CO JE SOCIAL SELLING A JAK S NÍM ZAČÍT?

Co je tedy Social Selling?

Social Selling není nic jiného, než networking na sociálních sítích.

Vlastně je to celé hodně podobné konferencím a networkingovým akcím, které všichni dobře známe.

  • Akorát, že namísto přednášek sdílíme firemní obsah a vlastní profesionální doporučení a názory formou článků a příspěvků na sociálních sítích.
  • Místo výměny názorů u baru po samotné přednášce, reagujeme na dotazy a názory v komentářích a osobních zprávách.
  • A místo plné kapsy vizitek si domů odnášíme nová spojení na LinkedIn.

V praxi to vypadá tak, že na sociálních sítích jako je LinkedIn či Twitter sdílíte se svou cílovou skupinou obsah, který z části prezentuje vaše služby, produkt či obor a má pro čtenáře vysokou přidanou hodnotu. Tím zvyšujete povědomí nejen o sobě jako o odborníkovi v oboru, ale také o produktu či službě, kterou nabízíte.

Proč se Social Sellingu začít věnovat?

Pokud se ptáte, proč se Social Sellingu vůbec začít věnovat, našel jsem několik dat, které by vám v rozhodování mohly pomoci:

image

 

Jak se Social Sellingem začít?

Je toho hodně, co se dá dělat. Pokud však chcete začít hned zítra, přikládáme pár tipů jak na to:

  1. Dříve než se pustíte do čehokoli dalšího, je třeba si sednout a detailně popsat svou cílovou skupinu. Od cílové skupiny se odvíjí jak výběr sociálních sítí, tak obsah, který na nich budete sdílet.
  2. Upravte si profil na sociálních sítích tak, aby reprezentoval nejen Vás, ale i službu či produkt, který nabízíte. Váš profil je také vaší výkladní skříní a měl by na budoucího klienta udělat dojem. V českých podmínkách půjde zejména o LinkedIn. Detailní návod najdete v článku: Jak proměnit svůj LinkedIn profil v prodejní nástroj?
  3. Najděte zajímavý obsah, který budete se svým publikem sdílet. Může se jednat o firemní články, vlastní blog nebo převzatý obsah. Pár tipů, jak si práci usnadnit najdete v článku: Čtyři aplikace, které Vám ušetří čas a starosti pří práci s obsahem na LinkedIn.
  4. Sbírejte kontakty na své budoucí zákazníky tím, že je budete aktivně oslovovat. Každého člověka, který je součástí vaší cílové skupiny a navštívil váš profil, okomentoval článek nebo jej dále sdílel či ohodnotil, aktivně oslovte a přidejte si jej mezi své kontakty. Tím na něj získáte přímý kontakt a rozšíříte své publikum.
  5. Pokud Vám informace z LinkedIn nestačí, můžete využít i další nástroje, které máte k dispozici
  • Kontakt si můžete jednoduše “vyGooglovat” ať už pomocí jména tak i fotky. Fotku si stačí stáhnout z LinkedIn a vložit do vyhledávače.
  • Posloužit mohou i další sociální sítě. I když budete při Social Sellingu pracovat zejména s LinkedIn, vyplatí se občas zabrousit třeba na Twitter nebo Facebook.

Seznam použitých zdrojů v tomto článku:

  1. Survey: 90% Of Customers Say Buying Decisions Are Influenced By Online Reviews
  2. Kathleen Schaub, IDC, “Social Buying Meets Social Selling: How Trusted Networks Improve the Purchase Experience,” April 2014
  3. Social Selling Mastery, Jamie Shanks.

Autor: Jan Kyselý

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.