Šimon Kočí působí jako Head of Partnerships ve společnosti Dateio, která začínala podobně jako FUTURE SALES. – ve dvou lidech začali dělat to, co jim přišlo smysluplné a co jim na českém trhu chybělo. Konkrétně analýzu nákupního chování pro bankovní instituce. Šimon Kočí nyní prostřednictvím platformy Tapix zlepšuje uživatelský zážitek a platební metody pro klienty českých i zahraničních bank.
Kdy a co Vás přivedlo ke spolupráci s FUTURE SALES.?
My jsme se potkali s klukama ve stejném co-worku (xPort VŠE – pozn. autora) a tam jsme se dozvěděli o tom, co dělají. V jeden moment jsme zjišťovali, jak můžeme rozšířit sales procesy o další akviziční kanály, hledali jsme kanál, který bude generovat nový byznys. LinkedIn je jeden z nich a věděli jsme, že kluci to dělají. Je to asi tak rok. Teď už ale máme svou kancelář, protože jsme se rozrostli.
Jaký typ služeb jste zvolili a proč?
Konzultace. Kluci přišli k nám, udělali s námi workshop, potom jsme měli konzultace, v podstatě jen ve dvou.
Když vás je teď víc, proběhlo opakované školení?
Proběhlo jedno, ale už na další věci. Třeba na zlepšení profilu, vysvětlení, jak to celé funguje, tvorba obsahu a lead generation. Nárazově stále spolupracujeme, za 3-4 měsíce, když máme nový problém a potřebujeme pomoct.
Vaším cílem bylo oslovit zahraniční klienty. Zkoušeli jste to i předtím jiným způsobem?
Zkoušeli, dělali jsme hlavně e-mailing a konference. Dneska jsou konference hlavně online a ty pro nás nefungují tak dobře jako fyzické, takže se hlavně věnujeme LinkedInu. Jelikož se orientujeme hlavně na klienty ze zahraničí, je těžké je fyzicky potkat, když nejsou konference, a vytvořit tak přátelské pouto. Na LinkedIn se nám to daří. Českou republiku už máme poměrně dobře pokrytou. Jelikož naši klienti jsou banky a v ČR jich je hodně málo, musíme se poohlížet po možnostech v zahraničí.
Dosáhli jste svého cíle?
Dosáhli, pomohlo nám to boostovat a získat nové potenciální zákazníky. Konkrétní čísla nemáme, ale je jich hodně.
Jaký byl postup?
Napřed jsme našli hromadu, stovky a stovky potenciálních lidí na oslovení, přidali jsme si je do sítě, začali jsme do nich hustit content. Po pár měsících z toho vyšly desítky meetingů, které už byly velmi přesně zacílené a kvalifikované.
Za jak dlouho se dostavily první výsledky spolupráce s FUTURE SALES.?
První výsledky se dostavily cca po 3-4 měsících. Prvně jsme museli vychytat profily, nabrat lidi do sítě…
Změnil se díky LinkedIn proces oslovení cílové skupiny?
E-mailing jede pořád, ale obrátila se role – dřív byl e-mailing hlavní a LinkedIn doplňující, teď je to naopak.
Co Vám přinesla spolupráce? Naplnila/překonala očekávání?
Určitě naplnila očekávání, velmi nás to posunulo. Počet meetingů se díky tomu zvýšil cca o 25 %.
Dosah Vašich příspěvků výrazně vzrostl. Máte na to nějaký recept?
Vychytali jsme model, který funguje. To, co nás kluci ohledně tvorby obsahu naučili, jsme ještě posunuli dál. Content je určitě nejdůležitější.
Kolik času denně strávíte na LinkedIn?
Asi 4 hodiny. Pořád hledám nové lidi, odpovídám na zprávy, to zabere hodně času. Moc nečtu cizí příspěvky, to bych asi měl dělat víc.
Máte ve firmě jednotný postup pro aktivity na LinkedIn?
V principu ano. Máme media plán a malý marketingový tým, který řeší, co se bude dávat na LinkedIn. Navíc každý sám za sebe přispívá, co chce.
Jak často a jakým způsobem si tvoříte vlastní obsah pro příspěvky na LinkedIn?
Z větší části si ho tvořím sám, něco tvoří marketingový tým. Většinou se inspiruju z různých novinkových portálů, pak se snažím vymyslet nějaké osobní posty a otázky pro rozvíření diskuze. Marketingový tým mi pak dodává sales posty a články.
Ovlivnil COVID váš byznys?
Jelikož náš produkt je online, tak nás covid moc neovlivnil. Na co to mělo dopad, byla komunikace s klienty, na které covid dopad měl. V tu ránu začali řešit důležitější věci a na nás se už moc nedostalo. Ovšem co se práce týká, tak všichni jsme šli na home office poměrně snadno a na produktivitu to dopad nemělo.