Co nového v B2B marketingu? Pojďte si s námi shrnout ty nejdůležitější novinky a trendy v roce 2024.

1. Umělá inteligence a automatizace

Vzestup umělé inteligence v mnoha oblastech včetně textů a multimédií je neuvěřitelně rychlý. Jak už jsme psali v našich příspěvcích na LinkedIn, je lepší umělou inteligenci přijmout a využít jako pomocníka než se bát, že nás nahradí.

A není to jen ChatGPT, co vám může pomoct v marketingových aktivitách. Umělá inteligence zahrnuje strojové učení (machine learning), zpracování přirozeného jazyka (natural language processing), velké jazykové modely (large language models), hluboké učení (deep learning) atd. Tyto technologie revolučně mění způsob, jakým společnosti pracují s daty. LLM například umožňují s daty „chatovat“, a to za použití normálního jazyka. Díky tomu můžou marketingové týmy vyhledávat informace a statistiky mnohem rychleji.

Jak jste na tom s umělou inteligencí vy?

2. Video marketing

Formát videa se změnil z doplňkové aktivity na dominantní marketingovou strategii. Dnešní sociální média stojí na videích, která umí mnohem lépe vyprávět příběh než jiná média. Ať už ho využijete k představení produktu, virtuální prohlídce, recenzi nebo jako vtipné video – vztah se zákazníkem si vytvoříte mnohem rychleji než pomocí textů, plakátů nebo fotografií. Samozřejmě, ne každé video má potenciál zaujmout 🙂

Unikátní je možnost kombinovat video marketing se sociálními sítěmi. Stačí sdílet svá videa ve formě odkazu nebo QR kódu.

3. Personalizace ve velkém

Personalizace ve velkém měřítku je využívání dat, jako je historie nákupů nebo odpovědi na průzkum. Cílem je oslovit co nejvíc zákazníků napříč různými kanály, a současně mít každou zprávu personalizovanou na míru konkrétnímu zákazníkovi. To samozřejmě nejde bez analýzy dat, nástrojů umělé inteligence a automatizace.

4. Etický a udržitelný marketing

Potřeba ukázat, že vaše společnost je etická a udržitelná, roste ve všech oborech. Pro spoustu zákazníků je to hodně důležitý aspekt při výběru dodavatele nebo produktu.

A jaký je vlastně rozdíl mezi etikou a udržitelností? To první zahrnuje férovost a upřímnost v komunikaci se zákazníkem, to druhé je hlavně o snížení dopadu na životní prostředí. Oboje vyžaduje transparentnost, a to i v marketingu. Musíte jasně sdělit zákazníkům, co děláte pro to, aby váš business byl etický, udržitelný, nebo oboje. Můžete to udělat mnoha různými způsoby – třeba vytvořit info grafiku, jak snižujete uhlíkovou stopu svých produktů; představit fair-trade značky, které prodáváte atd. 

5. Account-based Marketing

O ABM či key account marketingu jsme před lety psali na našem blogu. Teď se tenhle trend opět vrací na výsluní. O co jde? ABM spočívá v pečlivém výběru konkrétních klíčových zákazníků se specifickými rysy. Účelem je výběr segmentů, které představují pro váš byznys co největší přidanou hodnotu. Pro tento účel existuje spousta online nástrojů, které můžete využít.

6. Influenceři v B2B

Slovo influencer určitě každý moc dobře zná a slýcháme ho až příliš často – hlavně ve spojitosti se sociálními sítěmi a B2C marketingem. Influenceři se ale přesunují i do B2B. V tomhle segmentu to ale vypadá trochu jinak – odborníci můžou spolupracovat se značkami a zvyšovat důvěryhodnost produktů a služeb. A za nás bychom to možná označili spíše jako ambasadory značek.

7. Data-driven marketing

Rozhodnutí založené na datech je základem současného marketingu. Relevantní data můžete získat třeba ze zpětné vazby od zákazníků, webových analýz, sociálních sítí a prodejních dat. Výsledkem je lepší zacílení marketingové kampaně.

8. Bezpečnost a ochrana dat

Protože se s daty tolik pracuje, čím dál víc společností chce záruku, že jejich data jsou v bezpečí. Kromě kyber bezpečnosti je centru pozornosti taky ochrana osobních údajů. Pravidelné školení zaměstnanců na tohle téma je proto už dnes nezbytné.

Nezapomeňte dát vědět zákazníkům, že dbáte na zabezpečení dat, používáte šifrování, zabezpečené sítě, firewally a pravidelné aktualizace systému.

9. Hlasové vyhledávání

Docela zajímavý nový způsob, jakým lidé vyhledávají informace, je hlasové vyhledávání. Uživatelé často provádějí hlasové vyhledávání místních firem, produktů nebo služeb. To můžete využít třeba při optimalizaci popisků vaší firmy na Googlu. Zaměřte se taky na přizpůsobení webu pro mobilní zařízení, SEO a dobře strukturovaná data.

Zdroj: https://improvado.io/blog/b2b-marketing-trends