Twitter je hodně o interakci. Nestačí tedy pouze přispívat obsahem, ale zapojit se také do dění.
Jak o sobě dát své cílové skupině na Twitteru vědět?
- Follow: Sledovat uživatele je to nejjednodušší, co můžete udělat. Twitter je otevřená síť a vaše pozvání ke spojení tak nemusí protistrana potvrdit. Limit kontaktů, které máte v síti limitován také není, takže se nemusíte omezovat.
- Like / Retweet: Reagujte na příspěvky svých zákazníků tím, že jim dáte Like (U Twitter ikonka srdíčka) nebo Retweet – Přesdílení jejich příspěvku, kde můžete přidat i vlastní komentář.
- Private message: Soukromou zprávu můžete poslat všem kontaktům, které sledujete.
- Add to the List: Vybrané kontakty můžete přidat do svého Seznamu (list). Pokud je seznam veřejně dostupný, mohou jej ostatní uživatelé odebírat.
- Potencionálního zákazníka můžete také zmínit ve svém příspěvku pomocí @TwitterJméno. Nebo jej propojit se zajímavými lidmi
Přesuňte konverzaci do Offline světa
Všechny tyto interakce slouží k vybudování důvěry mezi Vámi a potencionálním klientem. Jakmile uznáte, že je kontakt připraven, přesuňte konverzaci do offline světa, zvedněte telefon a domluvte si osobní schůzku.
Velké obchody se i dnes uzavírají podáním ruky. Na tom se asi nic nezmění.
Digitální nástroje, které Vám pomohou s Twitter efektivně pracovat
Na trhu jsou desítky různých nástrojů, které Vám mohou práci nejen s nejen s Twitterem, ale i s ostatními sociálními sítěmi usnadnit. Vždy však záleží na konkrétním cíli, kterého na Twitteru chcete dosáhnout a podle toho si vybírejte ten správný nástroj.
My Vám dnes představíme 6 nástrojů, které sami často používáme a jsme s nimi spokojení. Všechny jsou navíc zdarma nebo nabízejí zdarma alespoň část funkcí, které nám bohtě stačí.
1) Foller.me (https://foller.me/)
Je externí aplikace, přes kterou se po vložení Twitter jména vybraného kontaktu můžete dozvědět spoustu zajímavých dodatečných informací. Například, jaká slova daný člověk ve svých příspěvcích nejčastěji využívá, jaké #hastagy při psaní příspěvků využívá, zda raději píše příspěvky s externím odkazem nebo bez, koho ve svých příspěvcích nejčastěji zmiňuje nebo kdy je na Twitteru aktivní.
2) TweetDeck (https://tweetdeck.twitter.com/)
Tweetdeck je aplikace přímo od od Twitteru, která Vám pomůže sledovat všechno dění okolo Vašeho účtu z jednoho místa. Určitě to oceníte, až začnete být na Twitteru více aktivní.
3) Zapier (https://zapier.com/)
Zapier je externí služba, přes kterou může propojovat různé populární aplikace a automatizovat tak některé úkony. Dám příklad: Propojit můžete třeba svůj Linkedin a Twitter účet a Zapier říct, ať automaticky sdílí obsah na Twitteru v případě, že přidáte nějaký obsah na LinkedIn a naopak. V seznamu mají 750+ různých aplikací, takže je z čeho vybírat 🙂
4) 360social.me (https://www.360social.me/)
360social.me je skvělá extenze pro Chrome, která vyhledává účty daného člověka na různých sociálních sítích a pak vám je nabídne přehledně v souhrnné tabulce. Všechny informace máte tak na jednom místě včetně odkazů na jednotlivé sociální sítě.
5) Buffer (https://buffer.com)
Přes Buffer můžete plánovat sdílení svých příspěvků na různé sociální sítě a dokonce naplánovat specifický čas, kdy se mají na vašem účtu objevit. Je to skvělý pomocník, který šetří čas.
6) Feedly (https://feedly.com)
Přes feedly můžete sledovat všechny své oblíbené blogy z jednoho místa. Na jakýkoli nový obsah Vás aplikace upozorní a zajímavý obsah můžete rovnou dále sdílet.
Jak svůj pokrok na Twitter měřit?
Twitter nabízí hned několik metrik, které můžete průběžně sledovat. Patří mezi ně:
1) Metriky spojené s Vašim profilem:
- Počet Vašich příspěvků.
- Počet lidí, kteří vás sledují.
- Počet lidí, kteří si zobrazili Váš profil
- Počet zmínek Vašeho profilu v cizích příspěvcích.
- Příspěvky, které odkazují na váš profil (@VašeJméno)
- V kolika cizích seznamech figurujete.
2) Metriky spojené s vašimi příspěvky.
- Kolikrát jste dostali Like.
- Počet komentářů/odpovědí na Váš příspěvek.
- Počet Přesdílení (Retweet) Vašeho příspěvku
Ideální však je zapojit i externí metriky, které jsou v souladu s Vašimi cíli. Tak například pro nás je nejdůležitější, kolik nových potencionálních klientů se nám pomocí aktivit na sociálních sítích povedlo získat. Úspěch tak měříme počtem nových kontaktů v našem CRM získaných ze sociálních sítí. Metriky Twitteru jsou spíše dodatečná nápověda, jak naše snažení optimalizovat.
Zajímá vás vše okolo Twitteru? Podívejte se na další dva články z naší Twitter-logie: