Co je social selling a jak s ním začít?

O social sellingu se často zmiňujeme v našich postech i článcích. Tentokrát se však vrátíme úplně na začátek a shrneme, co to vlastně social selling je a jak s ním začít.

Stručně řečeno je to networking na sociálních sítích. My využíváme především LinkedIn, protože je to ryze profesionální sociální síť. V praxi to vypadá tak, že sdílíte se svou cílovou skupinou obsah, který z části prezentuje vaše služby, produkt či obor a má pro čtenáře vysokou přidanou hodnotu. Tím zvyšujete povědomí nejen o sobě jako o odborníkovi v oboru, ale také o produktu či službě, kterou nabízíte.

Vlastně je to celé hodně podobné konferencím a networkingovým akcím. Všechno se však odehrává online. Není třeba vysvětlovat, že od příchodu pandemie obliba online kanálů výrazně vzrostla.

Rozdíl mezi social sellingem a networkingem na firemních akcích:

  • Místo přednášek sdílíte firemní obsah a vlastní profesionální doporučení a názory formou článku nebo příspěvků na sociálních sítích.
  • Místo výměny názorů u baru nebo u stolu na konferenci reagujete na dotazy a názory v komentářích a osobních zprávách.
  • Místo plné kapsy vizitek si odnášíte nová spojení na LinkedIn.

Proč se social sellingu začít věnovat?

  • Velká část produktů se dnes nabízí globálně a sociální sítě jsou nástroj, jak se dostat ke klientům po celém světě (za rozumné peníze).
  • Díky online datům si můžete dopředu zjistit o svém B2B zákazníkovi velké množství informací, které lze při prodeji využít.

Jak se social sellingem začít?

  1. Dříve, než se pustíte do čehokoliv dalšího, je třeba si sednout a detailně popsat svou cílovou skupinu. Od cílové skupiny se odvíjí jak výběr sociálních sítí, tak obsah, který na nich budete sdílet.
  2. Upravte si profil na sociálních sítích tak, aby reprezentoval nejen vás, ale i službu či produkt, který nabízíte. Váš profil je vaší výkladní skříní a měl by na budoucího klienta udělat dojem. V českých podmínkách půjde zejména o LinkedIn. Detailní návod najdete v článku: Jak proměnit svůj LinkedIn profil v prodejní nástroj? 
  3. Najděte zajímavý obsah, který budete se svým publikem sdílet. Může se jednat o firemní články, vlastní blog nebo převzatý obsah. 
  4. Sbírejte kontakty na své budoucí zákazníky tím, že je budete aktivně oslovovat. Každého člověka, který je součástí vaší cílové skupiny a navštívil váš profil, okomentoval článek nebo jej dále sdílel či ohodnotil, aktivně oslovte a přidejte si ho mezi své kontakty. Tím na něj získáte přímý kontakt a rozšíříte své publikum.
  5. Pokud vám informace z LinkedIn nestačí, můžete využít další nástroje, které máte k dispozici a o kterých pravidelně informujeme na našem blogu. Patří mezi ně placené nástroje jako Sales Navigator nebo LinkedIn Sales Insights, ale také Google či další sociální sítě:
    A. Kontakt si můžete jednoduše vygooglovat pomocí jména nebo fotografie. Fotku si stačí stáhnout z LinkedIn a vložit do vyhledávače.
    B. I když budete při social sellingu pracovat zejména s LinkedIn, vyplatí se občas zabrousit třeba na Twitter nebo Facebook.

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.