Update: červenec 2022
Nejen naši klienti se na nás pravidelně obracejí s otázkou, zda má smysl pořídit si placený účet na LinkedIn, popřípadě který. Zjistěte i vy, zda se vám vyplatí zakoupit si Sales Navigator a jaké jsou podle našeho názoru jeho největší výhody.
__
Poznámka autora
Sales Navigator je jeden z prémiových účtů od LinkedIn a slouží jako interní CRM přímo od LinkedIn. Určen je zejména obchodníkům, kteří mají ve firmě na starosti akvizice nových klientů, export do zahraničí a nebo Account Management.
Na začátek pár důležitých otázek
1. Co je vaším cílem na LinkedIn?
Je to zviditelnění svého nebo firemního brandu? Postupné otevření nového obchodního kanálu? Nebo dokonce přímá akvizice?
Pokud na tyto tři otázky odpoví klient pozitivně, tak vzhledem k úspoře času doporučuji Sales Navigator.
2. Kolik času na LinkedIn týdně trávíte?
Jestli se vejdete do 60 minut týdně, pak si zřejmě vystačíte s Free účtem. Placený účet začíná totiž dávat smysl ve chvíli, kdy dosáhnete limitů neplacené verze, ať už pro zobrazení vyhledávaných výsledků či návštěv osobního profilu a na ty narazíte, když jste na síti aktivní na denní bázi.
3. Kolik lidí do toho chcete zapojit?
Jestliže jste sám/sama – bude stačit Sales Navigator Core.
Jestliže máte celý tým a chcete vidět, co dělají vaši kolegové – je tu verze Sales Navigator Advanced.
4. Co máte za CRM?
Jestliže máte Salesforce, Microsoft Dynamics, jsou v SN přímé integrace do těchto CRM. Jestliže máte Pipedrive, Zoho nebo HubSpot, jsou k dispozici neoficiální pluginy na propojení.
5. Jaký máte rozpočet pro využívání externích online nástrojů?
LinkedIn Sales Navigator rozhodně není levná záležitost. V základů za něj dáte okolo 80 USD za uživatele měsíčně. Pokud je uživatelů více a pořídíte jim SN alespoň na rok, pak se náklady nasčítají. Je dobré si investici na začátku spočítat a porovnat s případnými výhodami.
Pár zajímavých dat o využívání LinkedIn českými společnostmi
- 52,1 % českých firem neumí správně definovat a vyhledat svou cílovou skupinu na LinkedIn (zlepšení oproti 56,4 % z roku 2020).
- 94,3 % nemá aktivity na LinkedIn propojené se svým CRM nástrojem (toto se od roku 2020 nezměnilo).
- 24,9 % českých firem využívá LinkedIn pro akvizici klientů v zahraničí (toto číslo pokleslo od roku 2020 kvůli pandemii covidu téměř o 6 %).
(Zdroj: interní průzkum FUTURE SALES z 452 firem, data k 12/2021.)
Sales Navigator versus všechny ostatní placené účty na LinkedIn
Na začátek je dobré si říct, že nyní jsou placené účty rozdělené do 4 kategorií:
A. Career – je určen pro osoby, které hledají aktivně novou práci. Základní výhoda: jste bez limitu na vyhledávání, navštívení profilu. Dále pak vidíte všechny osoby, které navštívily váš profil za posledních 90 dní.
B. Business – za mě osobně nejhorší varianta, je skoro stejně drahá jako Sales Navigator, a přitom neumí nic navíc oproti Job seeker. Respektive umí uložit/zachovat poslední vytvořené vyhledávání.
C. Sales Navigator (Sales) – pro obchodníky jasná volba. Základní rozdělení, co umí, naleznete zde.
D. Recruiter Lite (Hiring) – jasná volba pro náboráře, která je přizpůsobena náborovému procesu.
→ Recruiter Lite má oproti Sales Navigator tyto výhody:
1. Můžete vyhledávat dle dovedností uvedených kandidáty.
2. Přizpůsobené flow na nábor – můžete vidět:
a. Kdo je angažován s vaším firemním brandem.
b. Kdo již reagoval na vaše pracovní inzeráty na LinkedIn při vyhledávání.
c. Reporty a dashboardy.
