FUTURE SALES | Všechno, co potřebujete vědět o LinkedIn algoritmu 2020

LinkedIn algoritmus pro hodnocení postů se neustále vyvíjí. Nedávno se nám dostal do ruky report od autorů Richarda van der Bloma a Andyho Footea a podrobili jsme ho interní analýze. Níže najdete hned několik tipů pod které bychom se podepsali, a ukázku našich příspěvků, které s nimi souvisí.  Díky reportu můžete zjistit, co je podle algoritmu „in“ právě teď. 

Původní report vznikl analýzou více než 4 500 postů

HASHTAGY

Pokud nepoužíváte v příspěvcích hashtagy, přicházíte o dodatečný dosah a potenciál. Hashtagy totiž pomáhají algoritmu zařadit si váš obsah do jednotlivých tematických okruhů a nabídnout je těm správným čtenářům. 

  • Populární hashtagy (100 000+ sledujících) mají pozitivní efekt na dosah.
  • Nezáleží, kam hashtagy v textu umístíte.
  • Využívejte obecné názvy a ideálně v angličtině, ty mají totiž mnohem větší sledovanost než české výrazy.
  • Vymýšlet si vlastní hashtagy nemá z pohledu dosahu příliš velký význam. Nově vzniklé výrazy totiž nikdo nesleduje.

>>ukázka<<

DWELLTIME

O „dwelltime“ neboli času stráveném u příspěvku jsme už na našem blogu mluvili. LinkedIn se rozhodl sledovat a analyzovat to, jak dlouhou dobu s daným příspěvkem po rozkliknutí strávíte. Jednoduše řečeno vítězí ten obsah, který zaujme a udrží si pozornost uživatelů co nejdéle. Není to tak dávno, co se tahle informace zapojila do algoritmu, ale tady je pár prvních postřehů:

  • Dwelltime miluje posty s dokumenty a dává jim o 40-60 % větší dosah.
  • Video na dwelltime taky funguje dobře, získá o 20-40 % vyšší dosah. Tip: Pokud je to možné, pak video nahrajte jako soubor přímo na LinkedIn a nevyužívejte prostředníka (YouTube, Vimeo). Jde o konkurenční sociální sítě a externí URL v příspěvku vám sebere pozitivní body. 
  • Krátké textové příspěvky naopak dwelltime rád nemá, dává jim o 20 % menší dosah.

>>ukázka<<

TAGY (OZNAČENÍ @)

Tagování (@) je věda. Nesmí se to s ním přehánět a pokud vámi označení uživatelé či firmy na tagy neodpoví, už je víckrát neoznačujte. Skvělý obsah tagy nevylepší.

  • Aspoň 50 % označených osob musí na příspěvek reagovat. Pokud je méně než 25 % reakcí, algoritmus tagy vyhodnotí jako spam a váš příspěvek má o 20-30 % nižší dosah.
  • Tagy automaticky nezvýší viditelnost vašeho obsahu.
  • Je skvělé, když označíte lidi či značky, o kterých víte, že budou reagovat.

>>ukázka<<

ODKAZY (EXTERNÍ URL)

Klikatelné odkazy se na LinkedIn profilu stávají častějšími. Skvělým příkladem je sekce Featured (Vybrané), kde se teď dostanete k médiím, na které odkazujete, jen jediným klikem.

  • Přidání odkazu do prvního komentáře se nedoporučuje.
  • Post s 2 linky má o 25 % menší počet zobrazení.
  • Post se třemi a více linky má o 40 % menší počet zobrazení.
  • V průměru mají příspěvky s externím odkazem nižší dosah než nativní příspěvky. Žádná sociální síť nemá ráda, když jí odvádíte uživatele pryč. 
  • Vliv má také kvalita zdroje, na který odkazujete.

>>ukázka<<

LIKE (REAKCE)

  • Získáte-li reakci do dvou hodin od publikování příspěvku, algoritmus začne monitorovat váš obsah.
  • Reakce mají jen 50 % vlivu ve srovnání s komentáři.
  • Všechny reakce mají stejný dopad, kromě „Support“ (Podpora), která přinese o 10 % víc zobrazení.
  • Reakce na komentář u vašeho příspěvku do 24 hodin od publikování maximalizuje pozitivní efekt na dosah postu.

>>ukázka<<

KOMENTÁŘE

  • Komentáře zařídí dvakrát větší počet zobrazení než like a osmkrát větší počet zobrazení než přesdílení.
  • Reakce autora postu na komentáře jsou stále důležité, ale ne tolik jako v roce 2019.

>>ukázka<<

PŘESDÍLENÍ

Algoritmus přesdílení příliš nepodporuje, ale to se může změnit. Nebojte se sdílet příspěvky, pro autora je to vždy pozitivní.

  • Přesdílení má o 10-15 % menší dosah než komentář.
  • Lepší cesta je zkopírovat obsah postu a vytvořit nový příspěvek, přičemž označíte autora původního příspěvku.

>>ukázka<<

VIDEO

  • Dwelltime nyní podporuje video vyšším počtem zobrazení o 20-40 %.
  • Ideální délka videa je 30-60 sekund. Při delším videu výrazně padá dosah (při délce nad 10 minut dokonce o 90 %).
  • Ideální formát je čtvercové video.
  • Nezapomeňte na titulky, 50 % videí je sledováno s vypnutým zvukem.

FORMÁT

Formát příspěvku je dost důležitý. Můžete se prezentovat mnoha způsoby, ale ne všechny vám přinesou dosah, jaký byste si přáli.

  • Text nebo text a obrázek má +25-40 % dosah.
  • Text plus dokument má o 40-60 % větší dosah.
  • Ankety mají o 10-30 % nižší dosah než příspěvky.
  • YouTube videa mají o 30-55 % nižší dosah.
  • Externí linky v textu příspěvku mají o 10-30 % nižší dosah.

>>ukázka<<