Aktivita českých i světových uživatelů roste a v České republice pravidelně produkuje obsah již kolem 2,5 % uživatelů. V jarních měsících (během první vlny pandemie a nařízené karantény) byla aktivita největší, počet přispěvatelů přesáhl 3 % uživatelů (v březnu 3 % a v dubnu dokonce 3,3 %). Na podzim číslo kleslo na 2,2 – 2,4 %. Je jasné, že během karantény se velká část pracovní aktivity přesunula na internet. Uvidíme, co přinese druhá, pro Čechy ještě horší vlna pandemie.
Průběžně také roste počet firem, které mají na LinkedIn profil. Jen od února do dubna 2020 vzrostl počet firem na českém LinkedIn o dva tisíce.
Není asi překvapením, že nejsilnější komunitu V České republice má LinkedIn v Praze a okolí, a to s podílem 23 %. Další destinací v pořadí je Brno, kde se dostáváme na 6 %.
Co se týče obsahu příspěvků, i ten se průběžně mění. V dubnu 2020 byl počet zveřejněných příspěvků námi zkoumaného vzorku českých uživatelů výrazně vyšší než v říjnu 2020 (o více než tisícovku) a téměř 17 % z nich se týkalo Covidu-19. 28 % tvořil vlastní obsah uživatelů, přes 59 % přesdílený obsah a jen 9,5 % tvořily náborové příspěvky. V říjnu je náborových postů ještě méně, jen přes 8 %. Přesdílený obsah v říjnu 2020 tvořil přes 66 % příspěvků, vlastní přes 22 %.
Pokud vás zajímá, v jakém odvětví pracují nejaktivnější uživatelé, máme tady stručný žebříček. Jde o poměr počtu uživatelů a aktivních uživatelů v segmentu.
1.Management consulting; 2. Staffing and recruitment; 3. Human resources; 4. PR; 5. International trade and development; 6. Computer software; 7. IT and services; 8. Marketing and advertising; 9. Legal services; 10. Pharmaceuticals.