FUTURE SALES | LinkedIn je čím dál tím důležitější pro získávání nových klientů

Přinášíme vám rozhovory s našimi klienty, se kterým nás kromě spolupráce pojí i přátelské vztahy. Jako první se nám s firemními úspěchy svěřil Václav Urbánek ze společnosti Twisto.

 

Co Vás přivedlo ke spolupráci s Future Sales?

Problematiku Social Sellingu jsem sledoval již delší dobu a narazil na to, že v Čechách vzniká projekt, který se tomu začal věnovat. Jirku jsem poznal už dřív, takže jsme se sešli, jejich projekt mi dával smysl a byl jsem rád, že v Čechách jsem našel parťáka pro tuto oblast. Kluci (Honza a Jirka) věděli, o čem mluví, k čemu to je a co pro nás můžou udělat.

 

Co Vám přinesla spolupráce s Future Sales?

Kolegové si začali budovat osobní brandy a přestali jsme úplně dělat cold calling, baví nás LinkedIn, Social Selling, a hlavně to, že to má okamžitý výsledek. Lidi opravdu reagují, dávají lajky a po několika měsících nám to začalo přivádět konkrétní klienty a uzavřeli jsme první dealy.

 

Za jak dlouho se dostavily první výsledky a jakou měly podobu?

Například jeden velký deal jsme uzavřeli zrovna nedávno, po 5 až 6 měsících od začátku Social Sellingu. Začalo to tak, že jsme v prosinci 2018, v lednu 2019 měli workshop s Future Sales, začali jsme na tom makat. V květnu jsme získali investici 350 milionů korun a já jsem to sdílel jako příspěvek na LinkedIn. Náhodou to lajknul jeden zaměstnanec z firmy, která byla naším potenciálním klientem a kterého jsem se pokoušel přes rok získat, ale pořád se nám to nedařilo. Potom to tedy lajknul jeden člověk z firmy a navázali jsme díky tomu kontakt na LinkedIn. V červenci proběhla schůzka a v říjnu se uzavřel obchod a byla spuštěna spolupráce. Jde o e-shop astratex.cz. Hrálo roli, že se tam vyměnili lidi a ti mladí používají LinkedIn. Tím jsme se s nimi spojili a do tří měsíců od první schůzky jsme měli hotovou spolupráci.

Jste s výsledky spokojeni?

Jsme spokojeni, vidíme, že to funguje, získali jsme díky tomu klienty, které jsme chtěli. Získali jsme díky LinkedIn například velký zahraniční módní e-shop. Pro nás bylo cílem získat nové klienty, ale taky, aby si kluci v týmu budovali osobní brandy a byli experty v té dané oblasti, kterou nabízejí.

 

Změnil se po spolupráci s FS přístup k Vaší prodejní strategii?

Neděláme už vůbec cold calling, změnili jsme způsob, jak se prezentovat v B2B prostředí a na sociálních sítích.

Jaké další nástroje jste využili?

Teď spouštíme CRM, automatizaci obchodního cyklu, „autopilota“.

 

Co si od automatizace slibujete?

Usnadní procesy, zvýší se konverze z poptávek z malých e-shopů, zefektivní se práce obchodníků, kteří budou oslovovat kvalifikované osoby, zvýší se úspěšnost firmy.

Co jste primárně řešili předtím, než jste oslovili Future Sales?

Způsob prodeje se výrazně mění, ve světě se to stalo o několik let dříve než v Čechách, lidi si spoustu informací hledají sami, už se nevolá, nerozdávají se letáky, lidi se přesouvají do online prostředí, včetně decision makerů. Lidi začali používat nové kanály, potřebují si vybudovat důvěru s protistranou, je třeba si budovat brand v online světě, je třeba se tomu přizpůsobit. O klientech teď už před schůzkou víme spoustu informací.

Jak vidíte budoucnost?

V obchodním procesu bude zahrnutých čím dál víc technologií, umělá inteligence, chatboti, automatizace. Lidi od nás očekávají, že v B2B procesu využíváme nejnovější technologie.

 

Jak je komunikace přes sociální sítě důležitá přímo pro Vaši firmu?

Je to velmi důležitá součást našeho businessu, i v B2C prostředí. Například využíváme uzavřené skupiny na Facebooku, kde máme jednu velkou skupinu tisíců lidí, kteří tak trochu nahrazují zákaznickou podporu. Když se zákazník na něco zeptá, oni mu odpoví často rychleji než náš zákaznický servis. Pro nás jsou sociální sítě hodně důležité.

LinkedIn je čím dál tím důležitější pro získávání nových klientů, například i vůči potenciálním zahraničním klientům. Opravdu to funguje a přitahuje to potenciální investory.