Otázka, zda si pořídit prémiový účet na LinkedIn, je stále aktuální. Po pandemii covidu dokonce víc než kdy dřív. Zjistěte, zda má pro vás smysl pořídit si placený účet, a případně který.
__
Poznámka autora
My ve FUTURE SALES používáme Sales Navigator, jeden z prémiových účtů od LinkedIn, který slouží jako interní CRM. Určený je především obchodníkům, kteří mají ve firmě na starosti akvizice nových klientů, zahraniční export či Account Management.
Na tyto otázky byste si měli odpovědět předtím, než se začnete rozhodovat:
1. Co je vaším cílem?
Čeho chcete aktivitami na LinkedIn dosáhnout? Pokud je to zviditelnění vašeho nebo firemního brandu, otevření nového obchodního kanálu nebo přímá akvizice, pak doporučujeme o některém z prémiových účtů popřemýšlet.
2. Kolik času týdně trávíte na LinkedIn?
Pokud je to méně než 60 minut týdně, pak si zřejmě vystačíte s bezplatným účtem. Placený účet začíná dávat smysl ve chvíli, kdy narazíte na limity neplacené verze (pro zobrazení vyhledávaných výsledků či návštěv osobního profilu). Což se vám pravděpodobně stane, až když jste na síti aktivní denně.
3. Kolik lidí chcete zapojit?
Pouze pro jednotlivce bude stačit Sales Navigator Core.
Pokud máte celý tým a chcete vidět, co dělají vaši kolegové, u některých prémiových účtů jsou k dispozici i verze pro týmy (Sales Navigator Advanced Plus). Ty můžete pořídit jako firma a licence přidělit jednotlivým členům týmu.
4. Jaké máte CRM?
Jestliže používáte Salesforce, Microsoft Dynamics či Agile CRM, jsou v Sales Navigatoru k dispozici integrace do těchto CRM. Jestliže máte Pipedrive, Zoho nebo HubSpot, můžete využít neoficiální pluginy.
5. Jaký máte rozpočet na využívání externích online nástrojů?
Prémiové účty na LinkedIn rozhodně nejsou levné (v základu je to okolo 80 USD měsíčně za jednoho uživatele). Je dobré si investici spočítat a zjistit, zda vám za to stojí.
→ Pár zajímavých dat o využívání LinkedIn českými společnostmi:
- 52,1 % českých firem neumí správně definovat a vyhledat svou cílovou skupinu na LinkedIn (zlepšení oproti 56,4 % z roku 2020).
- 94,3 % nemá aktivity na LinkedIn propojené se svým CRM nástrojem (toto se od roku 2020 nezměnilo).
- 24,9 % českých firem využívá LinkedIn pro akvizici klientů v zahraničí (toto číslo pokleslo od roku 2020 kvůli pandemii covidu téměř o 6 %).
(Zdroj: interní průzkum FUTURE SALES z 452 firem, data k 12/2021.)
Placené účty na LinkedIn
→ Placené účty jsou rozdělené do 4 kategorií:
- Career – pro ty, kteří hledají aktivně práci. Základní výhoda je, že nemáte limit na vyhledávání a vidíte všechny osoby, které navštívily váš profil za posledních 90 dní.
- Business – stojí skoro stejně jako Sales Navigator, ale neumí skoro nic navíc oproti verzi Career (pouze umí uložit/zachovat poslední vytvořené vyhledávání).
- Sales Navigator – pro obchodníky jasná volba. My ho také využíváme.
- Recruiter Lite – určený pro náboráře.
> Recruiter má tyto výhody proti Sales Navigatoru:
- Můžete vyhledávat dle uvedených dovedností.
- Můžete vidět:
- Kdo je angažován s vaším firemním brandem.
- Kdo reagoval na vaše pracovní inzeráty na LinkedIn.
- Reporty a dashboardy.
> Recruiter má tyto nevýhody proti Sales Navigatoru:
- Nelze pracovat s listy.
- Nevidíte, kdo tvořil obsah v posledních 30 dnech.
- Nejsou zde extra filtry, jako je company headcount, function, seniority level.
Tři verze Sales Navigatoru
A. Sales Navigator Core
Nemá přímou integraci se Salesforce a Microsoft Dynamics.
Dobrý poměr cena a výkon.
Tuto verzi nejčastěji používáme u nás a našich klientů.
B. Sales Navigator Advanced
Verze pro obchodní týmy a firmy.
→ Co umí navíc:
- Seznamy a postup kolegů v SN – mějte přehled o tom, co se děje.
- Přímá integrace se Salesforce a Microsoft Dynamics.
- SSI index (Social Selling index) a porovnání s kolegy.
- Funkce Smart Links aneb možnost sdílet obsah ze SN.
- Více možností uložení vyhledávání.
- Přímá integrace s Tableau.
→ Nevýhody:
- Cena je vyšší než u SNC.
- Při přechodu z Core přijdete o všechna data.
C. Sales Navigator Advanced Plus
Verze určená pro velké korporace. Je zde možnost nastavení flow dle potřeby, využít PointDrive pro pořádání přímých webinářů nebo online akcí na LinkedIn. Můžete sdílet prezentace přímo na této platformě. Dají se různě nastavit limity pro listy. Plus veškeré výhody ze SN Advanced.
Pro získání SN Advanced Plus musí mít vaše firma alespoň 100 osob na SN a alespoň 201 zaměstnanců na LinkedIn. Ceny jsou tvořeny na míru podle vybraných funkcí navíc a počtu zapojených osob.
Sales Navigator má několik nevýhod:
- Nejsou propojeny inboxy mezi Sales Navigator a klasickými LinkedIn zprávami.
- Při zrušení či změně placeného účtu přijdete o všechna data.
- Pravidelně se mění grafika a rozložení účtu.
- Relativně často pozorujeme výpadky některých funkcí.
Ceník
- Premium Career: 759 CZK měsíčně.
- Premium Business: 1 209 CZK měsíčně.
- Premium Sales Navigator: 2 229 CZK měsíčně.
- Premium Recruiter Lite: 3 129 CZK měsíčně.
Závěr
Z vlastní zkušenosti můžeme říct, že Sales Navigator dokáže ušetřit přes 70 % času stráveného na LinkedIn především vyhledáváním a následnou prací s kontakty. Dnes už si bez něj nedokážeme představit práci.