Pojďme se společně podívat na 4 již spuštěné nebo chystané funkce nástroje Sales Navigator, které do velké míry předpovídají, kam se B2B online sales bude ubírat (tedy minimálně na LinkedIn).
LinkedIn vidí budoucnost salesu hlavně v behaviorálních datech a generativním AI a tyto trendy začíná promítat i do svých nástrojů. Pokud jde o Sales Navigator, pak pozornost zaměříme na:
- Buyers Intent
- Smart Links
- Relationship map
- Generative AI
Většinu z nich najdete už teď v účtu Sales Navigator ADVANCED (cca 3.200 Kč/měsíc) a vyšší.
1. Buyers Intent
Ve zkratce: do SN si nahrajete svůj seznam firem (account list) a systém sleduje, jak s vámi uživatelé z těchto vybraných společností na LinkedIn interagují. Do plusových bodů se počítá například návštěva firemního profilu, interakce s vašimi reklamami, návštěva oficiální webovky (pokud máte nainstalovaný Insight Tag) a další akce zobrazené na obrázku níže. Čím více interakcí z dané firmy máte, tím lepší budete mít skóre. Na základě toho je Sales Navigator schopný vybrat vám třeba 10 nejslibnějších accountů – potenciální klienty, kteří opravdu mají o vaše služby zájem.
Některá data vidíte jen pod hlavičkou dané firmy, jiné i na úrovni jednotlivých uživatelů.
Co všechno můžete využít:
- Buyer Intent Account Dashboard: Souhrnné informace o aktivitě uložených accountů.
- Sekce Highlights na homepage: Díky této sekci rychle rozpoznáte “zahřáté” kontakty a můžete rovnou přejít do Buyer Intent Account Dashboard.
- Vyhledávání Buyer Intent: Filtr, pomocí kterého si můžete najít firmy, které mají vyšší než obvyklou interakci a vyhledávání dále kombinovat se standardními filtry (velikost firmy, segment, lokace atd.)
- Upozornění na homepage a další.
Funkce se budou ještě rozšiřovat.
2. Smart Links
Autoři Smart Links (inteligentních odkazů) mají k dispozici přehled o interakcích uživatelů s jejich odkazy. Můžete nahrát jakýkoliv link nebo soubor a získáte sledovatelný odkaz, který můžete poslat zprávou nebo sdílet do feedu. Po kliknutí musí druhá strana odsouhlasit sledování (a svůj souhlas může kdykoliv zrušit).
Pomocí Smart Links zjistíte například tyhle informace:
- Potvrzení, že uživatel kliknul na odkaz (a kolikrát kliknul).
- Kolik času uživatel strávil na vašem webu.
- Datum a čas, kdy kliknul na sledovaný odkaz.
- Základní informace z jeho LinkedIn profilu (jméno, titul, společnost a profilový obrázek).
3. Relationship Map (Hierarchická mapa)
Nově je také možné vytvářet si v Sales Navigatoru hierarchické mapy podle toho, jak potřebujete. Skvělý nástroj pro mapování jednotlivých klientů – pomocí této mapy si vlastně vytvoříte klientský organigram. Tuhle možnost budete mít aktivní i v Sales Navigator CORE.
4. Generative AI
Chystá se vyhledávání s pomocí umělé inteligence, jehož součástí bude nové rozhraní s Generative AI. To bude využívat hovorový jazyk a často používané fráze k lepšímu vyhledávání potenciálních zákazníků.