FUTURE SALES | Kdy se vyplatí pořídit si LinkedIn Sales Navigator

O LinkedIn Sales Navigator jsme již několikrát psali na našem blogu i LinkedInu. Mnoho z vás však tohle téma stále zajímá a noví uživatelé sítě LinkedIn si často nevědí rady, zda si vybrat právě Sales Navigator. Znovu tedy shrneme, co to vlastně je a jestli má pro vás smysl si ho pořídit.

Sales Navigator je vlastně interní CRM přímo od LinkedIn napojené na váš osobní profil. Jde o placenou službu, kterou najdete v nabídce prémiových účtů. Měsíčně stojí $79.99, pokud zvolíte roční platbu. Při měsíční fakturaci jsou ceny až o 25 % vyšší (ceny platné k polovině roku 2022). Týká se to samozřejmě jen jednoho uživatele, takže jde o docela velkou investici. Jeho pořízení se vyplatí, až když máte na LinkedIn silnou osobní síť, první obchodní výsledky a LinkedIn používáte pro obchod na denní bázi.

Nástroj si lze také vyzkoušet v měsíční bezplatné zkušební verzi, tzv. Free Trial.

__
Poznámka autorů:

Za propagace placených účtů na LinkedIn nejsme nijak placení ani nefigurujeme mezi oficiálními partnery či distributory. Naopak se snažíme většinou pořízení placených verzí obloukem vyhnout. Nástroj Sales Navigator však může rozšířit vaše možnosti využití této sociální sítě pro obchodní činnost. Na následujících řádcích jsme se tedy snažili objektivně zhodnotit výhody i nevýhody pořízení tohoto nástroje. Jeho nákup je jen na vás. Nastavení a cena se může v čase měnit.

Obr. 1.: Sales Navigator najdete v nabídce placených účtů pod Sales Solutions.

FUTURE SALES | Sales Navigator článek

Kdy se vyplatí si Sales Navigator pořídit

Neplacený účet na LinkedIn vám bohatě stačí, pokud na tuto sociální síť zabrousíte jen občas za novou inspirací a sem tam si do sítě přidáte nového člověka.

Pokud s LinkedIn začnete pracovat častěji, dříve nebo později narazíte na několik omezení, která vám začnou drásat nervy:

  • Vidíte jména pouze 5 posledních uživatelů, kteří navštívili váš profil.
  • V rámci vyhledávacího pole můžete zadat pouze 100 znaků nebo 5-8 Boolean operátorů (závisí na verzi LinkedIn, kterou máte).
  • Dostane se vám osekané filtrace při vyhledávání.
  • Vidíte omezený počet výsledků ve vyhledávání.

LinkedIn to samozřejmě dělá cíleně. Placené profily jsou zdrojem jeho příjmů.

Hlavní výhody nástroje Sales Navigator

Hlavní výhoda je určitě ušetření času při práci s LinkedIn. Stejné výsledky, které z LinkedIn vytáhnete za hodinu práce v neplacené verzi, zvládnete se Sales Navigator i za 3 minuty.

Další nespornou výhodou je přístup k mnohem většímu počtu dat a statistik.

→ Pojďme se na jednotlivé výhody podívat zblízka:

1. Odkrytí všech návštěv osobního profilu za posledních 90 dnů

Díky této funkci dostanete nejen přístup ke jménům daných uživatelů, ale LinkedIn vám nabídne i zajímavá data a statistiky o cílové skupině a firmách, které váš profil vyhledávají a navštěvují. Vše se dá použít jako velmi hodnotný zdroj dat pro obchodní činnost.

Obr. 2.: Náhled na seznam návštěvníků osobního profilu při využití funkcí Sales Navigator.
Zdroj: LinkedIn.com

Tip autorů: Všechny návštěvy na osobním profilu za posledních 90 dní si můžete odkrýt i pořízením verze placeného účtu Career. Ten oproti Sales Navigator stojí necelých $30 (ceny platné v roce 2020). Před uplynutím prvního měsíce placený účet zrušte a pořiďte si jej zase až za 3 měsíce.

