Na LinkedIn pro vás dlouhodobě sledujeme a pravidelně analyzujeme různé kategorie a oblasti. Vlivní CEOs na českém LinkedIn jsou v našich žebříčcích pravidelně. V tomto ohledu jsme se však zatím nezaměřili výhradně na ženy, a tak byl nejvyšší čas to změnit a udělat nový žebříček.
Doufáme, že pro vás budou výsledky zajímavé. Zpracovali jsme data o 42 180 aktivních unikátních uživatelích za druhé pololetí roku 2022 a sestavili žebříček TOP 15 vlivných žen na LinkedIn podle kumulativního zobrazení jejich příspěvků. Tuto kategorii budeme sledovat i nadále.
Podmínky zařazení do žebříčku:
- Pracovat ve firmě, která má 51 a více zaměstnanců v ČR dle LinkedIn.
- Mít příspěvky alespoň 3 měsíce v kuse.
- Období sběru dat: červenec až prosinec 2022.
- Zaměření na vyšší management.
TOP 15 vlivných žen na LinkedIn dle zobrazení příspěvků za druhou polovinu roku 2022 | ||
Pořadí | Jméno | Firma |
1 | Danuše Nerudová | Prezidentská kandidátka |
2 | Simona Kijonková | Packeta Group |
3 | Daniela Pešková | Česká spořitelna |
4 | Michaela (Lhotková) Bauer | ČSOB |
5 | Jana Jáčová | Uol |
6 | Soňa Jonašová | Incien/Škoda Auto |
7 | Kateřina Šédová | Loono |
8 | Veronika Dvořáková | Havel a Partners |
9 | Jitka Haubová | KB |
10 | Hana Kovářová | KB |
11 | Renata Mrázová | FNZ Group |
12 | Hana Součková | SAP |
13 | Tania le Moigne | |
14 | Michelle Simmons | Microsoft |
15 | Eva Pavlíková | Česko.Digital |
Co na to říkají vítězky?
Žebříček by nebyl kompletní bez reakcí těch, kterých se to týká nejvíc. Proto jsme pro vás společně s prvními 4 dámami připravili krátké rozhovory.
Přečtěte si odpovědi Danuše Nerudové, Simony Kijonkové, Daniely Peškové a Michaely (Lhotkové) Bauer. Ptali jsme se na následující otázky:
- Co myslíte, že stojí za vaším úspěchem na LinkedIn?
- Kolik času vám příprava příspěvků a komunikace na LinkedIn zabere?
- Co byste doporučila ženám, které by se rády na LinkedIn prosadily?
Danuše Nerudová
- Myslím, že to je hlavně to, že jsme ho vůbec využívali. LinkedIn sám o sobě je nesmírně efektivní platforma s velkým počtem pasivních uživatelů. Takže vlastně stačí být aktivní a tvořit kvalitní obsah. Ostatní kandidáti zde příliš nevystupovali a o téma prezidentských voleb byl přirozeně velký zájem.
- Naprosté minimum, za celou kampaň to byly jednotky, maximálně nižší desítky hodin. Dle mého je to nejefektivnější síť ze všech. Také jsme často využívali obsah, který už byl tvořen i pro ostatní, prioritní sítě. LinkedIn (podobně jako TikToku) jsme věnovali velmi malou pozornost a jeho potenciál, pokud bychom se na něj zaměřili, je ještě násobně větší.
- To samé, co uživatelům mužům. Hlavně se toho nebát, nestylizovat do někoho, kým nejsou jen proto, aby naplnili často své vlastní předsudky o tom, jaký obsah na LinkedIn patří. Moje rada je úplně prostá: být aktivní a autentický.
Simona Kijonková
- Svůj profil na LinkedIn si spravuji sama a v komunikaci se snažím být autentická a maximálně otevřená. Názory a komentáře na LinkedIn jsou tedy skutečně mé osobní, na příspěvcích i reakcích v následných diskuzích je to znát a lidé to vnímají pozitivně.
- V průměru je to několik hodin týdně. LinkedIn využívám jak ke komunikaci témat spojených s podnikáním skupiny Packeta, tak i prezentování svých osobních názorů na aktuální celospolečenská témata a dění ve společnosti.
- Nesnažit se být někým jiným či někoho kopírovat. Zkuste být otevřené a autentické, to považuji za nejdůležitější.
Daniela Pešková
- Jednoznačně podpora lidí, kteří mne na LinkedIn sledují. Řada z nich jsou mé kolegyně a kolegové ze Spořitelny, zejména z pobočkové sítě. Koneckonců LinkedIn vnímám také jako efektivní nástroj interní komunikace, takže mne odezva pochopitelně těší.
- Nápady na posty vznikají většinou na WhatsAppu, kde si s kolegy z komunikačního týmu vyměňujeme nápady. Od nečitelného WhatsAppového draftu plného překlepů a neořezaných fotek až po finální post to někdy zabere hodinu, jindy dvě. Někdy se mořím s každým slovem, jindy je post hotový za pár minut.
- Kdo chce být aktivní na sociálních sítích, ať už je to LinkedIn nebo Instagram, měly by ho sociální sítě aspoň trochu bavit. Pak už stačí jen zkoušet, která témata a formy mu budou vyhovovat a prostě začít postovat. Nelámat si hlavu z haterů. Nebát se udělat chybu a když už se stane, tak se nehroutit. Omluvit se a smazat příspěvek lze vždy a děje se to každému.
Michaela (Lhotková) Bauer
- Autentičnost, odlehčenost, pravidelnost publikování.
- 2-3× týdně cca 15 minut (tj. formulace textu a vytvoření koláže z fotek). Různé eventy a to, co nakonec kontent samotný tvoří, samozřejmě času zabírá více, ale jakási externí angažovanost je moje práce, hodně mě obohacuje a rozšiřuje obzory i pro naše další interní přemýšlení. A každopádně ji považuji za nedílnou součást práce v představenstvu moderní firmy.
- Začít 🙂 Já sama jsem se veškerému aktivnímu publikování na sítích bránila dost dlouho a začala s LinkedIn před pouhými 2 lety. Ostatní sítě naopak úplně vynechávám, to bych opravdu nestíhala. Pro inspiraci jsem v „read-only“ módu na Twitteru.