FUTURE SALES | LinkedIn Live a Audio eventy

Nativní live streamy na Linkedin můžou být skvělým způsobem, jak využít vašich spojení a zvýšit svůj dosah. Jaké možnosti živého vysílání máte? Jaké software použít? Na co si dát pozor? Připravili jsme základní shrnutí celého procesu. 

Rozdíl mezi LinkedIn Live a LinkedIn Audio

Hlavním rozdílem mezi těmito dvěma nástroji pro live streamy je skryt už v jejich názvu. Zatímco LinkedIn Live umožňuje sdílení zvuku s obrazem,  LinkedIn Audio je novější formát, který vede k tvorbě audio obsahu jako je třeba podcast. 

LinkedIn Live tedy zvolte v případě prezentací, panelových diskuzí nebo Q&A sessions. Pokud ovšem vaše téma nevyžaduje vizuální doprovod (například rozhovory), může být LinkedIn Audio vítanou alternativou, která je méně technologicky náročná. 

Zkontrolujte si oprávnění pro vytváření live eventů

Jedním z prvních kroků tvorba eventů je kontrola oprávnění. LinkedIn klade několik kritérií, která musíte splnit. Ty hlavní dvě platí pro firemní stránky i osobní profily: 

  • Musíte mít víc než 150 sledujících či spojení 
  • Profil musí být vytvořen před více než 30 dny

Další kritéria k vytváření LinkedIn Live si můžete přečíst zde. Pokud vás zajímá, co musíte splnit pro LinkedIn Audio zamiřte sem.  

Vyberte a propojte streaming aplikaci s LinkedIn firemní stránkou

Ke streamování budete potřebovat software třetí strany, který propojíte přímo s vaší stránkou. LinkedIn podporuje takových softwarů několik (například Restream, Socialive, StreamYard, Switcher Studio nebo Vimeo). 

Způsob propojení závisí na vybrané aplikaci, obecně se budete muset přihlásit a vaším LinkedIn profilem udělit aplikaci přístup

Vytvořte LinkedIn událost

Pokud máte vybranou a připojenou aplikaci, vaším dalším krokem je tvorba LinkedIn Eventu. Událost vytvoříte podobně jako příspěvek, tedy v horní části hlavní strany kliknete na Událost a vyplníte požadované údaje. Případně v sekci Události, lze vytvořit nový event pomocí tlačítka v pravé horní části. 


Mezi požadované informace patří název, popis akce, datum a čas konání. Pozor, po publikování akce nelze měnit její název ani čas konání.

Nezapomeňte na branding a propagaci

Aby se vašeho eventu zúčastnilo co nejvíce lidí, je potřeba myslet i na vizuální stránku propagace. Vytvořte atraktivní banner (ideálně s logem vaší firmy), který bude odrážet téma události. Zároveň se ujistěte, že popis obsahuje všechny informace: klíčem je předat vše stručně a věcně

Pokud si do vašeho live stream zvete hosty, přidejte k události jejich medailonky, aby účastníci věděli, na koho se mohou těšit. 

Registrace účastníků na událost

Existují dvě možnosti registrace: první je volná registrace, kde se účastník může přidat i bez dalších kontaktních údajů. Volná registrace se hodí zejména pro události se širokým publikem.

Druhou možností je registrace přes LinkedIn formulář. Tam už se tím pádem dostanete k e-mailové adrese účastníků. Užitečné to je zejména pro další práci s kontakty a omezení přístupu k události. Zároveň je potřeba při zakládání vložit link na informaci o zpracování osobních údajů.

Poslední technikálie: propojení streaming aplikace s daným eventem

Vytvořili jste event, máte skvělý popis a přihlašují se vám účastníci. Pro hladký průběh nezapomeňte, že je nutné událost propojit s vaší streaming aplikací. Postup se opět liší v závislosti na vybrané aplikaci. 

Být ve správný čas na správném místě

Nastal den D, hodina H a vy spouštíte svůj LinkedIn live stream. Máme pár praktických tipů, aby vše proběhlo tak, jak má: 

  • Streamovat můžete začít až 15 minut před plánovaným začátkem. Využijte čas pro nastavení všeho potřebného a vyřešení případných technických potíží.
  • Protáhla se diskuze? Stream lze prodloužit až o dvě hodiny po plánovaném ukončení. 
  • Pro moderování diskuze v komentářích doporučujeme přizvat pomocníka s druhým počítačem, který bude interagovat a odpovídat na dotazy.
  • Přímo přes LinkedIn Live se nedá pořizovat záznam. Záznam vašeho streamu můžete získat skrze streaming aplikace, bude ale bez komentářů.