FUTURE SALES | TOP 15 žen na LinkedIn

Na LinkedIn pro vás dlouhodobě sledujeme a pravidelně analyzujeme různé kategorie a oblasti. Vlivní CEOs na českém LinkedIn jsou v našich žebříčcích pravidelně. V tomto ohledu jsme se však zatím nezaměřili výhradně na ženy, a tak byl nejvyšší čas to změnit a udělat nový žebříček.

Doufáme, že pro vás budou výsledky zajímavé. Zpracovali jsme data o 42 180 aktivních unikátních uživatelích za druhé pololetí roku 2022 a sestavili žebříček TOP 15 vlivných žen na LinkedIn podle kumulativního zobrazení jejich příspěvků. Tuto kategorii budeme sledovat i nadále.

Podmínky zařazení do žebříčku:

  • Pracovat ve firmě, která má 51 a více zaměstnanců v ČR dle LinkedIn.
  • Mít příspěvky alespoň 3 měsíce v kuse.
  • Období sběru dat: červenec až prosinec 2022.
  • Zaměření na vyšší management.
TOP 15 vlivných žen na LinkedIn dle zobrazení příspěvků za druhou polovinu roku 2022
PořadíJménoFirma
1Danuše NerudováPrezidentská kandidátka
2Simona KijonkováPacketa Group
3Daniela PeškováČeská spořitelna
4Michaela (Lhotková) BauerČSOB
5Jana JáčováUol
6Soňa JonašováIncien/Škoda Auto
7Kateřina ŠédováLoono
8Veronika DvořákováHavel a Partners
9Jitka HaubováKB
10Hana KovářováKB
11Renata MrázováFNZ Group
12Hana SoučkováSAP
13Tania le MoigneGoogle
14Michelle SimmonsMicrosoft
15Eva PavlíkováČesko.Digital

Co na to říkají vítězky?

Žebříček by nebyl kompletní bez reakcí těch, kterých se to týká nejvíc. Proto jsme pro vás společně s prvními 4 dámami připravili krátké rozhovory

Přečtěte si odpovědi Danuše Nerudové, Simony Kijonkové, Daniely Peškové a Michaely (Lhotkové) Bauer. Ptali jsme se na následující otázky:

  1. Co myslíte, že stojí za vaším úspěchem na LinkedIn?
  2. Kolik času vám příprava příspěvků a komunikace na LinkedIn zabere?
  3. Co byste doporučila ženám, které by se rády na LinkedIn prosadily?

Danuše Nerudová

FUTURE SALES | Danuše Nerudová

  1.  Myslím, že to je hlavně to, že jsme ho vůbec využívali. LinkedIn sám o sobě je nesmírně efektivní platforma s velkým počtem pasivních uživatelů. Takže vlastně stačí být aktivní a tvořit kvalitní obsah. Ostatní kandidáti zde příliš nevystupovali a o téma prezidentských voleb byl přirozeně velký zájem.

  2. Naprosté minimum, za celou kampaň to byly jednotky, maximálně nižší desítky hodin. Dle mého je to nejefektivnější síť ze všech. Také jsme často využívali obsah, který už byl tvořen i pro ostatní, prioritní sítě. LinkedIn (podobně jako TikToku) jsme věnovali velmi malou pozornost a jeho potenciál, pokud bychom se na něj zaměřili, je ještě násobně větší.

  3. To samé, co uživatelům mužům. Hlavně se toho nebát, nestylizovat do někoho, kým nejsou jen proto, aby naplnili často své vlastní předsudky o tom, jaký obsah na LinkedIn patří. Moje rada je úplně prostá: být aktivní a autentický.

Simona Kijonková

FUTURE SALES | Simona Kijonková

  1. Svůj profil na LinkedIn si spravuji sama a v komunikaci se snažím být autentická a maximálně otevřená. Názory a komentáře na LinkedIn jsou tedy skutečně mé osobní, na příspěvcích i reakcích v následných diskuzích je to znát a lidé to vnímají pozitivně.

  2. V průměru je to několik hodin týdně. LinkedIn využívám jak ke komunikaci témat spojených s podnikáním skupiny Packeta, tak i prezentování svých osobních názorů na aktuální celospolečenská témata a dění ve společnosti.

  3. Nesnažit se být někým jiným či někoho kopírovat. Zkuste být otevřené a autentické, to považuji za nejdůležitější.

Daniela Pešková

FUTURE SALES | Daniela Pešková

  1. Jednoznačně podpora lidí, kteří mne na LinkedIn sledují. Řada z nich jsou mé kolegyně a kolegové ze Spořitelny, zejména z pobočkové sítě. Koneckonců LinkedIn vnímám také jako efektivní nástroj interní komunikace, takže mne odezva pochopitelně těší.

  2. Nápady na posty vznikají většinou na WhatsAppu, kde si s kolegy z komunikačního týmu vyměňujeme nápady. Od nečitelného WhatsAppového draftu plného překlepů a neořezaných fotek až po finální post to někdy zabere hodinu, jindy dvě. Někdy se mořím s každým slovem, jindy je post hotový za pár minut.

  3. Kdo chce být aktivní na sociálních sítích, ať už je to LinkedIn nebo Instagram, měly by ho sociální sítě aspoň trochu bavit. Pak už stačí jen zkoušet, která témata a formy mu budou vyhovovat a prostě začít postovat. Nelámat si hlavu z haterů. Nebát se udělat chybu a když už se stane, tak se nehroutit. Omluvit se a smazat příspěvek lze vždy a děje se to každému.

Michaela (Lhotková) Bauer

FUTURE SALES | Michaela Bauer

  1. Autentičnost, odlehčenost, pravidelnost publikování.

  2. 2-3× týdně cca 15 minut (tj. formulace textu a vytvoření koláže z fotek). Různé eventy a to, co nakonec kontent samotný tvoří, samozřejmě času zabírá více, ale jakási externí angažovanost je moje práce, hodně mě obohacuje a rozšiřuje obzory i pro naše další interní přemýšlení. A každopádně ji považuji za nedílnou součást práce v představenstvu moderní firmy.

  3. Začít 🙂 Já sama jsem se veškerému aktivnímu publikování na sítích bránila dost dlouho a začala s LinkedIn před pouhými 2 lety. Ostatní sítě naopak úplně vynechávám, to bych opravdu nestíhala. Pro inspiraci jsem v „read-only“ módu na Twitteru.