FUTURE SALES | Díky LinkedIn máme přehled o nových projektech našich zákazníků

Ivo Mareček působí jako Marketing Director ve společnosti Adastra, která již 20 let dodává kvalitní digitální řešení pro firmy z oblasti financí, telekomunikací a maloobchodu.
Zkušenosti s digitálním marketingem získal v mezinárodních společnostech a v současné době vede marketingový tým se zaměřením na digitální komunikaci a povědomí o značce na trhu.
Na některé otázky odpovídala Ivova kolegyně Adéla Mikschiková, která v Adastře pracuje na pozici Business Development Manager.
Adastra spolupracuje s FUTURE SALES. od roku 2020.

Povězte nám o spolupráci s FUTURE SALES.

Vidíme v LinkedInu jako nástroji pro digitální networking a sales velký potenciál do budoucna a potřebovali jsme někoho, kdo už má praktickou zkušenost. Na FUTURE SALES. jsme několikrát narazili digitálně, následně se potkali také na několika eventech, slovo dalo slovo a dnes už máme za sebou několik kol spolupráce na různých tématech spojených s LinkedInem a jeho platformami.

Jakou formu spolupráce jste si zvolili?

Snažíme se pro naše interní klienty organizovat aktivity tak, aby byly co nejvíce praktické. Zvolili jsme proto workshop, na kterém si vše vyzkouší na vlastním profilu.

Čeho jste chtěli pomocí LinkedIn dosáhnout?

Lepší a efektivnější budování networků pro kolegy v našich sales týmech.

Podařilo se to?

Ano, částečně ano.

Změnilo se díky LinkedIn oslovení cílové skupiny? 

V případě některých kolegů ano, začali poznatky získané v rámci workshopů používat aktivně v praxi a už dnes vidíme, že se jejich síť kontaktů postupně zvětšuje.

Máte ve firmě jednotný postup pro aktivity na LinkedIn?

Postupně ho zavádíme a snažíme se, aby se základní workshop na LinkedIn stal součástí úvodního školení každého zaměstnance, který do firmy nastupuje. Vybraným zaměstnancům pak plánujeme další navazující kurzy s ohledem na jejich pozici ve firmě.

Jaké výsledky můžete v souvislosti s využitím LinkedIn uvést?

Přes LinkedIn jsme navázali hned několik spojení se zákazníky, se kterými jednáme o možnostech spolupráce. Také se s některými zákazníky zlepšila komunikace na základě příspěvků na LinkedIn, kdy máme přehled o nových projektech na obou stranách.

A za jak dlouho první výsledky projevily?

Zhruba po několika týdnech používání rad z workshopu. Kdy jsme vyzkoušeli několik typů oslovení a celkově komunikaci na sociální síti LinkedIn.

Na následující dvě otázky odpovídala Adéla Mikschiková, Business Development Manager v Adastra.

Máte nějakou denní rutinu na LinkedIn? Kolik času tam denně strávíte?

Denně trávím na LinkedIn alespoň 30 minut, ale někdy i celé dopoledne. Záleží, jestli hledám nové příležitosti, nebo jen odpovídám na zprávy a sleduji aktivitu u svých zákazníků.

Jak často a jakým způsobem si tvoříte vlastní obsah pro příspěvky na LinkedIn?

Snažím se obsah vytvářet alespoň jednou týdně, kdy představuji různá řešení a plánované akce. Jedná se o různou formu příspěvků od fotek, videí, PDF, textů, až po odkazy. Stále se učím a zkouším, jaký obsah a formát má nejvyšší dosah v cílové skupině. Často sdílím i příspěvky našeho firemního kanálu.

Děkujeme za rozhovor.