Na LinkedIn stále pravidelně na týdenní bázi tvoří obsah pouhé jedno procento uživatelů. Pro ty ostatní přitom často bývá největším problémem to, že nevědí, co vlastně na sítě psát. Nebudeme lhát, naplnit kvalitním obsahem profil je nikdy nekončící práce. Ale výsledek stojí za to. Pokud začnete pravidelně tvořit obsah, budeme mezi těmi, kdo na LinkedIn udává trendy.
Abychom vám trochu pomohli a inspirovali vás k uskutečnění prvního kroku, přinášíme vám několik tipů pro usnadnění tvorby obsahu.
O čem je možné psát?
1. Osobní obsah
Někdo stále zarytě tvrdí, že na LinkedIn patří výhradně pracovní obsah. Za nás to ve 100 % neplatí. Osobnější posty vám zajistí body navíc u lidí ve vaší síti. A jen vy sami rozhodnete, co je osobní příliš a co se ještě na LinkedIn hodí. Ovšem všechno má své hranice. Nezapomeňte, že LinkedIn není Instagram, ani Tik Tok.
2. Strategie lídrů na trhu
Budujte si důvěryhodnost a rozšiřujte seznam uživatelů, kteří vás budou chtít sledovat. Ukažte, že jste dobří v tom, co děláte. Pouštějte ven část svého know-how. Snažte se publikum edukovat nebo přicházet s novinkami ve vašem oboru. Nám se tento systém dlouhodobě opravu vyplácí.
3. Eventy a akce
Mít spoustu lidí v síti je super, ale vy se s těmi lidmi chcete ve výsledku ideálně potkat. Tomu napomůžete, když budete sdílet pozvánky na firemní akce a další související aktivity, kterých se účastníte. Sdílejte před událostí, během ní i po ní. Pokud máte v plánu větší akci/konferenci, nebojte se rozkouskovat komunikaci klidně do 3 měsíců. Témat je v tomto případě nekonečné množství – představení akce, speakerů, jednotlivých témat přednášek, případně venue, atp.
4. Unikátní sales obsah
Mluvte o svých produktech, službách a řešeních, která nabízíte. Třeba prostřednictvím referencí, case studies a recenzí zákazníků. To, že si potenciální zákazník může na konkrétních příkladech představit, co vlastně děláte, je klíčové.
Neprodávejte, pomáhejte najít řešení!
5. Sdílený obsah třetích stran
Můžete sdílet trendy a novinky z oboru, výzkumy nebo odborné články. Ukážete tak, že se orientujete v oboru a sledujete aktuální vývoj. Na LinkedIn se dá najít spoustu kvalitního obsahu, nebojte se ho využít.
6. Zaměstnanecký obsah
Příběhy vašich kolegů, (ne)formální aktivity a kariérní rozvoj. Zaujmete tak všechny levely zaměstnanců/pozorovatelů a ukážete, proč je fajn u vás pracovat. To se hodí vždycky, protože nábor nových kolegů je nikdy nekončící spirála. Takhle si předchystáte podhoubí pro případnou budoucí potřebu.
7. Komentáře
Najděte relevantní posty, které souvisí s vaším oborem a okomentujte je. Nebojte se zapojit do diskuze pod příspěvky. I to berte jako vlastní mini-příspěvky. Informace o vaší aktivitě se bude následně zobrazovat ve feedu vašich spojení.
Jeden tip na konec: myslete na to, že přispívání na LinkedIn vám nezajistí okamžité zvýšení prodejů a spoustu leadů. Chce to hlavně čas.