FUTURE SALES | LinkedIn Algoritmus 2022 - část 1

Sociální síť LinkedIn má velmi propracovaný algoritmus, které se neustále vyvíjí a mění. A protože tento algoritmus rozhoduje o tom, jaký dosah budou mít vaše (i naše) příspěvky, stojí za to sledovat, co se mu aktuálně “líbí” a co ne. 

Za poznatky o LinkedIn algoritmu vděčíme Algorithm Reportu od Richarda van der Bloma a Just Connecting, jejichž tým v roce 2022 prozkoumal více než 9 500 příspěvků od 200 různých uživatelů z více než 30 zemí světa.

LinkedIn během roku 2022 provedl několik významných změn

  1. Poprvé je možné vidět v jednom feedu více příspěvků od stejného uživatele.
  2. LinkedIn odměňuje vyšším dosahem velmi aktivní uživatele, kteří mají velkou základnu sledujících. Naopak noví autoři, kteří mají malou síť, mají také menší dosah. 
  3. Celkově se snížil dosah všech příspěvků asi o 15 % u uživatelů, kteří nemají zapnutý režim Creator Mode. Ti naopak zaznamenali vyšší dosah až o 25 %. 
  4. Dwell time už není tak důležitý jako minulý rok. Rozhodující faktor je aktivita v prvních 90 minutách.

Kolik času strávíme na LinkedIn

Na mobilních zařízeních (58 % návštěv):

  • Průměrná doba jedné návštěvy sítě: 1,55 minuty.
  • Průměrná doba měsíčně: 13 minut.
  • Průměrný počet zhlédnutých postů během jedné návštěvy: 16.

Na počítači/notebooku (42 % návštěv):

  • Průměrná doba jedné návštěvy sítě: 3,15 minut.
  • Průměrná doba měsíčně: 18 minut.
  • Průměrný počet zhlédnutých postů během jedné návštěvy: 9.

Co vidíme ve svém feedu

  • Ještě méně organického firemního obsahu než dřív. 
  • Více obrázkových postů a PDF postů.
  • Textové příspěvky jsou také stále populární. 
  • Ještě méně příspěvků s externími odkazy.
  • Asi pětina postů je placených

→ Jaké příspěvky uvidíte častěji? 

  • Od nových spojení.
  • Od autorů, jejichž postům jste dali like. 
  • Od autorů, jejichž posty jste komentovali. 
  • Od uživatelů, kterým jste poslali zprávu. 
  • Od uživatelů, jejichž posty jste si uložili.  

Tipy pro úspěšné příspěvky a větší dosah

Důležitá je samozřejmě aktivita uživatelů u vašeho příspěvku. Přednost má kvalita před kvantitou. Stále taky záleží na tom, jaké máte SSI skóre, které promítá nejen kvalitu obsahu, ale taky to, jestli máte celý profil správně vyplněný. 

  1. Když zveřejníte příspěvek, neutíkejte hned pryč, ale zůstaňte na LinkedIn a buďte aktivní alespoň u tří postů, které vytvořili lidé z vaší sítě (like nebo koment). Zvýšíte tím dosah svého příspěvku až o 20 %.
  2. Přestože vliv vašeho SSI skóre na dosah vašich příspěvků klesá, stále máte o 25 % vyšší dosah, pokud je vaše SSI skóre nad 70.
  3. LinkedIn sleduje kvalitu vašich posledních 10-15 příspěvků (aktivitu, dwell time a prokliky) a podle toho určuje dosah vašich dalších postů. Takže není třeba přispívat za každou cenu, lepší je dát si s každým postem práci, i když pak budete publikovat méně často.
  4. Označujte lidi také v komentářích, ale dbejte na to, aby se označení lidé opravdu zapojili.
  5. Sdílení a přesdílení významně zvyšuje dosah původního příspěvku.

→ Jak psát úspěšné příspěvky?

  • Používat hashtagy, ale ne více než 10. Vytvořte si vlastní hashtag.
  • Označovat lidi a firmy, u kterých víte, že budou reagovat. 
  • Sdílet fotky reálných osob / svoje vlastní. 
  • Používat emotikony, ale ne více než 10. 
  • Psát texty s ideální délkou mezi 1 200 – 1 600 znaky
  • Nastavit viditelnost svých příspěvků pro všechny (Anyone).

