JAK EFEKTIVNĚ VYHLEDÁVAT NOVÉ KONTAKTY NA LINKEDIN.

Jak efektivně vyhledávat nové kontakty na LinkedIn.

LinkedIn je největší
knihovna obchodních kontaktů na světě. Jen v ČR ji dnes využívá cca 1 milion
lidí a jsem si jistý, že mezi nimi najdete i své potencionální klienty. Otázkou
však je, jak je efektivně hledat a hlavně najít?

Přesně s tím by Vám mohl pomoci tento článek, který obsahuje kompletní návod a ukázky
z praxe při využití neplaceného LinkedIn účtu.

Tak pojďme nato.

1) Jednoduché vyhledávání:

Než s čímkoli začneme, je důležité vědět, co na LinkedIn chcete vlastně
najít?

Pokud se jedná o konkrétní osobu, firmu či klíčové slovo, pak hledaný výraz jednoduše
vložíte do vyhledavače na LinkedIn.

Tomuto postupu říkáme jednoduché vyhledávání a
využívá se tehdy, pokud víte přesně, co hledáte.

LinkedIn vám nabídne mix lidí/ společností / skupin /
otevřených pozic či obsahu, které mají s tímto hledaným slovem něco společného
a vy si vyberete hledaný výsledek.

Jednoduché, ale moc s tím nevymyslíte v případě, že nevíte
přesně co hledáte, například pokud máte k dispozici jen základní informace o
Vaší cílové skupině. V taktovém případě je třeba využít LinkedIn filtry a tady
můžete začít kouzlit.

2) Vyhledávání pomocí filtrů:

LinkedIn má dvě úrovně filtrů:

  • Tu první najdete pod horní lištou a obsahuje specifické výsledky pro Lidé / pracovní příležitosti / společnosti / skupiny a školy. Pro přehlednost je v tomto článku budeme nazývat kategorie.
  • Druhou úroveň filtrů najdete v pravém horním rohu pod názvem Filtrovat lidi podle. Na výběr máte hned několik možností:

Spojení: Umožní Vám najít kontakty, které:

  • máte ve vlastní sítí kontaktů – označené číslem 1,
  • Jsou součástí sítě některého z vašich kontaktů – označené číslem  2
  • nebo nemáte žádný společný kontakt – označené číslem 3.

Klíčová slova: Tento filtr Vám dovoluje vypsat
další informace, které o hledané osobě víte. Pokud si například nemůžete
vzpomenout na jméno, ale víte, že má něco společného s Komerční bankou,
přidejte tuto informaci v části společnosti. Více o tomto filtru v části Boolean
vyhledávání.

Spojení uživatele: Skvělý filtr, pokud víte, s
kým je hledaná osoba ve spojení. Pokud máte například v hledáčku společnost XY jako budoucího
klienta pro vaši firmu a znáte některého ze současných zaměstnanců, pak si
pomocí jeho jména vyfiltrujte všechny jeho spojení v dané firmě a požádat jej o
propojení s pro vás klíčovou osobou například-Marketingového ředitele.

Lokality: Hledáte člověka, který pracuje
aktuálně v Brně? Přidejte filtr lokace.

Současná společnost: Filtr vám ukáže
kontakty, kteří aktuálně pracují v dané firmě.

Minulé společnosti: Pro vyhledávání kontaktů,
kteří v dané firmě v minulosti působili.
Příkladem může být, když hledáte kontakt, který si prošel
společností X i Y a může Vám tak poradit, jak upravit Vaši obchodní nabídku.

Obor: Hledejte kontakty dle oboru, ve kterém se
pohybují.

Zájmy v neziskovém sektoru: Vyfiltruje kontakty,
kteří se například pohybovali v neziskové sféře nebo měli nějakou dobročinnou
aktivitu,

Škola: Perfektní filtr pro navazování nových
obchodních kontaktů. Zjistěte například, kdo ze společnosti Microsoft, kam se
chystáte prodat svůj produkt, je bývalým absolventem vaší vysoké školy.

image

Výhody tohoto vyhledáván: Jednoduchost a intuitivní ovládání.

Nevýhody: U neplaceného učtu dojde k omezení po určitém počtu vyhledávání (k 28.10.2017 to bylo 20 vyhledávacích příkazů).
Vyhledávání tímto způsobem nemusí být nejpřesnější.

3) Vyhledávání pomocí
klíčových slov

Vraťme se k částí klíčová slova, kterou jsme
zmiňovali mezi filtry.

Dané části-jméno / příjmení / titul / společnost / škola
můžete kombinovat s jednotlivými filtry a dostat tak přesnější výsledek.

Která klíčová slova máte na výběr?

  • Jméno a příjmení
  • Pozice: pozicí se myslí aktuální pracovní pozice člověka – například Sales manager.
  • Firma: vyhledá kontakty, kteří pracují aktuální v dané firmě. Je třeba zmínit, že se opravdu jedná o aktuální společnost. Systém nevyhledá kontakty, kteří již pracují jinde.
  • Škola: hledejte kontakty, kteří jsou absolventy určité školy

Příklad: Vyhledávám pomocí základního klíčového slova Sales, který
jsem zadal do vyhledavače. Následně přidám následující filtry:

  • Chci pouze kontakty, které mám ve své síti: Spojení 1. řádu
  • Pracuji v Praze, takže chci vyfiltrovat pouze kontakty pracující v Praze.
  • Potřebuji  jednat s lidmi pouze na manažerské pozici. Do klíčových slov v části pozice přidám slovo Manager.
image

4) Vyhledávání pro profíky: Boolean search

Boolean search je
vyhledávání pomocí klíčových slov, Boolean operátorů a výrazových modifikátorů. Já vím,  tyhle technikálie zní trošku komplikovaně, ale není třeba se děsit. Samotné vyhledávání je velmi
jednoduché.

image

Operátoři a výrazové modifikátory jsou takovými pomocníky, kteří napoví vyhledávači, co vlastně od něj chcete, aby našel.

  • AND – rozumíme příkaz: A TAKÉ (např: manager AND sales).
  • OR – rozumíme příkaz: NEBO (např: manager OR director).
  • NOT – rozumíme příkaz: Vyjma (např: NOT junior).
  • “ ” – (uvozovky nahoře) se používají, když hledáte určité slovní spojení (např.: “lidské zdroje”).
  • () – (uzavřené závorky) se používají, když hledáte určitý sled slovních spojení: např.: (“lidské zdroje” OR nábor).

Příklad: Hledám všechny HR specialisty a manažery na
území Prahy.

Příkaz by vypadal následovně: (HR OR
“lidské zdroje” OR náborář OR recruitment OR nábor OR “HR
BP”) AND (Prague OR PRAHA).

image

Závěr: Boolean vyhledání
doporučuji používat jako první variantu všem, kteří mají placený profil. U
neplaceného profilu pak doporučuji pravidelně používat kombinaci společně
s X-ray.
X-ray vyhledávání je výraz pro vyhledávání mimo danou aplikaci. Pro vyhledávání na LinkedIn tak můžeme využít třeba Google.
Celý koncept si představíme v jednom z následujících článků.

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.