navigator by pro nás bylo mnohem těžší s LinkedIn efektivně pracovat a dosahovat podobných výsledků.

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.