Každý z nás si přeje, aby jeho příspěvek na LinkedIn oslovil co nejvíce lidí. LinkedIn si zase přeje, aby uživatel na jeho stránkách strávil co nejvíce času a konzumoval tak reklamu, ze kterého má sociální síť zisky.
Uprostřed toho všeho stojí LinkedIn algoritmus, který veškerý obsah hodnotí a následně jej distribuuje uživatelům podle jejich zájmů a preferencí.
Dobrý dosah našich příspěvků tak zajistíme tím, že porozumíme tomu, jak algoritmus funguje a následně mu svůj obsah co nejvíce přispůsobili.
První části Jak funguje LinkedIn algoritmus jsme probírali minule. Pokud jste článek ještě nečetli, pak doporučujeme si jej projít dříve, než se pustíte do následujícího textu. Pomůže vám to se v problematice zorientovat.
Dnes se tedy mrkneme na to, jak algoritmu obsah co nejvíce přispůsobit.
1. Zaměřte se na obsah, který se LinkedIn preferuje
Asi to nebude žádné překvapení, ale je fajn si to zopakovat. LinkedIn je především profesionální sociální síť, která se snaží mít přidanou hodnotu pro vaši kariéru či business a to by mělo odrážet i obsah, který sdílíte.
Nepatří sem tedy vtipné Gify, videa štěňátek, ale ani politické názory. Podobné příspěvky dostanou červenou jak od algoritmu, tak i od samotných uživatelů a je to dobře. Obsah na LinkedIn si tak udržuje oproti jiným sociálním sítím stále určitou profesionální kvalitu a vyhýbají se mu aféry s “Fake news” a masového ovlivňování veřejnosti trolly.
Váše příspěvky a články by tedy měli mít:
- Přidanou hodnotu pro cílovou skupinu (budoucí zaměstnanece, zákazníky nebo celý obor).
- Obsahovat relevatní tipy či rady.
- Inspirovat.
- Pocházet z ověřených a kredibilních zdrojů.
2. Budujte svou osobní značku a publikum dlouhodobě a strategicky
Součástí hodnocení LinkedIn algoritmu není jen samotný obsah, ale i Váš profil (profil společnosti) a velikost a kvalita sítě (publika).
Na svém profilu si proto dejte záležet. Vyplňte všechny potřebné informace a doplňte je grafikou a externími odkazy. Kompletní návod, jak si svůj profil optimalizovat najdete v článku: Jak proměnit svůj LinkedIn profil v prodejní nástroj.
Svou síť budujte s dlouhodobým záměrem a postupně.
Ideální není přístup stylem “Beru všechny”, daleko se však nedostanete ani tím, že se spojíte jen s lidmi, které osobně znáte. Inspiraci, jak svou síť budovat najdete v příspěvku: Přijmout nebo nepřijmut na LinkedIn každé pozvání?
3. Optimalizujte svůj obsah pro další sdílení a reakce publika
LinkedIn algoritmus hodnotí kladné i záporné reakce na váš obsah. Snažte se proto sesbírat co nejvíce těch kladných, mezi které patří liky, komentáře a sdílení.
- Snažte se psát příspěvky s přidanou hodnotou pro vaše publikum či obor.
- Kromě samotného textu, využívejte fotky a videa.
- Nebojte se zapojit i trošku humoru.
- Snažte se vzbudit emoce a reakce publika.
- Vybízejte k diskusi a na odpovědi pravidelně reagujte.
4. Příspěvky sdílejte ve správný čas
Pokud se rozhodnete sdílet svůj příspěvek ve dvě ráno, pak jej LinkedIn uklidí dříve než někdo z vaší sítě LinkedIn ráno otevře.
Pokud chcete dát svému obsahu šanci na dobrý dosah, pak jej sdílejte během pracovní doby ve všední dny.
5. Svůj příspěvek dále propagujte
Samotným textem či videem to nekončí. Snažte se svůj příspěvek dále propagovat a vytěžit tak z něj maximum.
Použijte @ pro zmínění dalších LinkedIn uživatelů ve vašem příspěvku
- To na příspěvek upozorní jak smotného uživatele, tak jeho síť. Přitom nemusíte být vůbec ve spojení.
Zapojte #hastagy
- Váš příspěvek se tak může objevit i úplně neznámým lidem, kteří hledají obsah na téma, kterému se věnujete.
Využívejte základní taktiky obsahového marketingu
- Mezi ty patří například výběr správných klíčových slov, důraz na skvělý headline příspěvku a úvodní obrázky.
Vybízejte ke sledování vašeho profilu
- Na LinkedIn se s vámi lidé nemusí spojit přímo, ale pouze sledovat váš profil (follow). Vy tak získáte větší dosah a hlavně si vždy můžete zpětně vaše followery dohledat a oslovit je.
Svůj příspěvek sdílejte i na dalších platformách a v LinkedIn skupinách
- Z LinkedIn můžete například příspěvek sdílet přímo i na svém Twitter účtu.
- Obsah přesdílejte i do zájmových skupin na LinkedIn. Přes skupiny se můžete opět dostat k novým kontaktům, se kterými nejste ve spojení.