Všechno, co potřebujete vědět o LinkedIn Sales Navigatoru


V poslední době se na nás ve FUTURE SALES stále víc firem obrací s otázkou, zda jít do placeného účtu na LinkedIn, a případně do kterého? Zjistěte, zda má pro vás smysl pořídit si Sales Navigator a jaké jsou jeho výhody.

Poznámka autora: Sales Navigator je jeden z prémiových účtů od LinkedIn a slouží jako interní CRM přímo od LinkedIn. Určen je zejména obchodníkům, kteří mají ve firmě nastarosti akvizice nových klientů, export do zahraničí a nebo Account Management

Na začátek pár důležitých otázek:

1. Co je vaším cílem na LinkedIn?
Je to zviditelnění svého nebo firemního brandu? Postupné otevření nového obchodního kanálu? Nebo dokonce přímá akvizice?
Pokud na tyto tři otázky odpoví klient pozitivně, tak vzhledem k úspoře času doporučuji Sales Navigator.

2. Kolik času na LinkedIn týdně trávíte?
Jestli se vlezete do 60 minut týdně, pak si zřejmě vystačíte s Free účtem. Placený účet začíná totiž dávat smysl ve schvíli, kdy dosáhnete limitů neplacené verze, ať už pro zobrazení vyhledávaných výsledků či návštěv osobního profilu a na ty narazíte, když jste na síti aktivní na denní bázi.

3. Kolik lidí do toho chcete zapojit?
Jestliže jste sám/sama – bude stačit Sales Navigator Professional.
Jestliže máte celý tým a chcete vidět, co dělají vaši kolegové – je tu verze Sales Navigaor Team.

4. Co máte za CRM?
Jestliže máte Salesforce, Microsoft Dynamics či Agile CRM, jsou v SN přímé integrace do těchto CRM. Jestliže máte Pipedrive, Zoho nebo HubSpot, jsou k dispozici neoficiální pluginy na propojení.

5. Jaký máte rozpočet pro využívání externích online nástrojů?
LinkedIn Sales Navogator rozhodně není levná záležitost. V základů za něj dáte okolo 80 USD za uživatele měsíčně. Pokud je uživatelů více a pořídíte jim SN alespoň na rok, pak se náklady nasčítají. Je dobré si investici na začátku spočítat a porovnat s případnými výhodami.

Pár zajímavá dat o využívání LinkedIn českými společnostmi

  • 56,4 % českých firem neumí správně definovat a vyhledat svou cílovou skupinu na LinkedIn. (Zdroj: Interní průzkum*.)
  • 94,5 % nemá aktivity na LinkedIn propojené se svým CRM nástrojem. (Zdroj: Interní průzkum*.)
  • 30,7 % českých firem využívá LinkedIn pro akvizici klientů v zahraničí. (Zdroj: Interní průzkum*.)

(*Zdroj: průzkum obchodního potenciálu na LinkedIn, FUTURE SALES. Do průzkumu se zapojilo 271 českých firem. Více informací najdete zde.)

Sales Navigator versus všechny ostatní placené účty na LinkedIn


Na začátek je dobré si říct, že nyní jsou placené účty rozdělené do 4 kategorií:

A. Job Seeker (Career) – je určen pro osoby, které hledají aktivně novou práci. Základní výhoda: jste bez limitu na vyhledávání, navštívení profilu. Dále pak vidíte všechny osoby, které navštívily váš profil za posledních 90 dní.

B. Premium účet (Business) – za mě osobně nejhorší varianta, je skoro stejně drahá jako Sales Navigator, a přitom neumí nic navíc oproti Job seeker. Respektive umí uložit/zachovat poslední vytvořené vyhledávání.

C. Sales Navigator (Sales) – pro obchodníky jasná volba. Základní rozdělení, co umí, naleznete zde.

D. Recruiter Lite (Hiring) – jasná volba pro náboráře, která je přizpůsobena náborovému procesu.

Recruiter má oproti Sales Navigator tyto výhody:
1. Vidíte, kdo je otevřen novým pracovním příležitostem.
2. Můžete vyhledávat dle dovedností uvedených kandidáty.
3. Přizpůsobené flow na nábor – můžete vidět:
a. Kdo je zangažován s vaším firemním brandem.
b. Kdo již reagoval na vaše pracovní inzeráty na LinkedIn při vyhledávání.
c. Reporty a dashboardy.

