Pokračujeme vyčerpávajícím souhrnem čísel, statistik a tipů k LinkedIn algoritmu za rok 2022.
Kvalita profilu
Mít správně vyplněný profil se teď vyplatí ještě o něco víc. LinkedIn dělí profily podle kvality na: All Star, Intermediate, Beginner. Pokud jste All Star, máte vyšší organický dosah až o 30 % a častěji jste ve výsledcích vyhledávání.
↓ Kvalita profilu se určuje podle toho, zda máte správně vyplněné tyto sekce:
- Profilový obrázek (Picture)
- Obor / výrobní odvětví (Industry)
- Oblast (Location)
- Současná pracovní pozice (Current Experience)
- Vzdělání (Education)
- Informace (About)
Social Selling Index
SSI ukazatel funguje od roku 2016 a vy si díky němu můžete ověřit kvalitu svého LinkedIn profilu, a to po přihlášení na tomto odkazu: www.linkedin.com/sales/ssi.
Přestože je to nástroj v rámci placené služby Sales Navigator, využít ho může každý uživatel. Ale co je nejdůležitější – každý, kdo má SSI nad 70 (ze 100), má o 25 % vyšší dosah příspěvků.
Práce na LinkedIn profilu je dlouhodobá a měla by být konzistentní. Proto i změny v SSI se projeví nejdříve za 3 dny.
A teď už několik tipů, jak si index zvýšit:
- Hodně bodů můžete získat za správně vyplněný profil včetně obrázků, klíčových slov a jednotlivých sekcí.
- 2 body za publikované články (articles).
- Až 18 bodů získáte za vyhledávání kontaktů a prohlížení profilů, které jsou na 2. a 3. úrovni. A samozřejmě taky za pozvání do sítě.
- Až 7 bodů vám získá aktivita v Sales Navigatoru, pokud ho máte. A až 7 bodů získáte za používání funkcí Inmails, Smartlinks a Buyer Intent v SN.
- Váš obsah tvoří až 18 bodů z indexu. Záleží i na tom, jestli jsou uživatelé u vašich příspěvků aktivní.
- Počítá se, kolik času na síti strávíte, z kolika zařízení na něj chodíte, zda píšete osobní zprávy nebo jak si prohlížíte feed.
Jak být vidět ve vyhledávání
Co ovlivňuje, zda jste vidět mezi výsledky vyhledávání ostatních uživatelů?
- Název současné pracovní pozice. Používejte klíčová slova a všeobecně uznávané názvy pozic, žádné interní názvy.
- Blízkost v síti (1., 2., 3. stupeň atd.).
- Společné kontakty.
- Lokace.
- All Star profil.
- Počet sledujících.
- Headline (česky Motto). Takže si do něj rozhodně žádné motto nedávejte, nýbrž ho naplňte klíčovými slovy.
Hashtagy
Věčná otázka zní – má smysl používat hashtagy na LinkedIn? Pro někoho stoprocentně, jiní mají kvalitní obsah i bez nich. Jak to vidí algoritmus?
- Nedoporučujeme používat méně než 3 hashtagy a více než 10.
- LinkedIn má databázi souvisejících hashtagů. Pokud například zadáte #SocialSelling, budou se vám ve feedu objevovat příspěvky s hashtagem #Sales. Musíte ale feed projíždět docela dlouho, abyste související obsah našli.
- Hashtagy v komentáři jsou dohledatelné, ale neovlivňují dosah příspěvku.
- Na konkrétním umístění hashtagů v příspěvku (na začátku, v textu nebo na konci) nezáleží.
- Pokud píšete v Creator Mode, vaše profilové hashtagy neovlivňují příspěvky (ani pokud jsou to stejné hashtagy).
- Pokud se tím více zabýváte, víte, že některé hashtagy mají hodně sledujících. Ideální je však kombinovat ty více a méně oblíbené.
Označování (tagging)
V označování se udály některé zajímavé změny.
- Každá označená osoba nebo firma, která na označení reaguje, zvyšuje dosah příspěvku. Stačí i obyčejný Like.
- Pokud označená firma reaguje komentářem, má to dvakrát větší pozitivní efekt než komentář od označené osoby.
- Naopak, pokud označení lidé a firmy nereagují, má to významný negativní efekt. Dejte si na to pozor.
- Předchozí bod neplatí, pokud někoho označíte v komentářích.
- Pokud někdo smaže své označení (remove mention), zpomalí to dosah vašeho příspěvku.
Tip: Neoznačujte více než 15 lidí/společností.
Firemní stránky
Většina výše zmíněných informací platí i pro firemní stránky na LinkedIn. Algoritmus však přece jenom hodnotí aktivitu firemních stránek trochu odlišně.
- Organický dosah příspěvků firemních stránek se snížil.
- Navzdory tomu stoupla aktivita u firemních příspěvků, neboť stále více společností se stará o to, aby zaměstnanci byli na LinkedIn aktivní.
- Firemní stránky mají nové sekce, jejichž vyplnění vám zvýší dosah.
- Aktivita u příspěvku od uživatelů, kteří nejsou zaměstnanci firmy, zvyšuje dosah.
- Pokud má firma na LinkedIn aktivní reklamní kampaň, dosah organického obsahu se zvyšuje o 15-20 %.
- Firemní newslettery nemají příliš velký dosah.
- Stránky, které jsou vícejazyčné (mají verzi ve více jazycích), mají lepší dosah.
- Pro pozvání ke sledování vaší firemní stránky vždycky používejte personalizované zprávy.
- Používejte různé typy příspěvků.
- Ideální frekvence příspěvků je 4-5 týdně. To je dost, že?
→ Jaké jsou úspěšné firemní posty?
- Osobní příběhy (zaměstnanců, klientů, neformální aktivity, teambuilding atd.)
- Odborné příspěvky z oboru (výzkumy, články zabývající se tématem do hloubky, e-book ke stažení).
- Produktové posty (články, příspěvky a videa, která souvisí s produktech nebo službou, návody, demo).
- Trendy v oboru.
- Eventy.
- Employer Branding – souvisí s osobními příběhy a navazuje na ně.
- Sociální odpovědnost, udržitelnost.
Všechno podstatné o firemních stránkách se dozvíte v tomto článku.
Skupiny na LinkedIn
→ Něco málo o skupinách (Groups):
- Celosvětově je na LinkedIn přes 2 miliony skupin. Drtivá většina z nich však v nedávné době nebyla aktivní.
- Pokud přispíváte ve skupině, nijak to neovlivní vaše klasické příspěvky. Nicméně vždycky nejdřív sdílejte příspěvek na svém profilu a až potom ve skupině (pokud postujete to samé).
- Pokud se náhodou stane, že přispějete do více než 5 skupin ve stejný čas a nikdo na vaše příspěvky nebude reagovat, LinkedIn si vás můžete zařadit mezi spam.
- Členství a aktivní účast ve skupinách zvýší vaše SSI skóre.
Zdroj: Just Connecting 4th Annual Algorithm Research