Jak a proč (ne)pracovat s firemní stránkou na LinkedIn

Blog_LinkedIn-Firemní-Stránka

Update: Leden 2021

Založení firemní stránky na LinkedIn by pro vás mělo být povinným cvičením. LinkedIn je další místo, kde můžete odvyprávět příběh své společnosti, a hlavně prezentovat své produkty.

Navíc se dá firemní stránka propojit s osobními profily zaměstnanců, které slouží jako další zdroje potenciálních kontaktů.

Firemní stránky by neměly být středobodem vaší komunikace na LinkedIn. Možnost komunikovat s kontakty na LinkedIn na osobní bázi je u nich totiž v porovnání s osobními profily značně omezená. Firemní stránky za těmi osobními pokulhávají i z pohledu organického dosahu příspěvků, které přes ně sdílíte. 

LinkedIn company page by tak měl být další komunikační kanál, který stojí na stejné úrovni jako profily osobních reprezentantů společnosti.

Pojďme si ukázat, co všechno firemní stránky na LinkedIn umí a jak s nimi můžete pracovat.

S firemní stránkou se tedy vyplatí aktivně pracovat hlavně pokud:

  • Chcete vytvářet a sdílet na LinkedIn placený obsah.
  • Chcete o svých „fanoušcích“ získat další informace a data.
  • Vytváříte zajímavý obsah, který byste na firemní stránce mohli sdílet. 
  • Chcete na LinkedIn sjednotit komunikaci o firmě a produktech a dát možnost zaměstnancům propojit s firemní značkou svůj osobní profil.

V uplynulém roce udělal LinkedIn ohledně firemních profilů několik změn a zavedl nové funkce, které stojí za to vyzkoušet.

  1. Založení a optimalizace firemní stránky

Založit si firemní stránku je velice jednoduché. V panelu hlavní nabídky klikněte na ikonku Work (Produkty) a v seznamu jeďte úplně dolů. Poslední položka je akční tlačítko Create a Company Page + (Vytvořit stránku společnosti).

Obr. 1: Jak si založit firemní stránku na LinkedIn.      Zdroj: LinkedIn.com

Po rozkliknutí se dostanete do hlavní nabídky pro správu firemní stránky. LinkedIn vás založením stránky postupně provede. Pár tipů za nás naleznete níže.

Obr. 2: Postup založení firemní stránky na LinkedIn.

Zdroj: LinkedIn.com
  • Kromě samotného názvu společnosti nezapomeňte vložit i URL adresu webu, kam chcete návštěvníky směřovat.
  • Jaký jazyk budete při přípravě textů používat, záleží na vaší cílové skupině. Pokud komunikujete primárně s českými zákazníky, pak mějte na profilu informace v češtině. Doporučujeme přidat taky anglickou verzi. V případě, že potřebujete cílit na zákazníky různých národností, LinkedIn nabízí možnost vytvořit firemní profil i v několika dalších jazycích.
  • Přidejte tematické okruhy, kterými se zabýváte. Pomůžete tak LinkedIn lépe si vaši společnost zařadit. Označit můžete až 20 témat.
  • Vyberte pro svou stránku 3 tematické #hashtagy. Na všechny příspěvky na LinkedIn označené těmito hashtagy budete pak moci reagovat pod firemní značkou nebo je přesdílet na své firemní stránce.
  • Hodně dělá první dojem. Svou novou stránku proto doplňte o grafické prvky, jako je logo a úvodní obrázek. Správné rozměry najdete níže.
Obr. 3: Rozměry grafických prvků na firemní stránce.
Zdroj: LinkedIn.com

Vzhled domovské stránky firemního profilu 

Dříve návštěvník firemní stránky nejprve viděl seznam nových příspěvků. To se změnilo a nyní jsou na domovské stránce firemního profilu informace o firmě, webové stránky a náhled posledních svou příspěvků. Máte tak lepší šanci na první pohled zaujmout potenciální zákazníky.

Obr. 3.1: Vzhled firemní domovské stránky.Zdroj: LinkedIn.com
  1. Práce s firemním profilem

a) Statistiky a informace o návštěvnících stránek

Zajímavé informace o návštěvnících stránek a efektivitě jednotlivých příspěvků najdete v části Analytics (Statistiky).