2. Vyhledávání pomocí rozšířených filtrů

Sales Navigator vám nabídne celou řadu rozšiřujících filtrů, které zpřesní vaše vyhledávání. Mezi naše nejoblíbenější patří:

  • Velikost firmy podle počtu zaměstnanců.
  • Vyhledávání podle seniority cílové skupiny (Partner, Manager, Senior, Junior, Entry level atd.)
  • Funkce “Exclude” vám umožňuje vynechat některé ze zadaných parametrů (segment, seniorita, společnost atd.) z aktuálního zadání a upravit tak výsledky vyhledávání. V Boolean Search nahrazuje výraz “NOT”.
Obr. 3.: Možnost filtrace při vyhledávání kontaktů v nástroji Sales Navigator.
FUTURE SALES | Sales Navigator článek

3. Neomezené vyhledávání

LinkedIn v Sales Navigator neomezuje počet znaků, které do vyhledávacího řádku můžete zadat. Náš zatím nejdelší příkaz čítal 662 znaků a na omezení jsme nenarazili.

Omezený není ani počet položek výsledků samotného vyhledávání, které můžete zobrazit.

4. Možnost sledovat aktivitu vašich potenciálních zákazníků

Přes Sales Navigator můžete sledovat aktivity vybraných lidí na jednom místě a zpětně si je vyhodnocovat. Navíc si zde můžete nastavit notifikace, které vás na ty nejdůležitější změny a aktivity automaticky upozorní.

Obr. 4.: Notifikace na základě aktivit v nástroji Sales Navigator.

5. Ukládání vyhledávání

Vyhledávací řádky si můžete uložit a průběžně sledovat, zda nedošlo v rámci výsledků k nějaké změně. Limit pro uložená vyhledávání je 15 příkazů.

Obr. 5.: Ukládání vyhledávacích příkazů.
FUTURE SALES | Sales Navigator článek

6. Sales Navigator jako rozšířené CRM

K jednotlivým kontaktům, které si do Sales Navigator uložíte, si lze psát poznámky a plánovat další kroky podobně jako ve vašem CRM nástroji. Zároveň můžete kontakty rozdělit na fáze oslovovacího procesu, které si založíte. Tím pádem dojde k vytvoření mini CRM. Pod pojmem fáze máme na mysli například: Vhodné pro oslovení, Osloveno, Návrh, Schůzka, Vysnění klienti atp. 

Obr. 6a.: Rozdělení kontaktů na jednotlivé fáze v nástroji Sales Navigator.
Obr. 6b.: Poznámky u jednotlivých kontaktů v nástroji Sales Navigator.

7.  Možnost vidět víc

Sales Navigator vám umožní vidět, kdo konkrétní je fanouškem vaší firemní stránky. Pokud vyhledáte jakoukoliv cílovou skupinu, instantně vidíte, kolik lidí z tohoto vyhledávání je zároveň fanouškem firemní stránky. Má to však jednu podmínku, musíte být správcem firemního profilu.

Případně můžete vidět u uživatelů, kteří si zatím v nastavení neupravili a nezabezpečili svůj profil, všechna jejich spojení.

Obr. 7a.:Fanoušci firemní stránky z konkrétní vyhledávané cílové skupiny.
Obr. 7b.: Nezabezpečený profil

Chcete vědět, jak si zabezpečit profil?

  • Klikněte na ikonu vaší fotky v menu s popiskem „Já“ a dále na sekci “Nastavení a ochrana soukromí”.
  • Klikněte na sekci: “Viditelnost”.
  • Klikněte na sekci: “Kdo může zobrazit vaše spojení”.
  • Změňte nastavení na „Pouze vy“.

8. Informace o tom, kdo je na LinkedIn aktivní

I když je na českém LinkedIn více než 1,8 milionu uživatelů, ne každý je na této sociální síti aktivní. Sales Navigator vám prozradí, kdo přesně na LinkedIn za posledních 30 dnů vyvinul aktivitu a publikoval vlastní příspěvek. Číslo se bude lišit v závislosti na cílové skupině a segmentu trhu, ve kterém působíte.

Obr. 8.: Statistiky o aktivitě cílové skupiny v nástroji Sales Navigator.
FUTURE SALES | Sales Navigator článek

Slovo závěrem

Sales Navigator je drahý nástroj a náklady se násobí, pokud ho budete chtít pořídit i kolegům.

Dobře si proto spočítejte, zda se vám jeho pořízení vyplatí. Nám z online prostředí přišlo 56,6 % všech zakázek a je to nejvýznamnější zdroj nových obchodních kontaktů. Bez Sales Navigatoru by pro nás bylo mnohem těžší s LinkedIn efektivně pracovat a dosahovat podobných výsledků.

Více podobných článků najdete na našem webu: www.futuresales.cz.