FUTURE SALES | LinkedIn Product Page - nová příležitost pro váš brand

Další marketingovou novinkou pro letošní rok (představenou v prosinci 2020) je LinkedIn Product Page čili produktová stránka. Jejím cílem je „rozvíjet důvěryhodnou komunitu informací“ kolem značky. Jinými slovy LinkedIn objevil uživatelské recenze a vy to můžete využít ke zvýšení povědomí o značce a zvýšení prodejů. Jaký je rozdíl mezi firemní a produktovou stránkou a má smysl si ji vytvořit?

Vaši zákazníci můžou přidávat recenze

Hlavním rozdílem je možnost nechávat na stránce zákaznické recenze (reviews). Jak to funguje? Když uživatel LinkedIn navštíví vaši produktovou stránku, je vyzván, aby vyplnil recenzi. Nejprve musí potvrdit, že je unikátním zákazníkem, který ještě produkt nehodnotil, a potom může ohodnotit produkt od 1 do 5 (5 je nejlepší). Samotná recenze, kterou může uživatel napsat, má limit až 500 znaků. Volitelná možnost je také výběr klíčových výhod produktu (snadné použití, snadné nastavení, inovativní funkce, dobrá podpora). Recenze (stejně jako jména hodnotících zákazníků) potom můžou vidět všichni uživatelé LinkedIn. A to není všechno. Po vyplnění review je zákazník pozván ke sledování „produktového hashtagu“ na LinkedIn, aby mohl sledovat všechny posty, které s produktem souvisí. Hodnotit mohou i zaměstnanci společnosti, ale jejich recenze je označená jako recenze zaměstnance.

Pokud chcete, aby pro vás produktová stránka měla smysl, určitě se zaměřte na to, aby vaši zákazníci vyplňovali recenze. Jakmile získáte 5 recenzí, zobrazí se souhrnné skóre. Představte si to podobně jako kterékoliv hodnocení produktů napříč internetem pomocí hvězdiček. Zákazníci na tohle slyší a vědomě i podvědomě se recenzemi řídí. Zajímavá je také možnost vložit si produkt do svých schopností (skills) na osobním profilu. Čili ukázat, že s daným produktem umíte zacházet. Informace o zákaznících, kteří si váš produkt přidali do skills nebo vám udělili recenzi, můžete dále zpracovávat. LinkedIn chystá nástroje a funkce, které vám umožní používat na produktových stránkách formuláře pro lead generation.

Co je dobré vědět…

  • Prozatím je možnost vytvořit Product Page přístupná pouze B2B softwarovým firmám, ale postupně se bude otevírat dalším oborům.
  • Abyste produktovou stránku mohli vytvořit, musíte mít přístup jako super admin nebo content admin k vaší firemní stránce. Product Page potom vytvoříte v nabídce Products v adminu firemní stránky. Pozor na název produktu – jakmile jednou stránku vytvoříte, název už měnit nelze. Následně vyplníte informace o produktu a přidáte nezbytné call to action. Je to snadné a intuitivní.
  • K produktu můžete také nahrávat media. LinkedIn doporučuje tři videa (pod tři minuty délky) a dva obrázky. Je to však na vás. Stejně jako u videí, které sdílíte jako post na osobním profilu, i tady nezapomeňte na titulky.
  • Dále můžete přidat až 21 zákazníků, kteří váš produkt používají. Jsou tím však míněny společnosti, ne jednotliví uživatelé. K tomu, abyste si na stránku nějakou společnost přidali, je dobré mít souhlas. Označená společnost může požádat o odstranění ze stránky přes LinkedIn Help.
  • Po vyplnění ještě musíte počkat, než LinkedIn stránku schválí. Zabere to až dva týdny. Stránka se potom zobrazí ve firemním profilu. Pokud máte víc produktových stránek, návštěvník uvidí jejich abecední seznam.

Závěrem

Pokud chcete podpořit svůj produkt či brand nejen na LinkedIn, ale také v internetovém vyhledávání, Product Page vám k tomu dává skvělou příležitost. Takže nezapomeňte připomenout svým zákazníkům, aby vám udělili co nejlepší recenzi 🙂 V případě, že některé recenze budou podezřelé, můžete proti nim podat námitku (zdůvodněnou tím, že je o pomluvu / zjevnou lež / předpojatý nebo sponzorovaný příspěvek). LinkedIn takové recenze může smazat.

 

Zdroj: How to Use LinkedIn Product Pages : Social Media Examiner