FUTURE SALES | 13 zajímavých prodejních statistik roku 2020


Právě teď je ve světě salesu jedinou jistotou změna. Všechno ostatní je v pohybu. Přečtěte si třináct stručných statistik, které shrnují uplynulé měsíce v životě prodejců. Najdete se v některých z nich?

Využití internetu, CRM, automatizace a dalších prodejních nástrojů

  1. 85 % prodejců je aktivních na LinkedIn.
    (Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020)
  2. 54 % prodejců má běžně problémy při hledání obchodních kontaktů.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
  3. 65 % obchodních profesionálů používá CRM nástroje.
    (Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020)
  4. 83 % lidí, kteří jsou spokojeni s prodejními nástroji, které mají k dispozici, má rádo svou práci; ve srovnání s 55 % lidí, kteří s nástroji spokojeni nejsou.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
  5. 61 % lidí, kteří používají CRM, dosáhlo svých ročních prodejních cílů v roce 2019, ve srovnání s 52 % lidí, kteří CRM nepoužívají.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
  6. 63 % lidí, kteří používají technologie a automatizaci k hledání obchodních kontaktů, dosáhlo svých ročních prodejních cílů v roce 2019, ve srovnání s 56 % těch, kteří k tomu technologie ani automatizaci nepoužívají.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
  7. 80 % kupujících říká, že preferuje, aby je prodejci oslovovali přes e-mail.
    (Zdroj: Top Performance in Sales Prospecting, RAIN Group)
  8. 47 % dotázaných rozhodně souhlasí s tím, že by chtěli obchodního zástupce, který by jim poskytl personalizovanou komunikaci.
    (Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020)

Ze života prodejců…

  1. 69 % prodejců věří, že sales profesionálové jsou v obchodním světě nedocenění.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
  2. 51 % prodejců se chce stát sales managery, zatímco 61 % chce mít vlastní podnik.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
  3. 31 % B2B obchodníků říká, že kvalita obchodních kontaktů je nejdůležitější metrikou jejich práce.
    (Zdroj: MarketingProfs, 2016 B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends Report)
  4. 85 % lidí, kteří prodej považují za část své práce, pravidelně rozvíjí své „soft skills“ (jemné dovednosti), mezi které patří komunikace, řešení konfliktů, sebereflexe nebo plánování času.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)
  5. Rozvoj jemných dovedností zvyšuje vaši šanci na dosažení obchodních cílů. 60 % lidí, kteří je rozvíjejí, dosáhli v roce 2019 svého cíle, ve srovnání s 53 % lidí, kteří tyto schopnosti nerozvíjejí.
    (Zdroj: Pipedrive State of Sales Report 2019-2020)

Nepodceňujte LinkedIn!

A ještě jedna zajímavost na konec. 

Procento kupujících, kteří souhlasí s tím, že informativní profil na LinkedIn je pro prodejce důležitý, se neustále zvyšuje. V roce 2016 25 % kupujících uvedlo, že s tím „silně souhlasí“. V roce 2018 tento počet vyskočil na 27 % a letos je to dokonce 36 %

Jak jste na tom s firemním LinkedIn profilem vy?