Právě teď je ve světě salesu jedinou jistotou změna. Všechno ostatní je v pohybu. Přečtěte si třináct stručných statistik, které shrnují uplynulé měsíce v životě prodejců. Najdete se v některých z nich?
Využití internetu, CRM, automatizace a dalších prodejních nástrojů
- 85 % prodejců je aktivních na LinkedIn.
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020) - 54 % prodejců má běžně problémy při hledání obchodních kontaktů.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020) - 65 % obchodních profesionálů používá CRM nástroje.
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020) - 83 % lidí, kteří jsou spokojeni s prodejními nástroji, které mají k dispozici, má rádo svou práci; ve srovnání s 55 % lidí, kteří s nástroji spokojeni nejsou.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020) - 61 % lidí, kteří používají CRM, dosáhlo svých ročních prodejních cílů v roce 2019, ve srovnání s 52 % lidí, kteří CRM nepoužívají.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020) - 63 % lidí, kteří používají technologie a automatizaci k hledání obchodních kontaktů, dosáhlo svých ročních prodejních cílů v roce 2019, ve srovnání s 56 % těch, kteří k tomu technologie ani automatizaci nepoužívají.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020) - 80 % kupujících říká, že preferuje, aby je prodejci oslovovali přes e-mail.
(Zdroj: Top Performance in Sales Prospecting, RAIN Group) - 47 % dotázaných rozhodně souhlasí s tím, že by chtěli obchodního zástupce, který by jim poskytl personalizovanou komunikaci.
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020)
Ze života prodejců…
- 69 % prodejců věří, že sales profesionálové jsou v obchodním světě nedocenění.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020) - 51 % prodejců se chce stát sales managery, zatímco 61 % chce mít vlastní podnik.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020) - 31 % B2B obchodníků říká, že kvalita obchodních kontaktů je nejdůležitější metrikou jejich práce.
(Zdroj: MarketingProfs, 2016 B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends Report) - 85 % lidí, kteří prodej považují za část své práce, pravidelně rozvíjí své „soft skills“ (jemné dovednosti), mezi které patří komunikace, řešení konfliktů, sebereflexe nebo plánování času.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020) - Rozvoj jemných dovedností zvyšuje vaši šanci na dosažení obchodních cílů. 60 % lidí, kteří je rozvíjejí, dosáhli v roce 2019 svého cíle, ve srovnání s 53 % lidí, kteří tyto schopnosti nerozvíjejí.
(Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
Nepodceňujte LinkedIn!
A ještě jedna zajímavost na konec.
Procento kupujících, kteří souhlasí s tím, že informativní profil na LinkedIn je pro prodejce důležitý, se neustále zvyšuje. V roce 2016 25 % kupujících uvedlo, že s tím „silně souhlasí“. V roce 2018 tento počet vyskočil na 27 % a letos je to dokonce 36 %.
Jak jste na tom s firemním LinkedIn profilem vy?