FUTURE SALES | Mnoho firem sedí na zlatém vejci a ani o tom neví

Pro společnost ALEF NULA jsme v roce 2021 dělali outsourcingový projekt. O spolupráci a možnostech sociální sítě LinkedIn jsme se bavili s Tomášem Bubeníkem, Senior BD Managerem ALEF NULA. Jeden z největších dodavatelů informačních technologií v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku a Srbsku se specializuje na technologie Cisco, NetApp a Meraki.

Jaké je vaše vnímání LinkedIn?

Dle mého názoru se LinkedIn postupně vyvinul z jednoduchého adresáře pro obchodní kontakty do dnes již obsáhlé sociální sítě pro odborníky ze všech sfér podnikatelské činnosti. Ač se stále jedná o sociální síť, tak ho rozhodně vnímám jako stále ještě kultivované prostředí pro sdílení pracovních zkušeností a idejí. Dnes se mi již zřídka stane, že by klienti či obchodní partneři neměli vlastní profil, a to nabízí samozřejmě obrovský potenciál jak pro udržení kontaktu, tak obchodní rozvoj a získávání nových kontaktů.

Jaké problémy či výzvy jste se rozhodli řešit prostřednictvím aktivity na LinkedIn?

Asi největší výzvou z poslední doby bylo zvýšit povědomí o brandu a nových oblastech služeb v cloudu, které nabízíme. Nejednou se nám ukázalo, že technologicky úzce či odborně zaměřená konference je zajímavá nejen pro naši interní stálou klientskou databázi, ale i pro širší publikum odborníku z IT prostředí. A ty lze skrze LinkedIn snadno oslovit.

Doporučil byste aktivní využívání LinkedIn i jiným firmám ve vašem oboru?

Jedna moje část by chtěla říci, že rozhodně ne. Čím méně bude konkurence LinkedIn využívat, tím spíše budeme v této oblasti unikátní a efektivní. Na druhou stranu svět se za poslední dva roky významně mění a já nepochybuji o tom, že využívání LinkedInu je dnes pro dodavatelské organizace zaměřené na služby a vysokou přidanou hodnotu jistý standard. Otázka je, jak efektivní dokáže každý daný jedinec být, protože nakonec je to o každém konkrétním člověku. Firemní profily nefungují.

Získali jste díky projektu s FUTURE SALES nové obchodní příležitosti nebo klienty?

Získávání klientů tímto způsobem není sprint, ale maraton. Je to opravdu běh na dlouhou trať a nám se díky spolupráci s FUTURE SALES podařilo významně rozšířit síť zájemců o naše služby v oblasti cloudu a hybridních cloudových řešení. Také se podařilo získat množství relevantních obchodních příležitostí a po čase i jednotky realizovaných projektů.

Co vás v souvislosti s LinkedIn překvapilo?

Bylo zajímavé sledovat, že spousta odborníků a profesionálů je ochotna diskutovat a hovořit o nových trendech a inovacích. Velké množství manažerů přemýšlí ve svých organizacích nad digitalizací a hledá odpověď na otázku, jak mohou technologie pomoci s jejich businessem. Pokud taková řešení nabízíte a jste schopni v této oblasti pomoci, tak jsou dveře ke spolupráci otevřené.

V čem je podle vás budoucnost obchodu?

Rozhodně digitál a virtuální prostor. Jakkoliv věřím, že osobní kontakt je nenahraditelný a v našem kulturně-sociálním prostředí pro dosažení úspěchu nezbytný, tak velkou část jednání a schůzek lze do online prostředí jednoduše přesunout. Koneckonců velké množství schůzek se do tohoto prostoru již posunulo a nemyslím si, že tento trend bude ustupovat, jakkoliv to není pro mnoho lidí komfortní. Další klíčová oblast pro budoucí úspěch je práce s daty a jejich vytěžování. Mnoho firem sedí na zlatém vejci a ani o tom neví.