Ať se vám to libí nebo ne, klasický sales model se mění. Doba tzv. cold e-mailu (tedy e-mailu, který je odeslán bez návaznosti na předchozí komunikaci s danou osobou), cold callu a tištěných materiálu je u konce.
V dnešním digitálním světě je tento klasický obchodní přístup zaměřený na práci se zákazníky nahrazován komunikací pomocí sociálních sítí a marketingovými kampaněmi.
5 osvědčených způsobů, jak oslovit nového zákazníka přes LinkedIn
1. Notifikace jako dar z nebes
Je to jednoduché. LinkedIn Vám sám ukazuje pracovní výročí, narozeniny či změnu pracovní pozice u všech vašich kontaktů. Proč to tedy nevyužít?
Tip:
Vyprofilujte si cílovou skupinu, vyvořte si template personifikované zprávy při pracovních výročích, narozeninách nebo změně pracovní pozice a využijte tuto příležitost k navázání konverzace.
Přechod k businessu už pak bude mnohem jednodušší a samotný telefonát warm a ne cold.
Př.
Gratuluji k nové práci! Na co se v novém zaměstnání nejvíc těšíte?
2. Komenty, komenty a zase ty komenty
Buďte aktivní! Zapojujte se do témat a diskusí, které jsou vám blízké a ukažte, že jste odborník.
Tip:
U nás ve firmě se snažíme zapojovat do diskusí u příspěvků naší cílové skupiny. Jednoduše tak na sebe upozorníte a s daným člověkem je pak velmi jednoduché navázat přímý kontakt.
3. Klíč ke všemu – zajímavý obsah
Sociální sítě jsou o zajímavém obsahu s přidanou hodnotou a kdo jej netvoří, jako by na nich vůbec nebyl.
Snažte se vypozorovat, co vaši cílovou skupinu zajímá a vytvářejte jak krátké příspěvky, tak vlastní články. Využít k tomu můžete odkazů na cizí obsah, tak vlastní know-how, rady a business tipy.
Tip:
Doporučujeme začít přejímáním cizího obsahu a pak až tvořit vlastní. Zároveň pak nezapomínejte na hlavní důvod celé této aktivity. Pravidelně sledujte, kdo na váš obsah reaguje (liky, komentáři či sdílením) a aktivně oslovujte kontakty, které patří do vaší cílové skupiny. Obsah je skvělý networkingový nástroj.
4. A co takhle digitálně?
Jste na sociálních sítích a tady se cení kreativity a odlišnosti.
Pro oslovení můžete využít nejen textu, ale třeba i videa. Místo zprávy, tak lze poslat krátké personalizovaní video, kde protistraně vysvětlíte, za jakým účelem ji kontaktujete.
Tip:
Video by mělo být maximálně 20-45 sekund dlouhé. Následně si připravte systém připomínek. Nám se velmi osvědčily gify anebo předefinované odpovědi.
Dále pak investujte do stojanu, mikrofonu a externího světla. Musí to přeci nějak vypadat.
Naše současná úspěšnost při video-oslovení je 90 % reakce.
5. Měřit, měřit a měřit – LinkedIn SSI index
Nezapomínejte se podívat na svůj Social Selling Index na LinkedIn, který Vám ukáže jestli jdete dobrým nebo špatným směrem. Čím vyšší budete mít číslo tím lépe bude LinkedIn hodnotit i váš obsah a profil a bude jej nabízet jako výsledek vyhledávání uživatelů sítě.
Vše najdete na www.linkedin.com/sales/ssi.
Tip:
Na co se zaměřit pro zlepšení Social Selling Indexu?
a. Na osobní sílu značky, která je tvořena tím, jak dobře máte vyplněný profil, zda získáváte reference a potvrzení odborných dovedností.
b. Na publikování vlastního obsahu a získávání pozitivních reakcí vaší sítě.
c. Na práci s kontakty a vyhledávání cílové skupiny pomocí interního vyhledavače na LinkedIn.
A teď hurá na to!