VIVmail: FUTURE SALES nám pomohli otevřít nový prodejní kanál


Úspěšná společnost VIVmail (e-mailingová platforma Targito) v posledním roce rychle expandovala i díky aktivitám na LinkedIn. Její zakladatel Vladan Hejnic si našel trochu času na krátký rozhovor.

Kdy a co Vás přivedlo ke spolupráci s FUTURE SALES?

V září 2019 nás kontaktoval Jirka Jambor a po pozvání na FUTURE SALES breakfast jsme se domluvili na prvním projektu, kdy měl sjednotit náš postup na LinkedIn. Aby profily vypadaly stejně a abychom na LinkedIn i stejně vystupovali. Druhá fáze bylo to, že jsme si definovali cílové skupiny a jak na ně působit až do konverzního bodu. Dále pak to, že za nás FUTURE SALES bude dělat přímou komunikaci pomocí personalizovaných zpráv.

Naplnila spolupráce Vaše očekávání? Co bylo vlastně cílem?

Zaprvé rozšířit síť na mém osobním profilu. Tu se povedlo zdvojnásobit, teď mám přes 2000 kontaktů, a z toho určitě 1200 jsem získal s pomocí FUTURE SALES. Především jsem měl za cíl kontaktovat CEO, marketingové ředitele a e-commerce manažery, což je naše cílová skupina. To byla první fáze, druhý cíl byl začít tuhle cílovou skupinu dostávat do konverzních bodů. Konkrétně to znamená třeba přihlášení se na workshop nebo stažení naší case study. 

Jak jste cílovou skupinu oslovovali předtím?

Předtím to bylo většinou přes osobní setkání. Někdo od nás jim nabídnul přidání do sítě, ale to bylo až ve chvíli, kdy jsme se s tím člověkem osobně potkali. Do té doby jsme aktivní oslovování přes LinkedIn vůbec nedělali, nebyl na to čas. Ale věděli jsme, že LinkedIn chceme začít používat pro oslovení cílové skupiny, že tam jsou lidé aktivní a reagují na zprávy. A právě v té době nás Jirka kontaktoval, takže to přišlo v pravou chvíli.

Co Vám spolupráce s FUTURE SALES přinesla v konkrétních číslech? 

Do dnešního dne se celkem třicet kontaktů dostalo do konverzního bodu, a to díky FUTURE SALES. Čili když člověk začal o tématu komunikovat a byl ochoten se potkat nebo si s námi zavolat. Nejdřív si o nás něco zjistil, stáhl si case study a pak byl ochoten si zavolat. Jako výsledek spolupráce mohu konkrétně jmenovat SIKO a HORNBACH, oba dva jsou už našimi klienty.

Za jak dlouho se dostavily první výsledky, třeba v podobě nových klientů?

Asi 4 až 5 měsíců. Šlo to v rozumných fázích, kdy jsme nejdřív kontakty dostali do sítě, potom jsme jim začali nabízet obsah. Oni ho začali konzumovat, pak teprve jsme začali komunikovat s lidmi, kteří měli zájem o tento obsah. Z toho vypadlo těch pár kontaktů, které se chtěly setkat. 

Kolik času denně strávíte na LinkedIn?

Denně strávím na LinkedIn asi 40 minut až hodinu, třeba když komunikuji se svými kontakty. Z mého profilu se zveřejňují příspěvky, nebo od kolegy Lukáše Balka, který se stará o marketing. Kolega vytváří příspěvky, já reprezentuji firmu. Ostatní v týmu na ně reagují a sdílejí je dál.

Na LinkedIn jste velmi aktivní. Začali jste tvořit obsah až po spolupráci s FUTURE SALES?

Obsahu jsme i předtím tvořili poměrně hodně. Máme hodně case studies, kdy máme od klientů popsaný postup spolupráce a jak jim to pomohlo, videa s klienty, rozhovory s partnery, záznamy z přednášek a workshopů… Obsah pak poskytujeme zájemcům výměnou za e-mail. Tedy materiálu máme hodně, ale šlo o to, najít kanál a dostat ho k cílové skupině. A taky umět měřit dosah a reakce. Tvorbu příspěvků jsme se nemuseli učit. Kluci z FUTURE SALES nás spíš naučili, jak by měl vypadat obsah, který poskytujeme. Abychom měřili naše snažení, například jsme začali upravovat odkazy přes Bitly. Dále jsme odkazy dávali do komentářů spíš než do obsahu příspěvku. Abychom neodkazovali na YouTube, ale dávali videa přímo na LinkedIn. Zkrátka, aby nám LinkedIn dával co nejlepší skóre. 

 

 

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.