FUTURE SALES | Jak funguje SSI?

Social Selling Index čili SSI funguje na LinkedIn od roku 2016. Je to ukazatel, který odráží kvalitu vašeho profilu. Po přihlášení si ho každý uživatel může zjistit na tomto odkazu: www.linkedin.com/sales/ssi. Tady je stručné vysvětlení, jak index funguje a pár tipů, jak mít SSI co nejvyšší. 

Co značí SSI a jak to funguje?

Index měří čtyři oblasti – z každé můžete mít maximálně 25 bodů. 

  1. Správně vyplněný profil (vyplněné všechny sekce profilu včetně Featured a doporučení). 
  2. Vyhledávání kontaktů (zda vyhledáváte relevantní kontakty a využíváte k tomu nástroje, jako je Sales Navigator).
  3. Tvorba obsahu a aktivita na síti (dosah vašich příspěvků, interakce uživatelů s vaším obsahem).
  4. Propojení s decision makery ve vašem oboru a odpovídání na žádosti o spojení. 

Tip: Než začnete pravidelně tvořit obsah, je dobré si vypiplat profil, vybudovat síť kontaktů a zvýšit SSI. Pomůže vám to zvýšit dosah postů.

Je možné mít 100 ze stovky?

Každý, kdo má SSI nad 70 (ze 100), má o 25 % vyšší dosah příspěvků než ostatní uživatelé. A to se vyplatí. Je za tím ale vždycky dlouhodobá a systematická práce na vašem profilu. Nikdy jsme u nikoho neviděli číslo 100. Pokud dosáhnete čísla přes 90, jste opravdový LinkedIn guru. 

FUTURE SALES | LinkedIn SSI Index

Mít, či nemít Sales Navigator?

Přestože je SSI nástroj v rámci placené služby Sales Navigator, využít ho může každý uživatel. Nicméně pokud máte prémiový profil, váš SSI to zvýší. Není to jen snaha získat co nejvíc placených uživatelů – pokud máte Sales Navigator, je jasné, že to s aktivitou na LinkedIn myslíte vážně.

Pár tipů, jak si index zvýšit: 

  1. Hodně bodů získáte za správně vyplněný profil včetně obrázků, klíčových slov a jednotlivých sekcí. 
  2. 2 body za publikované články (articles). 
  3. Až 18 bodů získáte za vyhledávání kontaktů a prohlížení profilů, které jsou na 2. a 3. úrovni. A za pozvání do sítě. 
  4. Až 7 bodů vám získá aktivita v Sales Navigatoru, pokud ho máte. A až 7 bodů získáte za používání funkcí Inmails, Smartlinks a Buyer Intent v SN.
  5. Váš obsah tvoří až 18 bodů z indexu. Záleží také na tom, jestli jsou uživatelé u vašich příspěvků aktivní. 
  6. Počítá se, kolik času na síti strávíte, z kolika zařízení na něj chodíte, zda píšete osobní zprávy nebo jak si prohlížíte feed.

Zdá se vám to jako věda? Přitom stačí věnovat LinkedIn pár minut denně. Sledujte naše profily a náš blog pro další zajímavé tipy.