Otázka, zda si pořídit prémiový účet na LinkedIn, je stále aktuální. Vzhledem k pandemii dokonce víc než kdy dřív, protože mnoho jednotlivců i firem tráví na LinkedIn čím dál víc času. Zjistěte, zda má pro vás smysl pořídit si placený účet a jaké jsou jeho výhody.
Na začátek pár důležitých otázek:
- Co je vaším cílem na LinkedIn?
Je to zviditelnění vašeho nebo firemního brandu? Postupné otevření nového obchodního kanálu? Nebo dokonce přímá akvizice?
Pokud na některou z těchto otázek odpovíte kladně, pak vzhledem k úspoře času doporučuji o některém z prémiových účtů popřemýšlet.
- Kolik času na LinkedIn týdně trávíte?
Pokud je to méně než 60 minut týdně, pak si zřejmě vystačíte s Free účtem. Placený účet začíná totiž dávat smysl ve chvíli, kdy dosáhnete limitů neplacené verze, ať už pro zobrazení vyhledávaných výsledků či návštěv osobního profilu. A na ty narazíte, když jste na síti aktivní denně.
- Kolik lidí chcete zapojit?
Jestliže jste sám/sama, bude stačit Sales Navigator Professional.
Jestliže máte celý tým a chcete vidět, co dělají vaši kolegové, u některých Premium účtů jsou k dispozici i verze pro týmy. Ty můžete pořídit jako firma a licence přidělit členům týmu.
- Co máte za CRM?
Jestliže máte Salesforce, Microsoft Dynamics či Agile CRM, jsou v SN přímé integrace do těchto CRM. Jestliže máte Pipedrive, Zoho nebo HubSpot, jsou k dispozici neoficiální pluginy na propojení.
- Jaký máte rozpočet pro využívání externích online nástrojů?
Prémiové účty na LinkedIn rozhodně nejsou levné. Pokud je uživatelů více a pořídíte jim SN alespoň na rok, pak se náklady nasčítají. Je dobré si investici na začátku spočítat a zjistit, zda vám za to stojí.
Pár zajímavých dat o využívání LinkedIn českými společnostmi
56,4 % českých firem neumí správně definovat a vyhledat svou cílovou skupinu na LinkedIn. (Zdroj: Interní průzkum*.)
94,5 % nemá aktivity na LinkedIn propojené se svým CRM nástrojem. (Zdroj: Interní průzkum*.)
30,7 % českých firem využívá LinkedIn pro akvizici klientů v zahraničí. (Zdroj: Interní průzkum*.)
(*Zdroj: průzkum obchodního potenciálu na LinkedIn, FUTURE SALES. Více informací najdete zde.)
Sales Navigator versus všechny ostatní placené účty na LinkedIn
Na začátek je dobré si říct, že nyní jsou placené účty rozdělené do 4 kategorií:
- Job Seeker (Career) – je určen pro osoby, které hledají aktivně novou práci. Základní výhoda: jste bez limitu na vyhledávání, navštívení profilu. Dále pak vidíte všechny osoby, které navštívily váš profil za posledních 90 dní.
- Premium účet (Business) – za mě osobně nejhorší varianta, je skoro stejně drahá jako Sales Navigator, a přitom neumí nic navíc oproti Job seeker. Respektive umí uložit/zachovat poslední vytvořené vyhledávání.
- Sales Navigator (Sales) – pro obchodníky jasná volba. Více se o něm dočtěte zde.
- Recruiter Lite (Hiring) – jasná volba pro náboráře, která je přizpůsobena náborovému procesu.
> Recruiter má oproti Sales Navigator tyto výhody:
- Vidíte, kdo je otevřen novým pracovním příležitostem.
- Můžete vyhledávat dle dovedností uvedených kandidáty.
- Přizpůsobené flow na nábor – můžete vidět:
- Kdo je angažován s vaším firemním brandem.