Druhy příspěvků a jejich úspěšnost

Díky tomu, že se LinkedIn algoritmus neustále vyvíjí, není možné dát jednoznačnou odpověď na otázku, který typ příspěvku má největší dosah. Můžeme však shrnout, jaké typy aktuálně nejlépe fungují, a jaké naopak dlouhodobě příliš velký dosah nemají. 

→ Co funguje: 

  • PDF post (2,2 – 3,5× větší dosah).
  • Anketa (2,1 – 2,9× větší dosah).
  • Nový: carousel post (1,8 – 2,3× větší dosah).
  • Text + více obrázků (1,2 – 1,6× větší dosah).

→ Co má nižší dosah: 

  • Video (tady je ale pořád problém s metrikami – jinak naopak video hodnotíme jako velmi efektivní formát). 
  • Post s jedním externím odkazem. 
  • Výročí, např. 10 let na pozici. 
  • Newsletter. 
  • Post s více externími odkazy. 
  • Článek (article).

Samozřejmě tím nechceme říct, abyste nikdy nesdíleli videa nebo posty s externím odkazem. To dost dobře nejde, navíc doporučujeme typy příspěvků průběžně střídat. 

Více o: PDF postech

  • Ideální počet slidů je 7 (nepoužívejte méně než 4 a více než 11).
  • V jednom slidu by neměl být text delší než 60 znaků.
  • Na první slide dejte výrazný vizuál a minimum textu.
  • Vkládejte pouze PDF přímo vytvořené pro LinkedIn.
  • Na poslední slide dejte call-to-action (ale ne reklamu).
  • Pokud jste autorem PDF, vložte do něj svou fotografii. Zvýší to dosah až o 90 %.

Více o: Anketách

  • Největší úspěch mají ankety s pouhými dvěma možnostmi.
  • Nejlepší doba trvání ankety je týden.
  • Pokud vytvoříte anketu nebo na některou odpovíte, uvidíte následně ve svém feedu více anket.
  • Ankety na firemních profilech mají o 50 – 60 % menší dosah než na osobních profilech.
  • Texty u ankety by měly být krátké.

Více o: Video postech

  • Už druhý rok po sobě je na LinkedIn méně nativního video obsahu (o 20 % méně než v roce 2021 a o 30 až 40 % méně než v roce 2020).
  • Video reklamy jsou naopak vidět víc, což potvrzuje, že LinkedIn dává víc prostoru placeným příspěvkům.
  • Specifické na LinkedIn je, že uživatelé na videa reagují čím dál míň. Dosah videí je taky o cca 15 % nižší.
  • Pouze 45 % videí na LinkedIn má titulky. Přitom otitulkovaná videa mají větší dosah a lidé na ně víc reagují.
  • Průměrná délka nativních videí na LinkedIn je 80 sekund.

Proč si (ne)zapnout LinkedIn Creator Mode

Creator Mode je nastavení vašeho profilu, které vám umožní zvýšit dosah vašich příspěvků, konkrétně o 15-35 %.

→ Co získáte, když si mód zapnete?

  • Pod své „motto“ si můžete přidat až pět hashtagů s tématy, kterým se věnujete.
  • Můžete nahrát 30sekundové video, které se bude automaticky spouštět návštěvníkům vaší stránky na místě profilové fotky.
  • Místo tlačítka Navázat spojení/Connect budete mít pod svým jménem tlačítko Sledovat/Follow. Vaši sledující vás zároveň nemusí mít v síti, ale vidí vaše příspěvky ve Feedu.
  • Máte přístup do LinkedIn Live a můžete tvořit LinkedIn Newsletter.
  • Sekce Vybrané/Featured je o něco výš než na standardním profilu. A sekce Aktivita/Activity ukazuje vaše příspěvky.

Tip: zapněte si Creator Mode, pokud chcete sdílet příspěvky alespoň dvakrát týdně. Čím častěji budete postovat, tím rychleji bude růst počet vašich sledujících.

Pokračování článku o LinkedIn algoritmu najdete na tomto odkazu.