Obr. 4: Dostupná data na firemní stránce na LinkedIn.
Zdroj: LinkedIn.com

Část Visitors (Návštěvníci) prozradí, kolik návštěvníků za vybrané období na stránky přišlo, jaké zařízení při tom používali a jaké pracovní pozice zastávají.

Followers (Sledující uživatelé) skrývají podrobnější informace o fanoušcích vašich stránek. Nyní již můžete vidět všechny své followery. Nejzajímavější část, kterou najdete úplně dole, je srovnání vašich výsledků s podobnými společnostmi a konkurencí.

Obr. 5: Srovnání dat o fanoušcích firemních stránek s výsledky stránek podobných společností.

Zdroj: LinkedIn.com

Updates (Aktualizace) zobrazují statistiky o dosahu a úspěšnosti jednotlivých příspěvků na firemní stránce. Sledovat můžete tyto údaje:

  • Celkový dosah příspěvku.
  • Počet kliků.
  • Kolik liků, komentářů a přesdílení daný příspěvek má.
  • A nakonec tzv. Engagement Rate (Míra aktivity), který srovnává počet reakcí na daný příspěvek a jeho celkový dosah.
Obr. 6: Statistiky o dosahu a interakci u jednotlivých příspěvků sdílených na firemní stránce.

Zdroj: LinkedIn.com
b) Sdílení obsahu

Sdílení obsahu probíhá na firemních stránkách úplně stejně jako na osobním profilu. Opět můžete využít hned několik formátů příspěvků.

Zajímavá je možnost zacílení příspěvku pouze na určitou část vašich fanoušků, a to za pomoci segmentace a filtrů. Příspěvek se tak ukáže jen vybrané skupině uživatelů.

Pozor, vybraný segment musí mít alespoň 300 uživatelů. Pokud váš celkový počet followerů nečítá ani 300 lidí, pak vám funkce bude k ničemu.

Obr. 7: Nastavení segmentu cílové skupiny pro sdílení obsahu na firemní stránce.Zdroj: LinkedIn.com

Další extra funkcí firemního profilu je možnost vytvořit z vybraných postů Sponzorovaný obsah, který vypustíte ven jako placenou kampaň na vámi definovanou cílovou skupinu.

Jak na to? Vytvořte na firemní stránce příspěvek a publikujte jej. Následně klikněte v hlavičce daného příspěvku na možnost Sponsor now (Sponzorovat nyní).

Obr. 8: Vytvoření sponzorovaného obsahu.

Zdroj: LinkedIn.com

Systém vás přesměruje do rozhraní aplikace LinkedIn Campaign Manager, což je nástroj přímo od LinkedIn pro správu a vyhodnocování placených reklam a kampaní.

Zde si můžete nadefinovat cílovou skupinu, určit od kdy do kdy kampaň poběží a jakou částku chcete investovat.

Nastavení kampaně vás bude stát chvilku času a dost nervů (vlastní zkušenost). Nástroj není bohužel moc intuitivní.

c) Interakce s publikem

Pod firemním brandem můžete příspěvky nejen vytvářet, ale také komentovat a odpovídat na dotazy. Vše navíc zvládnete i z mobilní aplikace LinkedIn.

Jako správce stránek máte tak mnohem větší flexibilitu při práci s obsahem a interakcí s publikem.

Obr. 9: Možnost komentování příspěvků pod firemním brandem.

Zdroj: LinkedIn.com
d) Novinky
  • Na konci roku 2020 přibyly tyto nové funkce:
    • Nově můžete vidět každého jednoho sledujícího své firemní stránky.
    • Záložka My company (Moje firma), kde můžete interagovat se svými zaměstnanci (sdílet populární obsah od spolupracovníků, oslavovat úspěchy, doporučovat známé, být zkrátka ve spojení na dálku). Je však dostupná pouze pro firmy, které mají 201+ zaměstnanců.
    • Events (Události) – možnost zveřejnit a propagovat firemní akci prostřednictvím firemního profilu. 
    • Ve správě adminů lze nově udělit 3 různé role: Super admin, Content admin, Analyst. 
    • Jako administrátor firemní stránky máte možnost vyzvat až 100 spojení měsíčně ke sledování firemní stránky přes funkci “Invite connections”.

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.