Pokud si, stejně jako my, s tvorbou obsahu na blog či na sítě dáváte hodně záležet, určitě by vám pomohlo znát charakteristické znaky úspěšného článku. Můžete si sice měřit výkon svého obsahu (content performance) prostřednictvím různých dat, jako je sdílení, proklikovost nebo čas čtení. Vlastnosti kvalitního obsahu, jako je relevance, originalita, počet slov, nadpis, struktura a vizuál, jdou ale měřit těžko. Správnou, i když nesnadnou možností, je potom sledovat výsledky svého obsahu v průběhu času. A podle toho získat přehled, co funguje a co ne.
Nebo se taky můžete inspirovat u někoho, kdo už si vlastní průzkum udělal. Experti na Content Marketing ze Semrush Blog čerpali data z více než milionu článků na různých blozích. Výkon článků potom porovnávali s jejich charakteristikami, konkrétně: počtem slov, nadpisem, strukturou a vizuálním obsahem.
Na výsledky se můžete podívat níže a pokud se jimi necháte ovlivnit při psaní svých postů a svého blogu, určitě neprohloupíte.
1. Delší je lepší
Není pro nás žádnou novinkou, že delší články vedou. Ty dlouhé s více než 7000 slovy mají téměř čtyřikrát větší sledovanost než krátké články (900-1200 slov). A pak že lidi nečtou! Tenhle fakt je opravdu zajímavý, protože se obecně má za to, že dnešní člověk je přehlcen informacemi a jeho pozornost klesá. Současně se však prodlužuje délka příspěvků na sítích, mezi roky 2014 a 2018 to bylo dokonce o 42 %. Neměli byste na to však spoléhat – hodně textu automaticky neznamená lepší dosah příspěvku.
2. Lépe si vedou strukturované posty
Příspěvky, které mají různé druhy nadpisů a podnadpisů, jsou úspěšnější. Nejdůležitější je samozřejmě H1, hlavní nadpis. Použití dalších podnadpisů, bodů, odrážek nebo číslovaných seznamů je skvělým způsobem, jak udržet pozornost čtenáře. Na konci by neměl chybět seznam anglických hashtagů.
3. Používejte seznamy
Seznam vám zajistí vyšší sledovanost příspěvku. Není to náhoda. Seznamy jsou pro čtenáře zábavné, zajímavé, dobře se čtou a dávají přidanou hodnotu. Do seznamu se dá dát víceméně cokoliv, takže se nebojte ho použít ve většině svých příspěvků.
4. Obrázky stále bodují
Posty s alespoň jedním obrázkem jsou dvakrát úspěšnější než čistě textové příspěvky. Podle našich vlastních průzkumů to však vždycky neplatí, naše textové příspěvky jsou obecně hodně úspěšné. Ale protože je vizuální obsah pro člověka vždy atraktivnější, určitě se použití obrázků nebraňte.
5. Delší headline vede nad kratším
Nejlepší volbou jsou nadpisy o délce 10-13 slov. Mají 1,5krát víc sdílení než headliny kratší než 7 slov. Nadpisům byste vždy měli věnovat velkou pozornost, protože především na nich záleží, zda si uživatel rozklikne váš post a článek, či nikoliv.
Už dřív jsme psali, které headliny s oblibou používáme, protože fungují – jsou to například „Jak na úspěšný online marketing“, „Chcete taky prodávat na LinkedIn?“, „10 trendů v online marketingu“ a tak podobně. A čím užší zaměření na cílovou skupinu použijete už v headlinu, tím líp.
Zdroj: https://www.semrush.com/blog/anatomy-of-top-performing-articles/