→ Nevýhoda oproti Sales Navigator:
1. Nemáte možnost pracovat s listy.
2. Nevidíte, kdo tvořil obsah v posledních 30 dnech.
3. Nemáte k dispozici extra filtry typu company headcount, function, seniority level.
Rozhodnutí je na vás. Osobně znám několik osob, které v náboru místo Recruiter účtu mají SN. Je to však podle toho, co potřebujete.
3 verze Sales Navigator – co umí?
A. Sales Navigator Core
Co umí, jsme popisovali v článku Kdy se vyplatí pořídit si Sales Navigator.
Nemá přímou integraci se Salesforce a Microsoft Dynamics.
Za mě osobně nejlepší poměr cena a výkon.
B. Sales Navigator Advanced
Jde o verzi, která je přizpůsobena celým obchodním týmům či firmám.
→ Co umí navíc oproti Sales Navigator Core?
1. Možnost vidět seznamy a postup kolegů v SN – nemůžete tak psát stejným lidem a máte vynikající přehled o tom, co se děje. Skvělé pro koordinaci celé obchodní síly ve vaší firmě.
2. Přímá integrace se Salesforce a Microsoft Dynamics.
3. SSI index (Social Selling index) a přímé porovnání s kolegy.
4. Funkce Smart Links aneb možnost sdílet přímo obsah ze SN. Více najdete zde.
5. Přímá integrace s Tableau.
→ Nevýhoda oproti Sales Navigator Core?
1. Cena je o 60 EUR bez DPH vyšší za 1 měsíc než SN Core.
2. Při přechodu ze SN Core přijdete o všechna data.
C. Sales Navigator Advanced Plus
Tato verze je určena pro ty největší korporace. Je zde možnost nastavení flow dle potřeby. Dále je pak možnost využít PointDrive pro pořádání přímých webinářů nebo online akcí na LinkedIn. Můžete sdílet celé prezentace přímo na této platformě. Jinak se dle nastavení z vaší centrály dají různě nastavit limity pro listy. Také zde platí veškeré výhody ze SN Advanced.
Pro získání SN Advanced Plus je potřeba pracovat ve firmě, která by chtěla mít alespoň 100 osob na SN a má nyní již alespoň 201 zaměstnanců na LinkedIn. Ceny jsou pak tvořeny na míru dle vybraných funkcí navíc a počtu zapojených osob.
Sales Navigator má i několik nevýhod:
→ Nejsou propojeny inboxy mezi Sales Navigator zprávami a klasickými LinkedIn zprávami.
→ Při zrušení/změně placeného účtu přijdete o všechna data.
→ Časté bugy a výpadky některých funkcí.
→ Několikrát do roka se změní grafiky a rozložení SN účtu.
Ceník
__
Poznámka autora
Ceník je aktuální k 6/2022. LinkedIn své ceny často upravuje. V případě firemní poptávky pro více uživatelů je také možné získat slevu. V takovém případě doporučujeme obrátit se přímo na obchodního zástupce LinkedIn. FUTURE SALES prémiové účty pro české společnosti nezprostředkovává.
- Premium Career: Měsíčně 759 CZK
- Premium Business: Měsíčně 1209 CZK
- Premium Sales Navigator: Měsíčně 2229 CZK
- Premium Hiring: Měsíčně 3129 CZK
Závěrem
Dnes si již nedokážu představit svoji každodenní práci Business Development specialisty bez účtu Sales Navigator. Pro zajímavost jsme si udělali průzkum u jednoho z klientů a zjistili jsme, že díky zavedení SN dokázala 1 osoba ušetřit 76 % svého času stráveného na LinkedIn především vyhledávání a následnou prací s kontakty.