FUTURE SALES | LinkedIn Algoritmus 2022 - část 2

Pokračujeme vyčerpávajícím souhrnem čísel, statistik a tipů k LinkedIn algoritmu za rok 2022.

Kvalita profilu

Mít správně vyplněný profil se teď vyplatí ještě o něco víc. LinkedIn dělí profily podle kvality na: All Star, Intermediate, Beginner. Pokud jste All Star, máte vyšší organický dosah až o 30 % a častěji jste ve výsledcích vyhledávání. 

↓ Kvalita profilu se určuje podle toho, zda máte správně vyplněné tyto sekce: 

  1. Profilový obrázek (Picture)
  2. Obor / výrobní odvětví (Industry)
  3. Oblast (Location)
  4. Současná pracovní pozice (Current Experience)
  5. Vzdělání (Education)
  6. Informace (About)

FUTURE SALES | Jan Kyselý - LinkedIn profil

Social Selling Index

SSI ukazatel funguje od roku 2016 a vy si díky němu můžete ověřit kvalitu svého LinkedIn profilu, a to po přihlášení na tomto odkazu: www.linkedin.com/sales/ssi.

Přestože je to nástroj v rámci placené služby Sales Navigator, využít ho může každý uživatel. Ale co je nejdůležitější – každý, kdo má SSI nad 70 (ze 100), má o 25 % vyšší dosah příspěvků

Práce na LinkedIn profilu je dlouhodobá a měla by být konzistentní. Proto i změny v SSI se projeví nejdříve za 3 dny.

A teď už několik tipů, jak si index zvýšit: 

  1. Hodně bodů můžete získat za správně vyplněný profil včetně obrázků, klíčových slov a jednotlivých sekcí. 
  2. 2 body za publikované články (articles). 
  3. Až 18 bodů získáte za vyhledávání kontaktů a prohlížení profilů, které jsou na 2. a 3. úrovni. A samozřejmě taky za pozvání do sítě. 
  4. Až 7 bodů vám získá aktivita v Sales Navigatoru, pokud ho máte. A až 7 bodů získáte za používání funkcí Inmails, Smartlinks a Buyer Intent v SN.
  5. Váš obsah tvoří až 18 bodů z indexu. Záleží i na tom, jestli jsou uživatelé u vašich příspěvků aktivní. 
  6. Počítá se, kolik času na síti strávíte, z kolika zařízení na něj chodíte, zda píšete osobní zprávy nebo jak si prohlížíte feed.

FUTURE SALES | LinkedIn SSI Index

Jak být vidět ve vyhledávání

Co ovlivňuje, zda jste vidět mezi výsledky vyhledávání ostatních uživatelů?

  1. Název současné pracovní pozice. Používejte klíčová slova a všeobecně uznávané názvy pozic, žádné interní názvy.
  2. Blízkost v síti (1., 2., 3. stupeň atd.).
  3. Společné kontakty.
  4. Lokace
  5. All Star profil. 
  6. Počet sledujících
  7. Headline (česky Motto). Takže si do něj rozhodně žádné motto nedávejte, nýbrž ho naplňte klíčovými slovy. 

Hashtagy

Věčná otázka zní – má smysl používat hashtagy na LinkedIn? Pro někoho stoprocentně, jiní mají kvalitní obsah i bez nich. Jak to vidí algoritmus?

  • Nedoporučujeme používat méně než 3 hashtagy a více než 10
  • LinkedIn má databázi souvisejících hashtagů. Pokud například zadáte #SocialSelling, budou se vám ve feedu objevovat příspěvky s hashtagem #Sales. Musíte ale feed projíždět docela dlouho, abyste související obsah našli.  
  • Hashtagy v komentáři jsou dohledatelné, ale neovlivňují dosah příspěvku.
  • Na konkrétním umístění hashtagů v příspěvku (na začátku, v textu nebo na konci) nezáleží.
  • Pokud píšete v Creator Mode, vaše profilové hashtagy neovlivňují příspěvky (ani pokud jsou to stejné hashtagy). 
  • Pokud se tím více zabýváte, víte, že některé hashtagy mají hodně sledujících. Ideální je však kombinovat ty více a méně oblíbené. 

Označování (tagging)

V označování se udály některé zajímavé změny. 

  • Každá označená osoba nebo firma, která na označení reaguje, zvyšuje dosah příspěvku. Stačí i obyčejný Like. 
  • Pokud označená firma reaguje komentářem, má to dvakrát větší pozitivní efekt než komentář od označené osoby. 
  • Naopak, pokud označení lidé a firmy nereagují, má to významný negativní efekt. Dejte si na to pozor.
  • Předchozí bod neplatí, pokud někoho označíte v komentářích. 
  • Pokud někdo smaže své označení (remove mention), zpomalí to dosah vašeho příspěvku.

Tip: Neoznačujte více než 15 lidí/společností.

Firemní stránky

Většina výše zmíněných informací platí i pro firemní stránky na LinkedIn. Algoritmus však přece jenom hodnotí aktivitu firemních stránek trochu odlišně. 

  • Organický dosah příspěvků firemních stránek se snížil. 
  • Navzdory tomu stoupla aktivita u firemních příspěvků, neboť stále více společností se stará o to, aby zaměstnanci byli na LinkedIn aktivní.
  • Firemní stránky mají nové sekce, jejichž vyplnění vám zvýší dosah. 
  • Aktivita u příspěvku od uživatelů, kteří nejsou zaměstnanci firmy, zvyšuje dosah. 
  • Pokud má firma na LinkedIn aktivní reklamní kampaň, dosah organického obsahu se zvyšuje o 15-20 %. 
  • Firemní newslettery nemají příliš velký dosah.
  • Stránky, které jsou vícejazyčné (mají verzi ve více jazycích), mají lepší dosah. 
  • Pro pozvání ke sledování vaší firemní stránky vždycky používejte personalizované zprávy. 
  • Používejte různé typy příspěvků.
  • Ideální frekvence příspěvků je 4-5 týdně. To je dost, že?

→ Jaké jsou úspěšné firemní posty? 

  • Osobní příběhy (zaměstnanců, klientů, neformální aktivity, teambuilding atd.)
  • Odborné příspěvky z oboru (výzkumy, články zabývající se tématem do hloubky, e-book ke stažení). 
  • Produktové posty (články, příspěvky a videa, která souvisí s produktech nebo službou, návody, demo). 
  • Trendy v oboru. 
  • Eventy. 
  • Employer Branding – souvisí s osobními příběhy a navazuje na ně. 
  • Sociální odpovědnost, udržitelnost.  

Všechno podstatné o firemních stránkách se dozvíte v tomto článku.

FUTURE SALES | Vzhled firemní stránky

Skupiny na LinkedIn

→ Něco málo o skupinách (Groups): 

  • Celosvětově je na LinkedIn přes 2 miliony skupin. Drtivá většina z nich však v nedávné době nebyla aktivní
  • Pokud přispíváte ve skupině, nijak to neovlivní vaše klasické příspěvky. Nicméně vždycky nejdřív sdílejte příspěvek na svém profilu a až potom ve skupině (pokud postujete to samé).
  • Pokud se náhodou stane, že přispějete do více než 5 skupin ve stejný čas a nikdo na vaše příspěvky nebude reagovat, LinkedIn si vás můžete zařadit mezi spam. 
  • Členství a aktivní účast ve skupinách zvýší vaše SSI skóre.

Zdroj: Just Connecting 4th Annual Algorithm Research