První polovina roku 2020 rozhodně nebyla podle představ obchodníků. Kvůli COVID-19 se však všichni museli přizpůsobit a konkrétně online salesu a marketingu se to povedlo slušně. A to především díky moderním technologiím, které přímo nahrávají práci z domova. Pandemie však celkově ovlivnila byznys negativně, což určitě pocítil každý z nás. Navíc ještě nemáme vyhráno.
Tyto statistiky jsou pouze odrazem krátkodobého vlivu pandemie COVID-19, která ještě zdaleka neskončila.
- 77 % sales profesionálů mělo v roce 2020 více virtuálních schůzek.
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020) - 44 % sales profesionálů říká, že se v roce 2020 zvýšil prodejní cyklus zákazníků.
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020) - 42 % sales profesionálů bylo svědkem změn nebo propouštění ve společnostech svých zákazníků
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020) - 51 % sales profesionálů posílá více e-mailů.
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020) - 57 % sales profesionálů víc telefonuje.
(Zdroj: The LinkedIn State of Sales Report 2020) - 55 % podniků snížilo svůj rozpočet v důsledku COVID-19.
(Zdroj: McKinsey B2B Decision Maker Pulse Survey, April 7, 2020) - Před COVID-19, 52 % lidí tvrdilo, že tradiční prodejní interakce je to nejdůležitější a 48 % tvrdilo, že nejdůležitější je digitální interakce. Pandemie to otočila o 18 %. Nyní si 66 % lidí myslí, že nejdůležitější je při prodeji digitální interakce.
(Zdroj: McKinsey B2B Decision Maker Pulse Survey, April 7, 2020) - 78 % společností má stejné nebo vyšší výdaje za nové a stávající technologie.
(Zdroj: Aberdeen, Business Resilience and Agility: A Benchmark of Performance amid Uncertainty) - 50 % společností zažilo pokles stávajících i potenciálních příjmů.
(Zdroj: Aberdeen, Business Resilience and Agility: A Benchmark of Performance amid Uncertainty)
Je vidět, že COVID-19 přinesl hodně změn. Zároveň však současná situace podpořila dlouhodobé trendy, které se daly do pohybu ještě před začátkem roku 2020. Zde jsou některé z nich:
- Zpracování a analýza dat je čím dál důležitější pro přežití byznysu a sales to dobře ví. Proto si organizace dávají záležet na dlouhodobých metrikách založených na prodejních datech nebo spokojenosti zákazníků.
- Na vzestupu je systém „data-driven“ organizací, kde jsou data na prvním místě.
- Osobní schůzky musely být na dlouhé měsíce odloženy, ale o to důležitější je budování vztahů se zákazníky a hledání nových obchodních kontaktů. Například přes LinkedIn.
- Profesní síť LinkedIn hraje čím dál důležitější roli v prodejním procesu, a to jak na straně prodávajících, tak i kupujících.
- Vedení společností tomu mnohdy nepřikládá důležitost, ale pro zákazníky je nejcennější, když jim prodejci umí naslouchat a získají si tak jejich důvěru.
Zajímáte se o LinkedIn a chcete ho více využívat pro obchodní účely? Přečtěte si, jaké novinky vám v tom můžou pomoci.