MUDr. Kateřina Vacková je zakladatelkou občanské a sociální organizace Loono. Ta pomocí workshopů, diskuzí, sociálních sítí a edukačních materiálů pomáhá zejména mladým lidem uvědomit si, že ten správný čas myslet na své zdraví je právě teď.
Kdy jste začala spolupracovat s FUTURE SALES. a jak spolupráce vznikla?
Honzu Kyselého jsme na základě referencí sami oslovili skrze LinkedIn s žádostí o školení.
Bylo Vaším hlavním cílem zviditelnit se na LinkedIn?
Ano, chtěli jsme o našich preventivních workshopech dát vědět především HR a community manažerkám a navázat tak dlouhodobé spolupráce napříč B2B sektorem. Což se úspěšně daří, poptávky po workshopech chodí skrze LinkedIn každý týden.
Nyní jste hodně vidět a Vaše příspěvky mají velký ohlas. Jak to Vaší společnosti pomáhá?
Kromě toho, že ukazujeme, že školíme, se snažíme ukázat i to, “jak” školíme. Jednou z předností Loono je srozumitelná, pozitivní a nezastrašující komunikace, kterou jsou naše workshopy proslulé. Nechceme návštěvníky zahlcovat složitými čísly a informacemi, ale naopak jim chceme laickou formou vysvětlit, jak se správně starat o své zdraví. Stejně tak přistupujeme k našim sociálním sítím, včetně LinkedInu. Zatím se nám to daří a naše síť tak má skvělý přehled o širokém záběru našich aktivity. Díky tomu se nám lépe navazuje komunikace a spolupráce. Stejně tak i my díky LinkedIn víme, co některé společnosti aktuálně trápí a jak bychom jim mohli být my nápomocní.
Už se nám dokonce stalo, že se nám na základě článku Kateřiny o metodě ABCDE (prevence rakoviny kůže), ozvala paní, která manželovi doma prohlédla záda a objevila podezřelé znaménko. Bohužel bylo zhoubné, avšak odhalené ještě ve chvíli, kdy je možné zahájit onkologickou léčbu. To nás žene kupředu.
V čem Vám školení FUTURE SALES. ještě pomohlo?
Školení nám z velké části otevřelo oči a pomohlo nám pochopit, jak LinkedIn využít na 100 %. Dříve jsme využívali především firemní stránku, ale po školení jsme předali sdílení obsahu přímo našim zaměstnancům, což se ukázalo být mnohem efektivnějším způsobem, jak dát o Loono světu vědět. Spolu s tím nám ukázali i výhody využívání LinkedIn Sales Navigatoru a dalších funkcí.
Jakých konkrétní výsledků jste díky aktivitám na LinkedIn dosáhli?
Podařilo se nám domluvit 80 workshopů, 30 webinářů, jedno partnerství kampaně a zaznamenali jsme i nárůst prodeje charitativních předmětů na našem e-shopu. Avšak je ještě brzo toto hodnotit. Investici do LinkedIn vidíme jako dlouhodobé budování brandu Loono a obecného povědomí o preventivních aktivitách pro zaměstnance. Často nám pak dávají samotné HR manažerky vědět, že jsou rády, že díky LinkedIn vědí ihned o tom, co je u nás nového.
Prošly Vaše firemní profily na LinkedIn nějakou změnou?
Ano, určitě. Od vyladění motto a souhrnného popisu, až po popisy pozic a celkové budování sítě jsme na tom všichni hodně zapracovali. Workshop FUTURE SALES. nás naučil lépe využívat jednotlivá klíčová slova a optimalizovat profily tak, aby na nich potencionální zákazníci okamžitě viděli hodnotu pro svůj byznys. Všichni jsme si nechali vypočítat Social Selling Index a od Jiřího získali spoustu praktických tipů, jak postupně pracovat na jeho navýšení.
Máte nějakou denní rutinu na LinkedIn? Kolik tam strávíte času?
Nemohu říci denní, ale spíše týdenní, aktivní bývám v úterý a čtvrtek. Pravidelně postuji edukační obsah, úspěchy Loono či tipy na čtení a poslech. K tomu přidávám i novinky z oboru zdravotnictví či fotky ze setkání žen zakladatelek, které pořádám. Vše se pak točí kolem tří témat: zdraví, female empowerment a podnikání. I z workshopu FUTURE SALES. totiž vím, že je důležitá konzistence a pravidelnost. V dosahu příspěvků pak vidím velký posun i díky tomu, že jsem díky radám kluků přestala sdílet obsah ostatních a opravdu tvořím obsah svůj, což LinkedIn favorizuje.
Tvoříte si firemní obsah přímo pro LinkedIn?
Ano. Kromě zmiňovaných zaměstnanců, ze kterých se stali mini-influenceři a kteří tvoří unikátní obsah přímo pro Li odpovídající právě jejich pozici a networku, tvoříme i obsah přímo pro firemní profil Loono. Informujeme o tom, jaká nová témata začínáme firmám nabízet, představujeme členy týmu a nezapomínáme ani na sdílení edukačního obsahu a pozvánek na naše akce. Ke sledování našeho firemního profilu pak zveme i návštěvníky našich workshopů, takže se nám komunita sledujících opravdu pěkně rozrůstá. Díky tomu všemu jsme i letos získali nominaci na českou cenu LinkedIn pro firemní profil, to nám udělalo radost.