5 ZPŮSOBŮ, JAK OSLOVIT NOVÉ ZÁKAZNÍKY NA LINKEDIN

5 způsobů, jak oslovit nové zákazníky na LinkedIn

Ať se vám to libí nebo ne, klasický sales model se mění. Doba tzv. cold e-mailu (tedy e-mailu, který je odeslán bez návaznosti na předchozí komunikaci s danou osobou), cold callu a tištěných materiálu je u konce.

V dnešním digitálním světě je tento klasický obchodní přístup zaměřený na práci se zákazníky nahrazován komunikací pomocí sociálních sítí a marketingovými kampaněmi.

5 osvědčených způsobů, jak oslovit nového zákazníka přes LinkedIn:

1. Notifikace jako dar z nebes
Je to jednoduché. LinkedIn Vám sám ukazuje pracovní výročí, narozeniny či změnu právní pozice u všech vašich kontaktů. Proč to teda nevyužit?

Tip:
Vyprofilujte si cílovou skupinu, udělejte si template personifikované zprávy při pracovních výročích, narozeninách nebo změně pracovní pozice a využijte tuto příležitost k navázání konverzace.
Přechod k businessu už pak bude mnohem jednodušší a samotný telefonát warm a ne cold.

Př.
Gratuluji k nové práci???? Na co se těšite v novém zaměstnání?

2. Komenty, komenty a zase ty komenty
Buďte aktivní! Zapojujte se do témat a diskusí, které jsou Vám blízké a ukažte, že jste odborník.

Tip:
Osobně se snažím zapojovat do diskusí u příspěvků mé cílové skupiny. Jednoduše tak na sebe upozorníte a s daným člověkem je pak velmi jednoduché navázat přímý kontakt.
Nejvíce se mi osvědčily zvídavé otázky.

3. Klíč ke všemu – zajímavý obsah
Sociální sítě jsou o zajímavém obsahu a kdo jej netvoří, jako by na nich vůbec nebyl.
Snažte se vypozorovat, co Vaši cílovou skupinu zajímá a vytvářejte jak krátké příspěvky, tak vlastní články. Využít k tomu můžete odkazů na cizí obsah, tak vlastní know-how, rady a business tipy.

Tip:
Doporučuji začít přejímání cizího obsahu a pak až tvořit vlastní. Zároveň pak nezapomínejte na hlavní důvod celé této aktivity. Pravidelně sledujte, kdo na Váš obsah reaguje (liky, komentáři či sdílením) a aktivně oslovujte kontakty, které patří do Vaší cílové skupiny. Obsah je to skvělý networkingový nástroj.

4. A co takhle digitálně?
Jste na sociálních sítích a tady se cení kreativity a odlišnosti.  
Pro oslovení můžete využít nejen textu, ale třeba i videa. Místo zprávy, tak posíláte krátké personalizovaní video, kde protistraně vysvětlíte, za jakým účelem ji kontaktujete.

Tip:
Video by mělo být maximálně 20-45 sekund dlouhé. Následně si připravte systém připomínek. Mě osobně se velmi osvědčily gify anebo předefinované odpovědi.
Dále pak investujte do stojanu, mikrofonu a externího světla. Musí to přeci nějak vypadat.
Moje současná úspěšnost při video-oslovení je 90 % reakce.

5. Měřit, měřit a měřit – LinkedIn SSI index
Nezapomínejte se podívat na svůj Social Selling index na LinkedIn, který Vám vždy po 7 dnech ukáže jestli jdete dobrým nebo špatným směrem. Čím vyšší budete mít číslo tím lépe bude LinkedIn hodnotit i Váš obsah a profil a bude jej nabízet jako výsledek vyhledávání uživatelů sítě.

Vše najdete na www.linkedin.com/sales/ssi.

Tip:
Na co se při zlepšení SSI indexu zaměřit?
a. Na osobní síla značky, která je tvořena tím, jak dobře máte vyplněný profil, zda získáváte reference a potvrzení dovedností odborných dovedností.
b. Na publikování vlastního obsahu a získávání pozitivních reakcí Vaší sítě.
c. Na práci s kontakty a vyhledávání cílové skupiny pomocí interního vyhledavače na LinkedIn.

A teď hurá na to 😉

Autor článku: Jiří Jambor

Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.