Nevýhoda oproti Sales Navigator:
1. Nemáte možnost pracovat s listy a tagy.
2. Nevidíte, kdo tvořil obsah v posledních 30 dnech.
3. Nemáte k dispozici extra filtry typu company headcount, function, seniority level.

Rozhodnutí je na vás. Osobně znám několik osob, které v náboru místo Recruiter účtu mají SN. Je to však podle toho, co potřebujete.

3 verze Sales Navigatoru – co umí?

A. Sales Navigator Professional
Co umí, jsme popisovali v článku zde. Limity jsou zde nastaveny na 1 500 lidí v seznamech (lists). A nemá přímou integraci se Salesforce a Microsoft Dynamics.
Za mě osobně nejlepší poměr cena a výkon.

B. Sales Navigator Team
Jak napovídá název, jde o verzi, která je přizpůsobena celým obchodním týmům či firmám.

Co umí navíc oproti SNP?
1. Možnost vidět seznamy a postup kolegů v SN – nemůžete tak psát stejným lidem a máte vynikající přehled o tom, co se děje. Skvělé pro koordinaci celé obchodní síly ve vaší firmě.
2. Přímá integrace se Salesforce a Microsoft Dynamics.
3. SSI index (Social Selling index) a přímé porovnání s kolegy.

Pozn.: na přiloženém obrázku můžete vidět postavení, jak na tom jste v rámci týmu/firmy (Team SSI Rank).
4. Funkce Smart Links aneb možnost sdílet přímo obsah ze SN. Více najdete zde.

5. Limity v listech 3 500 místo 1 500.
6. Více možností na uložení vyhledávání než v SN Professional.
7. Přímá integrace s Tableau.

Nevýhoda oproti Sales Navigator?
1. Cena je o 35 EUR bez DPH vyšší za 1 měsíc než SN Professional.
2. Při přechodu ze SN Professional přijdete o všechna data.
3. Nemožnost slev – do 50 uživatelů v SN Team se vám z LinkedIn nikdo zpátky neozve.

C. Sales Navigator Enterprise
Tato verze je určena pro ty největší korporace. Je zde možnost nastavení flow dle potřeby. Dále je pak možnost využít PointDrive pro pořádání přímých webinářů nebo online akcí na LinkedIn. Můžete sdílet celé prezentace přímo na této platformě. Jinak se dle nastavení z vaší centrály dají různě nastavit limity pro listy. Také zde platí veškeré výhody ze SN Team.

Pro získání SN Enterprise je potřeba pracovat ve firmě, která by chtěla mít alespoň 100 osob na SN a má nyní již alespoň 201 zaměstnanců na LinkedIn. Ceny jsou pak tvořeny na míru dle vybraných funkcí navíc a počtu zapojených osob.

Sales Navigator má i několik nevýhod:
1. Nejsou propojeny inboxy mezi SN zprávami a klasickými LinkedIn zprávami.
2. Při zrušení/změně placeného účtu přijdete o všechna data.
3. Časté bugy a výpadky některých funkcí.

Ceník

Poznámka autora: Ceník je aktuální k 5/2020. LinkedIn své ceny často upravuje. V případě firemní poptávky pro více uživatelů je také možné získat slevu. V takovém případě doporučujeme obrátit se přímo na obchodního zástupce LinkedIn. FUTURE SALES prémiové účty pro české společnosti nezprostředkovává.)

  • Premium Career: Měsičně 29.99 USD / Ročně 239.88 USD
  • Premiu Business: Měsíčně 59.99 USD / Ročně 575.88 USD
  • Premium Sales Navigator: Měsíčně 79.99 USD / Ročně 779.88 USD
  • Premium Hiring: Měsíčně 119.95 USD / Ročně: 1,199.40 USD

Závěrem

Dnes si již nedokážu představit svoji každodenní práci Business Development specialisty bez účtu Sales Navigator. Nedávno jsme dělali průzkum u jednoho z klientů a zjistili jsme, že díky zavedení SN dokázala 1 osoba ušetřit 76 % svého času stráveného na LinkedIn především vyhledávání a následnou prací s kontakty.

Uvažujete o pořízení LinkedIn Sales Navigator nebo jej už máte a snažíte se využít jeho funce na maximum?

Pro uživatele pořádáme pokročilý workshop speciálně zaměřený na tento nástroj a jeho využití pro akvizici a business akvity.
Další termín je naplánovaný na 24. 6. 2020. Více informací najdete ZDE.

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.