Social Selling Index čili SSI funguje na LinkedIn od roku 2016. Je to ukazatel, který odráží kvalitu vašeho profilu. Po přihlášení si ho každý uživatel může zjistit na tomto odkazu: www.linkedin.com/sales/ssi. Tady je stručné vysvětlení, jak index funguje a pár tipů, jak mít SSI co nejvyšší.
Co značí SSI a jak to funguje?
Index měří čtyři oblasti – z každé můžete mít maximálně 25 bodů.
- Správně vyplněný profil (vyplněné všechny sekce profilu včetně Featured a doporučení).
- Vyhledávání kontaktů (zda vyhledáváte relevantní kontakty a využíváte k tomu nástroje, jako je Sales Navigator).
- Tvorba obsahu a aktivita na síti (dosah vašich příspěvků, interakce uživatelů s vaším obsahem).
- Propojení s decision makery ve vašem oboru a odpovídání na žádosti o spojení.
Tip: Než začnete pravidelně tvořit obsah, je dobré si vypiplat profil, vybudovat síť kontaktů a zvýšit SSI. Pomůže vám to zvýšit dosah postů.
Je možné mít 100 ze stovky?
Každý, kdo má SSI nad 70 (ze 100), má o 25 % vyšší dosah příspěvků než ostatní uživatelé. A to se vyplatí. Je za tím ale vždycky dlouhodobá a systematická práce na vašem profilu. Nikdy jsme u nikoho neviděli číslo 100. Pokud dosáhnete čísla přes 90, jste opravdový LinkedIn guru.
Mít, či nemít Sales Navigator?
Přestože je SSI nástroj v rámci placené služby Sales Navigator, využít ho může každý uživatel. Nicméně pokud máte prémiový profil, váš SSI to zvýší. Není to jen snaha získat co nejvíc placených uživatelů – pokud máte Sales Navigator, je jasné, že to s aktivitou na LinkedIn myslíte vážně.
Pár tipů, jak si index zvýšit:
- Hodně bodů získáte za správně vyplněný profil včetně obrázků, klíčových slov a jednotlivých sekcí.
- 2 body za publikované články (articles).
- Až 18 bodů získáte za vyhledávání kontaktů a prohlížení profilů, které jsou na 2. a 3. úrovni. A za pozvání do sítě.
- Až 7 bodů vám získá aktivita v Sales Navigatoru, pokud ho máte. A až 7 bodů získáte za používání funkcí Inmails, Smartlinks a Buyer Intent v SN.
- Váš obsah tvoří až 18 bodů z indexu. Záleží také na tom, jestli jsou uživatelé u vašich příspěvků aktivní.
- Počítá se, kolik času na síti strávíte, z kolika zařízení na něj chodíte, zda píšete osobní zprávy nebo jak si prohlížíte feed.
Zdá se vám to jako věda? Přitom stačí věnovat LinkedIn pár minut denně. Sledujte naše profily a náš blog pro další zajímavé tipy.