SOCIAL SELLING A TWITTER 2. ČÁST: CO A JAK NA TWITTERU SDÍLET?

Social Selling a Twitter 2. část: Co a jak na Twitteru sdílet?

Twitter je velice živá sociální síť. Lidé informují své okolí o aktuálních událostech pomocí krátkých zpráv, odkazů a hastagů i několikrát denně. Příspěvky přitom mizí stejně rychle, jako se objevují.  Na Twitteru je prostě třeba být aktivní, aby Vaše snažení mělo nějaký dopad. 

To se však snáze řekne, než udělá. Co bych měl proboha pořád sdílet?

Zdroje obsahu

Pro začátek Vám dám pár tipů, ze kterých můžete čerpat.

  1. Jako kvalitní zdroj poslouží Vaše firma – Sdílejte informace o produktových novinkách, články z  firemního blogu, události ve firmě.
  2. Váš profesní život. Část příspěvků by se měla týkat vašeho každodenního pracovního života: S kým jste se potkal/a, na jaké konferenci jste byl/a, Reference od spokojeného zákazníka, vaše názory či úvahy. Lidé Rádi koukají pod pokličku, dejte jim možnost.
  3. A v neposlední řadě také externí zdroje. Počáteční seznam může vypadat následovně:
  • 5 známých osobností z vaší branže, kteří mají dobré renomé a rádi na sociální sítě přispívají (z ČR i ze světa).
  • Najděte 5 blogů z vašeho oboru, kde se často objevuje zajímavý obsah.
  • Vyberte si 10 pro svůj obor relevantních spojení na Twitteru a vytvořte svůj první veřejný seznam. Za prvé tak můžete sledovat obsah, sdílený jen určitou skupinou kontaktů, za druhé je daný seznam na vašem profilu viditelný a vy tak ukazujete svou odbornost.

Obsahová strategie

Ideální frekvence postů na Twitter je 3x denně. To však stíhá málokdo. Proto se ze začátku snažte sdílet alespoň 3x týdně a frekvenci postupně zrychlovat. Téma příspěvků může vypadat následovně:

  • 1x příspěvek se zajímavým obsahem z externích zdrojů.
  • 1x příspěvek z interních zdrojů Vaší společnosti – blog/osobní blog.
  • 1x příspěvek z vašeho pracovního života – nový zákazník, zajímavá schůzka či účast na odborné konferenci, Váš osobní postřeh apod.

Samotným příspěvkem pak může být: obrázek, video hastag, Retweet, externí články, vlastní blog, citace či holý text.

Struktura příspěvku

Povolená délka příspěvku je 280 znaků, což je aktuální novinka. Do nedávna bylo povoleno pouze 140 znaků.

Struktura pak může vypadat takto:

(Název příspěvku) NEBO (zajímavá citace ze článku) + (zkrácený link na článek) + (Jméno autora/firma či @NázevTwitter účtu)+(Relevantní #Hastagy)

Nebo

(Váš osobní postřeh) + (zkrácený link na článek) + (Jméno autora/firma či @NázevTwitterúčtu)+(Relevantní #Hastagy)

Kdy na Twitteru sdílet?

Hodně záleží na vašem cílovém trhu (viz světová časová pásma) a cílové skupině. Je proto třeba zkoušet a zkoušet a zkoušet. Po nějaké době pak vyhodnoťte jaký čas je ten správný. Malou nápovědu může přinést následující infografika:


Související články

Staňte se součástí naší komunity a přihlašte se k odběru novinek.