Martina Vašíčková z Akademie ČTK: Ve správě sociálních sítí jsme si udělali konečně pořádek


Martina Vašíčková je mluvčí České tiskové kanceláře a koordinátorka Akademie ČTK. Vzájemná spolupráce je pro nás opravdu přínosná, protože kurzy Akademie ČTK jsou pro nás z FUTURE SALES skvělou příležitostí, jak se ještě zlepšit v psaní na sociální sítě.

Kdy a co Vás přivedlo ke spolupráci s FUTURE SALES?

Hledali jsme lektora pro nový kurz Akademie ČTK, který se měl týkat sociálních sítí. Jirku Jambora nám doporučil kolega, který v ČTK pracoval a s Akademií ČTK spolupracuje dál.

Jaké služby jste zvolili (workshop/poradenství/outsourcing atd.) a proč?

Sama jsem se nejprve zúčastnila kurzu, který organizuje FUTURE SALES. Chtěli jsme si vás „omrknout“. Hned po kurzu jsme domluvili spolupráci s Akademií ČTK. Pod hlavičkou Akademie ČTK jsme vypsali samostatný kurz Kontakty, sítě, informace – naučte se využívat LinkedIn na 100 procent, který vedl Jirka Jambor. Současně jsme uspořádali školení pro vyšší management ČTK. Koronopauza spolupráci trochu zbrzdila, ale na konec prázdnin už je vypsaný nový LinkedInový kurz pod hlavičkou Akademie ČTK vedený zase Jirkou Jamborem.

Co jste primárně řešili předtím, než jste začali spolupracovat s FUTURE SALES?

Já osobně jsem v ČTK nastoupila na úplně novou pozici, po šesti letech v zahraničí a po 18 letech ve zpravodajství jsem přešla na pozici mluvčí. Potřebovala jsem udělat pořádek ve firemních sociálních sítích a vlastně i v těch osobních. Firemní LinkedIn byl do té doby skoro nevyužívanou sítí. Současně jsem jako koordinátorka práce Akademie ČTK hledala další platformy pro zviditelňování vzdělávacích a mediálních kurzů Akademie ČTK; síť LinkedIn mi pro to přišla ideální.

Co Vám přinesla spolupráce? Naplnila očekávání?

Spolupráce FS s Akademií ČTK se rozjíždí, uvidíme, zda se nám podaří zaplnit kurzy. Těší nás, že jsme mohli vyškolit i nějaké lidi od vás z FUTURE SALES; naše kurzy o titulku nebo stavbě zprávy mohou pomoci nejen novinářům nebo PR pracovníkům, ale vlastně každému, kdo píše na web.

A to, že nám FUTURE SALES pomohl restartovat práci na firemním LinkedIn profilu, je nesporné.

Co Vám spolupráce s FUTURE SALES konkrétně přinesla?

Můžu zatím hodnotit jen přínos pro Akademii ČTK, kterou na LinkedIn několik měsíců aktivně propaguji. A ano, už se začali objevovat zájemci o kurzy, kteří se o nás dozvěděli právě z LinkedIn. Zatím jsou to jednotlivci, ale doufám, že počty budou růst.

Musím se přiznat, že až do školení ve FUTURE SALES jsem LinkedIn jako jednu ze sociálních sítí totálně ignorovala. Vlastní profil jsem si tam založila někdy na začátku letošního roku jenom kvůli vám a vašemu workshopu.

Od té doby jsem absolvovala nějaká další školení a musím říct, že LinkedInu přicházím na chuť. Vyhovuje mi jeho pracovní zaměření, žádná koťátka a dovolené, ale profesní posty, marketingové a PR tipy a triky, zajímavosti z různých profesních odvětví. Našla jsem tam i pár bývalých kolegů a přátel, se kterými jsem v době, kdy jsem žila v zahraničí, kontakt ztratila.

Firemní profil na LinkedIn teprve budujeme, u něj půjde především o zviditelnění značky a služeb, které ČTK poskytuje. Zatím zkoušíme a hledáme, snad nás i tipy od FUTURE SALES nasměrují správně.

Jak jste dříve oslovovali cílovou skupinu? Také přes sociální sítě, nebo jinak? Změnilo se to nějak?

Můžu mluvit jen o Akademii ČTK, kde dělám koordinátorku. Zájemci o mediální a vzdělávací kurzy a školení si nás většinou „vygooglili“ nebo jim o nás někdo řekl. Akademie ČTK má také vlastní facebookovou stránku, kde propaguje své kurzy. Takže ano, cílovou skupinu oslovujeme v poslední době hodně přes web a sociální sítě.

Máte nějakou denní rutinu na LinkedIn? Kolik času tam strávíte a čím?

Většinou se na LinkedIn připojuji každý den, aspoň na chvíli. Pokud nedávám vlastní post, tak jenom proto, abych projela nové příspěvky nebo pročetla komentáře a vzkazy. Sama dávám příspěvky na osobní a firemní stránky dvakrát, třikrát do týdne. Máme několik pravidelných rubrik na firemním profilu – každý pátek informujeme o novém Četkastu (zpravodajském podcastu ČTK), dvakrát do měsíce zveřejňujeme rozhovory se zaměstnanci ČTK. Nepravidelně propagujeme firemní novinky, nejen z mediální sféry, ale i ty nemediální – z Akademie ČTK, Protextu, Fotobanky. Většinou je to formou příspěvků s fotkou nebo odkazem na náš web, zkoušeli jsme i videa, infografiku nebo krátké prezentace.

Jak je pro Vás osobně a pro agenturu ČTK důležité dobře se prezentovat na LinkedIn? Jak Vám to může pomoct?

Já osobně se prezentovat moc nechci ani nepotřebuji. Leda tak, že jsem součástí firmy, na jejíž práci jsem hrdá a vážím si jí. LinkedIn mám hlavně pro firemní propagaci, sdílím a propaguji úspěchy kolegů, zviditelňuji značku ČTK. A to je i hlavním smyslem firemních stránek na LinkedIn – zvýšit povědomí o značce a službách ČTK, zvýšit povědomí o tom, že jsme moderní agentura, která dělá nejen špičkové zpravodajství, ale je technologicky vyspělá, spolupracuje na vědeckých a výzkumných projektech, je otevřená a vstřícná k zaměstnancům. Myslím, že za téměř 102 let existence agentury je teď doba, kdy je vůči veřejnosti nejvíce otevřená.

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.