FUTURE SALES | Jaké nejčastější chyby děláme při práci s osobními profily na LinkedIn

Na svém životopise si každý dá opravdu záležet, přitom ho však uvidí mnohem míň lidí než osobní profil na LinkedIn, ke kterému mají teoreticky přístup miliony uživatelů. I přesto se správným vyplněním všech jeho částí příliš mnoho uživatelů nezabývá. Když už si zakládáte LinkedIn profil, myslete na to, že je to vaše profesionální vizitka, která vám pomůže získat, nebo naopak ztratit pracovní příležitosti.

Zanalyzovali jsme asi 6 000 českých LinkedIn profilů za poslední dva roky. Proti roku 2019 se celková úroveň profilů zlepšila o 3 %, stále však většina uživatelů dělá následující chyby:

1. Neupravená URL adresa

Upravit adresu je jednoduché a výsledek stojí za to. Přesto však mělo v roce 2020 upravenou URL jen 37 % českých uživatelů.

2. Chybějící úvodní obrázek (Cover picture)

Jde o základní grafický prvek, na který můžete dát logo i klíčová slova své firmy. Přesto ho v roce 2020 mělo na profilu jen 44 % uživatelů.

3. Chybějící média a klíčová slova

Externí odkazy a klíčová slova zviditelní váš profil pro vyhledávače. Média však mělo na profilu jen 18 % a klíčová slova dokonce jen 8 % uživatelů v roce 2020. Zadat je do svého profilu je jednoduché, můžete je vložit víceméně do jakékoliv jeho části. A udělají velký rozdíl.

4. Nevyplněný Headline

Dříve “Motto”, nyní “Profesní představení”, mělo loni správně vyplněné jen 10 % uživatelů. Přitom je to první a nejdůležitější text ohledně vaší pracovní pozice, který návštěvníci vašeho profilu uvidí. Životní motto sem opravdu nepatří. V headlinu by měla být vaše pracovní pozice, hlavní benefity pro potenciální zákazníky a klíčová slova.

5. Nevyplněné pracovní zkušenosti

Experience, čili pracovní zkušenosti, dávají prostor nejen pro strohé pojmenování vaší pracovní pozice, ale také pro popis náplně práce a společnosti, ve které pracujete. Můžete tak zákazníkům stručně popsat největší benefity a přidal call to action. Vyplněnou tuhle sekci mělo v roce 2020 jen 35 % uživatelů.

V čem naopak můžeme české uživatele pochválit:

  • Velmi slušná je jejich aktivita. V roce 2019 byla přes 40 % (uživatelé, kteří se aktivně účastnili konverzací a reagovali na obsah) a v roce 2020 dokonce přes 60 %
  • Stoupá i zastoupení uživatelů, kteří tvoří vlastní obsah (aspoň jeden příspěvek měsíčně). Zatímco v roce 2019 byla průměrná aktivita 2,2 % českých uživatelů, o rok později už to bylo 2,8 %. Pandemie a zvýšená míra práce z domova se na tom určitě také podepsaly. 
  • Také stoupá počet uživatelů, kteří mají kvalitní síť kontaktů nad 500 lidí. V roce 2019 to bylo 39 %, v roce 2020 už 49 % českých uživatelů.


Je vidět, že se uživatelé svým profilům věnují o něco víc. Stále je ale co dohánět.

A pokud byste se chtěli dovzdělat ohledně firemní stránky na LinkedIn, mrkněte na článek v odkazu.