FUTURE SALES | Jak dostat 1000 lidí na konferenci “bez budgetu”

Jak už název napovídá, v tomto článku se budeme snažit poradit čtenářům, jak dostat na vaši konferenci co nejvíc lidí s nulovým rozpočtem na promo. A protože jsme LinkedIn agentura, samozřejmě se budeme bavit o tom, jak toho docílit prostřednictvím sítě LinkedIn. Pokud se ptáte, jaké jsou v tomhle ohledu naše zkušenosti, tak jsou to 3 ročníky naší online konference FUTURE SUMMIT, kam se nám povedlo přitáhnout každý rok přibližně 900 registrovaných za téměř žádné peníze. A také spousta dalších menších akcí, které jsme u nás zorganizovali.

4+1 základní kámen, na kterých stavíme

1) Čas

Obecně je při jakékoliv kampani zásadní začít včas. Samozřejmě záleží na druhu akce. U větší konference jsou to třeba i 3 měsíce dopředu, kdy je ideální začít promovat. 

Tip: Pokud nestíháte začít s promem dostatečně včas, je lepší posunout datum konání akce. Byla by škoda celou akci “zahodit” jen pro nedostatek času na reklamu.

My většinou rozdělujeme promo do tří částí, z nichž každá trvá 3 až 4 týdny:

  1. Komunikace akce jako takové – obecný banner nebo banner s konkrétním speakerem.
  2. Komunikace počtu registrovaných, protože čísla jsou často velmi přesvědčivá.
  3. Komunikace vaší přednášky v konkrétnější formě – důraz na registraci.

FUTURE SALES | Konference Future Summit post FUTURE SALES | Konference Future Summit post FUTURE SALES | Konference Future Summit post

2) Ambasadoři 

Všechno realizujeme přes osobní profily Honzy a Jirky. Ti mají dohromady v síti kolem 26 000 lidí. To nám samozřejmě umožňuje kampaň dělat na LinkedIn ve větším měřítku. Okrajově komunikujeme i na firemní LinkedIn stránce.

Postup:
   →Vyberte si dopředu svou cílovou skupinu, kterou chcete na akci dostat.
   → Zhodnoťte aktuální stav své sítě. Pokud z dané cílovky nemáte dost spojení, tak si nejdříve rozšiřte síť kontaktů.
   → Vybrané kontakty na akci zvěte osobní personalizovanou zprávou ve formátu: 1x pozvánka a 2x připomenutí s časovým odstupem min. 1 týden.
   → Kromě osobních pozvání (ty fungují nejlépe, ale jsou časově náročnější) si připravte nejrůznější druhy příspěvků (viz bod 1), které osloví široké publikum pomocí organického dosahu.

Ukázka oslovovací zprávy:

FUTURE SALES | Konference Future Summit zpráva

3) Partneři

Další klíčovou složkou komunikace je pomoc dalších partnerů, kteří jsou do konference zapojení. 

Ne vždycky se mohou a chtějí zapojit všichni, ale snažíme se je motivovat tím, že je i v jejich zájmu své jméno a firmu podpořit. I pro jejich brand building je žádoucí na akci dostat své klienty, potenciální klienty, atp. Víc lidí = větší vizibilita. 

4) Emailing

Další z klíčových kanálů, které je dobré použít. 

Máte databázi a mohla bych ji vidět? 🙂 

Emailing může být pořád velmi efektivní a levný nástroj, jak komunikovat vše, co potřebujete. Pokud si už máte nasbíranou nějakou databázi a máte od všech souhlas s tím, že na ně můžete posílat marketingovou komunikaci, je z poloviny vyhráno. My dnes používáme databázi lidí, kteří byli registrovaní na předchozí ročníky konference a samozřejmě i databázi za Future Sales. 

Jak na to? 

  1. Ideálně 3 měsíce před akcí pošleme zvací email, kde je potřeba zmínit hlavní informace o akci. 
  2. Přibližně v půlce zvacího procesu je dobré připravit reminder na ty, kteří první e-mail neotevřeli.
  3. Samozřejmě posíláme také potvrzovací e-mail, který dorazí po registraci na event.
  4. V mezičase se nám začíná tvořit skupina registrovaných, které je potřeba držet ve střehu. Většinou do startu akce pošleme ještě další 3 e-maily s podrobnějšími informacemi. Zkuste představit speakery, moderátora, jednotlivé přednášky nebo možnost pokládat dotazy. A to všechno kvůli tomu, aby registrovaní na vaší akci nezapomněli a skutečně se připojili / přišli.
  5. Na konci konferenčního dne je dobré poslat další email s žádostí o zpětnou vazbu.
  6. Jakmile se k vám dostanou od produkce záznamy jednotlivých přednášek, vyšlete je do světa.
  7. Poslední, ale o to důležitější část celého procesu, je následný follow up na vámi vybrané firmy. To ve výsledku určuje, jestli pro vás bude konference úspěšná a získáte skrz ní nějaké leady nebo ne.

Pokud je akce hybridní, je třeba všechny e-maily nachystat dvakrát. Pro online event budou totiž vypadat jinak, než pro ty, co přijdou na místo.

FUTURE SALES | Konference Future Summit email FUTURE SALES | Konference Future Summit email

__
On top tip: Landing page VS LinkedIn event?

Pokud si nejste jistí, jestli by pro vás nebylo lepší pro pořádání podobné akce využít LinkedIn events, zkuste přečíst následujících pár řádků.

Z našeho pohledu bychom LinkedIn events využili spíš pro menší akci / webinář pro pár lidí. Je to velmi intuitivní a jednoduchá cesta, jak se vyhnout přípravě složitějších landing pages. Stačí připravit copy pro akci a vyřešit, kde budete streamovat. Zároveň od registrovaných můžete získat jejich e-mailové adresy. Nevýhodou je, že LinkedIn zrušil možnost publikovat ve feedu události příspěvky – zobrazí se tam jen ten první, kterým celou akci uvedete. To trochu komplikuje další komunikaci s registrovanými osobami.

Pokud chcete uspořádat větší akci, doporučili bychom tu složitější cestu, a to vytvoření samostatné landing page. 

Podrobnější info o LinkedIn events si můžete přečíst v našem článku.

+1) Placená reklama na Facebooku

Abychom nezůstávali pořád jen v tom našem B2B rybníčku, každý rok podpoříme promo i menší placenou reklamou na Facebooku, kde zasáhneme zas trochu trochu jiné publikum. Jde píš o rozšíření povědomí o akci i za cenu maličko nižší relevance oslovovaných lidí. Je to ale celkově velmi malá částka, řádově 5-7 % celkového rozpočtu akce. 

Nakonec přidáváme pro zopakování i počet registrací na naši konferenci Future Summit. Průměrně se pohybujeme kolem 900 registrací na akci. A to nezapomeňme, že placenou reklamu používáme spíš jako okrajový zdroj nových kontaktů.