Seznamte se s novými funkcemi pro tvorbu obsahu na LinkedIn a zjistěte, proč se neustále vyvíjí algoritmus, který se stará o zobrazení postů ve feedu.
Čas strávený nad příspěvkem se počítá
Inženýři z LinkedIn zapracovali na algoritmu, který hodnotí příspěvky pro umístění ve feedu. Dosud rozhodovalo především to, jak uživatelé na příspěvek reagovali – zda ho lajkovali, sdíleli nebo komentovali. Sdílením uživatel posune příspěvek „po proudu“ dalším uživatelům, komentováním naopak může „proti proudu“ ovlivnit autora příspěvku. Algoritmus proto musí umět předvídat, jak se konkrétní uživatel zachová. Informace přitom čerpá z profilových dat uživatele, počtu kliků na příspěvek a jeho dosahu, minulých reakcí uživatele na příspěvky autora a dalších informací (denní doba atd.).
Tento systém však má své nedostatky. Většina uživatelů je spíš pasivních, takže si feed prohlíží bez toho, aby provedli jakoukoliv akci. Také se může stát, že uživatel na příspěvek klikne, ale hned ho zase zavře, protože zjistí, že pro něj není relevantní. V tu chvíli má smysl zapojit další z údajů, který může zlepšit hodnocení příspěvků – „dwell time“ neboli čas, který uživatel stráví nad konkrétním příspěvkem. Pokud je navíc post rozklikávací, algoritmus se nyní zabývá i tím, jak dlouho se mu čtenář věnuje po rozkliknutí.
Inženýři zjistili, že přestože se uživatelé věnují obsahu s různou intenzitou a zajímají se o různá témata, všem trvá víceméně stejně dlouho (v řádu sekund), než se rozhodnou, zda post přeskočit, nebo ne. Proto přidali funkci, která předvídá pravděpodobnost „přeskočení“ příspěvku.
Nové modely a metriky založené na stráveném času podle odborníků povedou k významnému zlepšení kvality obsahu zobrazovaného ve feedu, a tím i k lepšímu zážitku všech uživatelů. Nový model hodnocení se již aplikuje na všechny členy profesní sítě LinkedIn. Více se dočtete zde.
Chytré odkazy a chytré spojení s Microsoft Dynamics
Informace, které LinkedIn o uživatelích sbírá, můžete využít i pro své obchodní aktivity. Poslouží vám k tomu nová funkce Smart Links (Chytré odkazy) dostupná v Sales Navigatoru. V reálném čase můžete sledovat, jaký obsah vaše zákazníky zajímá nejvíc, co si vybírají ke čtení a ke sdílení. Výstup potom můžete propojit s Microsoft Dynamics 365 Sales nebo Salesforce CRM, neboť LinkedIn také patří pod značku Microsoft. Nově také můžete propojit adresář v LinkedIn s aplikací Dynamics 365 Sales.
Čerpejte informace o zákaznících prostřednictvím anket
Další novinkou je možnost vytvářet a vkládat ankety. Přestože to nezní příliš zajímavě, na profesní sociální síti to pro vás může mít slušný marketingový potenciál. Jako tvůrce ankety totiž můžete zjistit, jak hlasoval každý konkrétní účastník. Získáte tak řadu hodnotných výstupů, jako je celkový počet hlasů či procentuální zastoupení u jednotlivých variant. Ke každé otázce můžete zadat až 4 varianty odpovědi. Anketa může být viditelná v rozmezí od 24 hodin do 2 týdnů, a to pro všechny sledující, vybrané skupiny nebo vámi zvolené jednotlivce.
Jak na to? Začněte psát příspěvek a vyberte Vytvořit hlasování (Create a poll).
Udělejte si konferenci z pohodlí domova
Funkcí, kterou v dnešní době obzvlášť oceníte, jsou nové Virtuální události (Virtual events) spojující LinkedIn Live a LinkedIn Events. Z bezpečí domova tak můžete bez omezení navštěvovat profesní akce a navazovat nové obchodní kontakty i v době koronaviru. Pokud chcete takovou událost vytvořit, na domovské stránce v levém panelu zvolte možnost „Events” (události) a „Create event“ (vytvořit událost).
Poznámka: Pro zpřístupnění funkce LinkedIn Live musíte vyplnit formulář na https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask/lv-app a LinkedIn vám živé vysílání musí schválit. Vzhledem k tomu, že nyní mají velké množství žádostí, odpověď můžete dostat se zpožděním, a navíc můžete být odmítnuti.