SportAnalytik o Future Sales: LinkedIn je dnes náš hlavní akviziční kanál

S FUTURE SALES. spolupracuje také úspěšná a rozrůstající se firma SportAnalytik, jejíž zakladatelé jsou sportovní nadšenci a rodiče řešící sportovní rozvoj (nejen) svých dětí. Na otázky nám odpovídal Jan Březina.

 

Co Vás přivedlo ke spolupráci s FUTURE SALES.?

S Honzou Kyselým spolupracujeme velmi dlouho a přivedla nás k tomu předchozí zkušenost. Honza tenkrát pracoval v reklamní agentuře a potom jsme se dozvěděli, že dělá Social Selling.

 

Co Vám přinesla spolupráce s FUTURE SALES.?

Přinesla nám obchodní příležitosti, pomohlo nám to rozšířit spolupráci po celém světě, teď máme díky aktivitám na LinkedIn klienty ve spoustě zemí.

 

Jste tedy s výsledky spokojení?

Jsme s tím velmi spokojení. Na začátku jsme neočekávali konkrétní výsledky, nevěděli jsme, co čekat. Před 2 lety to byl netradiční přístup, využití LinkedIn v rámci marketingu. Jsme velmi spokojení z pohledu komunikace, s tím, jak probíhá spolupráce, je to velmi inspirující, kluci přichází s novými věcmi, jak se to dá ještě víc využít a lépe, neustále inovují, cenová politika je rozumná a pro nás je to velká pomoc, jelikož B2B sales je pro nás celosvětově nejdůležitější.

 

 

Za jak dlouho se dostavily první výsledky a jakou měly podobu?

Velmi brzy, během první fáze musíte během měsíce vyladit profil a prezentaci na LinkedIn, my jsme poměrně brzo začali dělat pravidelný obsah, za 3 až 6 měsíců jsme viděli první výsledky. Úroveň prezentace na LinkedIn funguje jako naše kredibilita.

 

Jaké jsou výsledky spolupráce s FUTURE SALES. v konkrétních číslech?

Z pohledu měřitelných výsledků je to komplikované. Nevíme, co vám to přináší na přímo, jsme s tím sice velmi spokojení, ale výsledky nejsou měřitelné. Z pohledu celkového objemu máme 25 partnerů a minimálně polovina z nich je díky našim aktivitám na LinkedIn.

Například, někdo se ozve ze Singapuru a my se ptáme, jak se o nás dozvěděl. On řekne, že někdo známý jim o tom říkal a pro nás je těžké zjistit, jak se o tom ten dotyčný dozvěděl, ale protože tam nemáme žádného partnera, musel to vidět na internetu, takže asi na LinkedIn.

V některých případech je to měřitelné přes direct mailing, který posíláme, takhle jsme získali partnery v Portugalsku, Holandsku, Japonsku a dalších zemích. Ale pak je skupina takových, kteří přišli a nevíme přesně, odkud se o nás dozvěděli.

 

 

Používáte nějaké další sociální sítě?

Kromě LinkedIn na B2B aktivity používáme Twitter a Instagram, na B2C intenzivně využíváme Facebook. Ale s FUTURE SALES. spolupracujeme hlavně ohledně B2B.

 

Změnil se po spolupráci s FS přístup k Vaší prodejní strategii?

Na začátku jsme to chtěli vyzkoušet, před třemi lety nikdo nevěděl o potenciálu LinkedIn, kontakty jsme vyhledávali přes Google vyhledávání. Teď je LinkedIn z 80 % náš hlavní prodejní nástroj.

Dneska například když se jdeme zaměřit na nový trh v Japonsku, vytvoříme si nejdřív síť pomocí přátel na LinkedIn, necháme nový trh konzumovat náš obsah, sdílíme dvakrát týdně příspěvky, vytvoříme si tím kredibilitu, pak kontaktům začneme posílat direct mail, kde jim na základě kontaktu na LinkedIn popisujeme, o co nám jde a jestli mají zájem s námi spolupracovat. Když se takhle zaměříme na nějaký trh, do 3 měsíců tam máme nového partnera, do téhle míry je to velmi efektivní. Jiná cesta je velmi komplikovaná, na cizí trhy bychom se jinak těžko dostávali, LinkedIn je obrovská pomoc.

 

 

 

 

 

 

 

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.