FUTURE SALES | LinkedIn vs. Facebook

Toto srovnání dvou celosvětových sociálních sítí je zaměřené pouze na jejich využití pro B2B marketingové účely. Facebook má celkově víc uživatelů, ale LinkedIn má větší koncentraci uživatelů, které zajímá B2B marketingový obsah. Není samozřejmě nutné si zvolit pouze jednu síť, naopak – ideální je kombinace obou.

Je na každém obchodníkovi, aby našel tu správnou kombinaci pro sdílení svého obsahu s uživateli sociálních sítí, která povede až ke kvalifikovaným leadům a uzavření obchodu. Takže kde byste měli utrácet své peníze a trávit svůj čas? Tam, kde se vám investice do reklamy v co největší míře vrátí. Srovnání níže vám pomůže v rozhodování, kde začít cílit na své potenciální zákazníky.

Facebook versus LinkedIn z různých úhlů pohledu

Reklama

  • Cena reklamy na Facebooku se vyplatí díky vcelku nízké CPM (cena za tisíc zhlédnutí nebo zobrazení reklamy). Je ale dobré, aby o vás uživatelé už někdy dřív slyšeli. Facebookové nástroje pro reklamu jsou taky pokročilejší než na LinkedIn díky velmi pokročilému algoritmu, sběru dat o uživatelích a analytice. Pokud máte čas a rozpočet na testování a širokou cílovou skupinu, Facebook vám přinese dlouhodobé a kvalitní výsledky.
  • Na druhou stranu LinkedIn nabízí typ B2B cílení, které jinde nenajdete.

Retargeting

  • Analytický nástroj Facebook Pixel měří výkon vaší Facebookové reklamy. Ale především s ním můžete sledovat leady napříč různými zařízeními a opětovně na ně cílit reklamu na jiných platformách.
  • LinkedIn má také nástroj, Insights Tag, obecně je však dražší a zdaleka tolik se nevyplatí. Nicméně stojí za to si Insights Tag nainstalovat na web, abyste získali přehled o aktivitě návštěvníků.

Skupiny a komunita

  • Facebookové skupiny a komunity můžou být skvělým místem pro sdílení kvalitních textů a komentářů ohledně vašeho businessu a souvisejících témat. Samozřejmě vždycky je nebezpečí, že se konverzace zvrhne špatným směrem. Na Facebooku je lepší sdílet obecnější informace spíš než technické detaily.
  • LinkedIn obecně nabízí menší možnosti zapojení pro neznámé značky.

Lead generation

  • LinkedIn má jedinečné nástroje, které jsou efektivní obzvlášť pro B2B marketing. Například LinkedIn Lead Generation Forms vytvoří reklamu s call to action tlačítkem, po jehož rozkliknutí se automaticky vyplní formulář s údaji o profilu leadu. Rychlé a efektivní řešení. 90 % marketérů uvedlo, že to snížilo cenu za lead.

Budování značky

  • Facebook vám sice pomůže s rychlým růstem, na LinkedIn si však vybudujete komunitu.
  • LinkedIn je orientovaný na business. Když se tam někdo přihlásí, nehledá vtipy a obrázky zvířátek, ale je připravený mluvit obchodně. Na LinkedIn najdete vnímavé publikum pro hlubší a odbornější obsah o tématech týkajících se vašeho odvětví. Budování značky založené na odbornosti tímto způsobem dodá vašemu marketingovému obsahu na důvěryhodnosti.

Zapojení zaměstnanců

  • Pokud se vaši zaměstnanci na sociálních sítích aktivně vyjadřují o vaší společnosti, je to velmi účinný způsob, jak o sobě dát vědět. Na LinkedIn jsou to právě zaměstnanci, kdo nejčastěji sdílí firemní obsah svého zaměstnavatele. Je samozřejmě potřeba mít komunikační plán, který dá příspěvkům směr.
  • Zapojení zaměstnanců je velmi silný nástroj B2B marketingu. Na Facebooku však tohle příliš nefunguje, protože vaši „přátelé“ nejsou zvědaví na vaše firemní novinky a aktuality. Naopak na LinkedIn se s tím počítá.

Zaměřování cílových kontaktů

  • Na rozdíl od Facebooku můžete na LinkedIn cílit na konkrétní pracovní pozice v konkrétních firmách a na konkrétních místech. Takže když jde o placenou reklamu, můžete se zaměřit s přesností odstřelovače na klíčové kontakty na LinkedIn.
  • Na Facebooku rozhazujete sítě a doufáte, že se někdo chytí.

Zdroj: www.oktopost.com