O Twitteru je poslední době v médiích hodně slyšet zejména ve spojení s politikou. Tím, jak roste uživatelká základna, roste i zásah a potencionální vliv na uživatele.
Na Twitteru však nejde jen o politiku, tím jak je síť otevřená, se dají velmi snadno navazovat i obchodní kontakty.
Pro Social Selling je Twitter druhou nejpoužívanější platformou hned po LinkedIn. A tak jsme se na tuto sociální síť podívali podrobněji a dali pro Vás dohromady základní návod, jak s Twitterem pracovat.
Dohromady půjde o tři články, takovou naši Twitter-ologii.
Dnes se podíváme hlavně nato, jak pracovat se svým profilem.
Setkáváte se s termínem Social Selling poprvé? Doporučuji si nejdříve projít náš článek: Co je Social Selling a jak s ním začít? Získáte tak základní povědomí a znalosti.
Zapojit Twitter do své komunikace byste měli zvážit tehdy, pokud cílíte na trh či cílovou skupinu, které je na Twittru aktivní.
Rychlý tip: Jak poznat, že jsou mí zákazníci na Twitteru? Vyberte několik svých aktuálních / potencionálních klientů a podívejte se, zda mají aktivní osobní profil i na Twitteru. K dispozici máte hned několik Možností:
- Google vyhledávání: Zadejte do vyhledávače jméno vybraného klienta / potencionálního klienta ve formátu: Jméno-Příjmení-Název firmy-Twitter (např.: Petr Novák Rohlíkárna Twitter).
- Vyhledávání přes Twitter ve formátu: Jméno-Název firmy (např.: Petr Novák Rohlíkárna)
- Přes odkaz na LinkedIn profilu. Na LinkedIn profilu vybraného člověka klikněte na Contacts and Personal details, velmi často tam najdete i odkaz na Twitter, pokud jej daný kontakt má.
- Pomocí rozšíření ve vašem vyhledávači. Využít můžete například rozšíření na 360social.me – více se o tomto nástroji v části Online nástroje pro Twitter.
Jak upravit svůj Twitter profil?
Pokud jste přišli nato, že Vaše cílová skupina na Twitteru je a rádi byste zde začali komunikovat, pak je třeba začít u svého profilu. Ten je totiž středobodem pro jakoukoli aktivitu či komunikaci na Twitteru.
Dříve než s úpravou začnete, mějte na paměti pár důležitých věcí:
- Kdo je moje cílová skupina a klíčová slova, pod kterými mě na internetu zákazníci hledají.
- Lidé nakupují od lidé, které znají, důvěřují a jsou jim sympatičtí. Proto jsou osobní profily pro prodej mnohem vhodnější než firemní stránky, kde se lidé schovávají pod anonymní logo firmy.
- V digitálním světě jste to, co o vás řekne Google, LinkedIn, Twitter a Facebook. Dobrá zpráva je, že to můžete cíleně ovlivnit.
- Nejdůležitější je první dojem, který si lidé udělají v prvních 2,5 vteřinách. S úpravou profilu si proto dejte záležet.
Co se dá na Twitteru upravit?
- Úvodní obrázek: Využijte nějaký neutrální podkladový obrázek s decentním logem firmy. Ten by měl jen dokreslovat celkovou podobu profilu nikoli strhávat zbytečně moc pozornosti nebo výslovně rušit. Ideálně rozměry jsou 1500x500px
- Vlastní fotografie: Vyberte si opravdu reprezentativní fotku, kde budete dobře rozeznatelní. Ideální rozměry 400x400px
- Vaše jméno: Využívejte vaše vlastní jméno, nikoliv přezdívky, zdrobněliny či vymyšlená pojmenování.
- Vaše Twitter označení: Ideální je, pokud se shoduje s vaším jménem např: @JanKysely. Pokud je toto jméno již obsazené, vymyslete drobnou úpravu např: @JanKysely01 @JKysely.
- Popisek u profilu: Popisek je sám o sobě optimalizovatelný pro vyhledávače. Snažte se tedy jednoduše popsat, čím můžete protistraně pomoci a přidat svá klíčová slova.
- Připnutý Tweet (Pined Tweet): Z Vámi publikovaných Tweetů můžete vybrat jeden, který zůstane připnutý v úvodu vašeho profilu. Všichni uživatelé, kteří navštíví Váš profil jej tak najdou hned na prvním místě.
Připněte Tweet, který prozradí něco málo o produku/službě, kterou nabízíte a pro potencionálního zákazníka bude mít vysokou přidanou hodnotu – něco jej naučíte.
Rychlý tip: Pokud jste si dali záležet na svém LinkedIn profilu a všechny tyto části máte již vyřešené, pak není nic snazšího než je zkopírovat i pro Twitter. Informace by se na jednotlivých sociálních sítích měli ideálně překrývat. Více o práci s Linkedin profilem najdete v našem článku: Jak proměnit svůj LinkedIn profil v prodejní nástroj.