- Kdo již reagoval na vaše pracovní inzeráty na LinkedIn při vyhledávání.
- Reporty a dashboardy.
> Nevýhoda oproti Sales Navigator:
- Nemáte možnost pracovat s listy.
- Nevidíte, kdo tvořil obsah v posledních 30 dnech.
- Nemáte k dispozici extra filtry typu company headcount, function, seniority level.
Rozhodnutí je na vás. Osobně znám několik osob, které v náboru místo Recruiter účtu mají SN. Je to však podle toho, co potřebujete.
3 verze Sales Navigatoru – co umí?
A. Sales Navigator Professional
Limity jsou zde nastaveny na 1 500 lidí v seznamech (lists). A nemá přímou integraci se Salesforce a Microsoft Dynamics.
Za mě osobně nejlepší poměr cena a výkon.
B. Sales Navigator Team
Jak napovídá název, jde o verzi, která je přizpůsobena celým obchodním týmům či firmám.
> Co umí navíc oproti SNP?
- Možnost vidět seznamy a postup kolegů v SN – máte vynikající přehled o tom, co se děje. Skvělé pro koordinaci celé obchodní síly ve vaší firmě.
- Přímá integrace se Salesforce a Microsoft Dynamics.
- SSI index (Social Selling index) a přímé porovnání s kolegy.
- Funkce Smart Links aneb možnost sdílet přímo obsah ze SN. Více najdete zde.
- Více možností na uložení vyhledávání než v SN Professional.
- Přímá integrace s Tableau.
> Nevýhoda oproti Sales Navigator Professional?
- Cena je o 38 dolarů vyšší za 1 měsíc než SN Professional.
- Při přechodu ze SN Professional přijdete o všechna data.
- Nemožnost slev – do 50 uživatelů v SN Team se vám z LinkedIn nikdo zpátky neozve.
C. Sales Navigator Enterprise
Tato verze je určena pro ty největší korporace. Je zde možnost nastavení flow dle potřeby. Dále je pak možnost využít PointDrive pro pořádání přímých webinářů nebo online akcí na LinkedIn. Můžete sdílet celé prezentace přímo na této platformě. Jinak se dle nastavení z vaší centrály dají různě nastavit limity pro listy. Také zde platí veškeré výhody ze SN Team.
Pro získání SN Enterprise je potřeba pracovat ve firmě, která by měla mít alespoň 100 osob na SN a má nyní již alespoň 201 zaměstnanců na LinkedIn. Ceny jsou pak tvořeny na míru dle vybraných funkcí navíc a počtu zapojených osob.
> Sales Navigator má i několik nevýhod:
- Nejsou propojeny inboxy mezi SN zprávami a klasickými LinkedIn zprávami.
- Při zrušení/změně placeného účtu přijdete o všechna data.
- Časté bugy a výpadky některých funkcí.
- Když měníte jednotlivé verze Sales Navigatoru mezi sebou, není možné přetáhnout data. To znamená, že i když jdete ze SNP do SNT, budete muset data nahrát znovu.
Ceník
- Premium Career: Měsíčně $29.99 / Ročně $239.88.
- Premium Business: Měsíčně $47.99 (pokud zvolíte roční platbu, při měsíční fakturaci jsou ceny až o 20 % vyšší).
- Sales Navigator Professional: Měsíčně $64.99 (pokud zvolíte roční platbu, při měsíční fakturaci jsou ceny až o 20 % vyšší).
- Recruiter Lite: Měsíčně $99.95 (pokud zvolíte roční platbu, při měsíční fakturaci jsou ceny až o 20 % vyšší).
Závěrem
Dnes si již nedokážu představit svoji každodenní práci Business Development specialisty bez účtu Sales Navigator. Z vlastní zkušenosti můžu říct, že Sales Navigator dokáže ušetřit přes 70 % času stráveného na LinkedIn především vyhledáváním a následnou prací s kontakty.