Daniel Fadrný pracuje jako Account B2B Manager v Nespresso Professional, která dodává vynikající kávu na FUTURE SALES B2B snídaně. V krátkém rozhovoru přibližuje, jak tahle oboustranně prospěšná spolupráce vznikla.
Kdy a co Vás přivedlo ke spolupráci s FUTURE SALES?
Začal jsem na LinkedIn trávit více času a přemýšlel jsem, jak ho více využít ke kvalitnímu propojení se zajímavými kontakty. Po nějaké době jsem začal sledovat Jirku Jambora, kterého jsme později oslovili, aby nám udělal školení, jak efektivně LinkedIn využívat.
Jaký typ služeb jste zvolili?
Využili jsme kombinaci workshopu a individuální konzultace.
Vaším cílem bylo získat nové klienty a zviditelnit se. Zkoušeli jste to i předtím jiným způsobem / přes jiné sociální sítě?
Určitě jeden ze záměrů práce s LinkedIn je povědomí o značce a zároveň i budování osobního brandu. LinkedIn byl pro nás první zkušenost se sociální sítí, co se týče B2B prodeje.
Dosáhli jste díky LinkedIn svého cíle?
Práce s LinkedIn je běh na dlouhou trať, ale myslím si, že nám to určitě pomohlo v budování značky v jiném prostředí, než jsou eventy a print.
Změnil se díky LinkedIn proces oslovení cílové skupiny / nových klientů?
Určitě ano, po workshopu s Jirkou a Honzou jsem začal systematicky oslovovat větší počet lidí a navazoval jsem s nimi konverzace přes chat jako první kontakt s potenciálním zákazníkem.
Kolik klientů / jiných výsledků Vám spolupráce s FS konkrétně přinesla?
Tato otázka se těžko vyhodnocuje, ale pokud bych měl být alespoň trochu konkrétní, tak například společnost Herbadent, kterou jsem před pár týdny získal a budeme partnerem v jejich nově vznikajícím showroomu v Bráníku, pocházela čistě z LinkedIn komunikace. Jinak nám samozřejmě Linkedin otevřel brány k rychlejšímu oslovení a dohledávání různých pozic ve firmách. Díky tomu, že jsme se s FUTURE SALES začali spolupracovat i partnersky na jejich business snídaních, tak jsme díky propojení online a offline světa získali mnoho kontaktů, na kterých lze dále pracovat. I osobní značku si díky správným radám buduji lépe.
Za jak dlouho se dostavily první výsledky a jakou měly podobu?
Částečně se to začalo hýbat až po systematickém oslovování vybraných lidí. Výhrou je pro mě určitě v mnoha případech rychlejší reakce člověka, kterému píšu cold oslovení, než čekat na odpověď e-mailem.
Máte nějakou denní rutinu na LinkedIn? Kolik času tam denně strávíte?
Denní rutinu určitě mám a skládá se primárně z komentování a lajkování příspěvků zajímavých lidí a potencionálních partnerů, a pak také alespoň jednou do týdne tvořit vlastní obsah.
Máte ve firmě jednotný postup pro aktivity na LinkedIn?
Jednotný postup asi úplně ne, jde vždy o to, jak komu je tato sociální síť příjemná a jaký v ní vidí potenciál. Ale určitě jsme si po workshopu řekli pár základních pravidel, kterých se budeme držet.